Mit, honnan vegyünk V. - tapasztalataim fél év után

382213_1303883183551_o.jpgEzt is megéltem, elköltöttem egy valagnyi pénzt, vásároltam egy csomó helyről és leszűrtem tonnányi tapasztalatot. Volt sok pozitív és néhány negatív dolog is, de összességében egyáltalán nem bántam meg, hogy elkezdtem a dolgokat neten rendelgetni, különösen azért nem, mert RENGETEGET lehet spórolni. Lapozás után rövid kis beszámoló arról, hogy nekem melyik webshopokkal volt szerencsém és mennyi pofont kaptam üzletelés közben.

A címben látható az 5-ös szám, ugyanis ha még emlékeztek, régebben írtam már egy-egy cikket a nagyobb webshopokról, ezeket belinkeltem a cikk végére, ha esetleg valaki nem olvasta volna őket. Az elmúlt kevesebb mint 5 hónapban 84 rendelést adtam le, néhány most is folyamatban van. A megoszlás az alábbi:

  • Banggood: 60
  • Tiny Deal:13
  • Gear Best:5
  • Ali Express:3
  • Ebay:3
  • XT-Xinthe:1

Mint látható, 6 különböző helyről rendeltem, amiből a Banggood magasan kiemelkedik, de pl. a Tiny Deal sem áll rossz helyen, annak ellenére, hogy már régóta (kb. 2 hónapja) nem rendeltem tőlük. Bár a fentiekből nem látszik, egyre inkább fordulok új boltok felé, az alacsonyabb számú rendelések szinte mind ebben az évben következtek be, ahogy kerestem az új helyeket. Kicsit elemezzük ki most az egyes weboldakat a saját tapasztalataim alapján (mert ugye mindenkinek van egy barátja, aki már hallotta, hogy a szomszédja látta stb. na ez az urban legendek igazi táptalaja).

Először is szeretném leszögezni, hogy Paypal nélkül gyakorlatilag nem érdemes nekiállni vásárolgatni. Eddig még szerencsére egyetlen egy Paypal disputeot sem kellett kezdeményeznem, de ez azért jelentős biztonságot nyújt, ráadásul az adataink sem utaznak direktbe a másik félhez. Ez alól egyetlen kivétel van, ez pedig az Ali Express, ahol nincs Paypal, de az Ali belső biztonsági rendszere majdnem olyan jó, mint a Paypal. Azért preferáljuk a Paypalt ha lehet, de az Alitól sem kell kétségbe esni. Én nem szeretem megadni a kártyaadataimat, ha nem muszáj, bár a Banggoodnál egy darabig így vásároltam és nem lett belőle semmi baj, de ezt ne tegyétek.

Ha paranoiásak vagytok, mint én, használjatok "tűzfal" bankkártyát, pl. kérjetek egy hitelkártyát (pl. Raiffeisen)  a legalacsonyabb hitelkerettel vagy egy virtuális kártyát (OTP pl.), annak az adatait regisztráljátok be a Paypalba, így ha valamilyen okból kifolyólag le kell tiltatni, akkor sincsen nagy baj. Lehet kérni kártyacsalások esetére biztosítást is (pl. Raiffeisen), ez havi 2-300 forint, mivel én 30-50.000-et simán elköltök ezeken a helyeken havonta, ezért ennyit megér. Gondoljunk bele, egy dobozos kóla ára, ami igazán nem sok.

logo_banggood_1.pngBanggood: Nekem kizárólag pozitív tapasztalataim vannak velük, annak ellenére, hogy sok terméket vásároltam tőlük. Nagyon megbízhatóak, remek ügyfélszolgálat, jól működő support és affiliate rendszer, rengeteg akció és sok játék, amin lehet ingyen pontokat gyűjtögetni (4-5 accounttal simán össze lehet kalapozni 100 dollárt egy nagyobb pontgyűjtögető akciónál). Van EU raktára is, bár ez elég gyengus, kevés quadkoptert árulnak és az is elég kommersz. Néhány típus amit érdemes innen venni: Cheerson CX-10, Syma X5C, Hubsan H107 L, meg amit éppen találtok. Elég sok kamerát árulnak EU raktárban, pl. Mobius, Xiaomi Yi, SJCAM 5000 plus, SJCAM 5000X ELITE, EKEN H9. A termékek általában 20-25 nap alatt érkeznek meg Kínából, EU-ból 1 hét. A pontokat okosan felhasználva simán lehet -15% körül vásárolni a fent lévő árakból és az akcióik kivétel nélkül értelmesek. Ha nem lenne ilyen silány az EU raktár és nem lennének néha magasabbak az áraik mint a többieknek, akkor gyakorlatilag mindenben a legjobb lenne. Rendeltem már gyanús termékeket tőlük (pl. akciókamera, töltő, powerbank), de MINDIG eredetit kaptam. A support engedékeny és általában gyorsan reagálnak (valamikor naponta több levelet is váltottunk). Én nagyon ajánlom mindenkinek. Slusszpoén: van egy szolgáltatásuk a termékek alatt, ahol be lehet jelenteni, ha valahol látunk alacsonyabb árat és adnak érte pontot:D Vicces hogy a semmire kaphatunk nem? Lehet Paypallal fizetni.

tinydealcom.pngTiny Deal: mostanában kezdek leszokni a Tiny Dealről, aminek az oka a magas ár és az értetlen support. A Tiny Dealnek elég jó az EU raktára, ráadásul kettő is van, egy Németországban, egy Spanyolországban, itt általában vannak érdekes gépek és sok drága gépet is áthajóznak, pl. Cheerson CX-20, Walkera QR 350, Syma X8 stb. Ezeket innen érdemes venni. Sajnos azonban a többi árunak az ára jóval magasabb mint pl. a Banggood vagy a Gear Best esetében. A supportjuk nem rossz, inkább fura. Elég engedékenyek, pl. kaptam részleges refundot úgy, hogy megtartottam a terméket is, mert kimértem a kapacitását és nem annyi volt, mint a hirdetett. Olyat is hallottam már, hogy valaki vett tőlük terméket, majd utána megtalálta máshol és a különbözetet kifizette a TD. Sajnos a supportjuk sok esetben értetlen. Nagyon segítőkészek, de mint ha nem egy nyelvet beszélnénk (egyébként Szófiában, Bulgáriában van, nem Kínában), pl. kitöltöm a Negatívumok rovatot, mert VAN EGY ILYEN AMIT KI KELL TÖLTENI és utána megkérdezik mi a bajom a termékkel. Mondom semmi, de valamit írni kellett abba a rovatba is. Na de mi a bajom e termékkel? és ez megy még így 3 körig:D Az affiliate rendszerük jó, sokszor lehet behorgászni dupla pontokat, ellenben a játékaik HIPER IDEGESÍTŐEK, pl. szokott lenni félkarú rabló, ami 50%-ban "play again" -t pörget, ha meg nem, akkor meg kapsz 6%-ot LED izzókra. Állat mi? Ja nem. Mivel az árak sem olyan alacsonyak, ezért én a többieket részesítem előnyben. EU-ban a szállítás nagyon gyors, volt amikor 5 nap alatt megkaptam csomagot. A keresője valami elképesztően szar az oldalnak, értelmesen nem lehet vele megtalálni semmit. Lehet Paypallal fizetni.

gearbest_coupons.jpgGear Best: a Gear Best egy feldobott pénzérmére hasonlít, ha bejön nagyon jól jársz, ha nem nagyon fáj. A legdurvább akciók itt vannak, de a legnagyobb csapdák is. Vettem innen már 205$-os cuccot 109$-ért, de 10 dolláros dolgot is, ami a Banggoodon 15 dollár volt. Játékaik nem nagyon vannak, cserébe viszont brutális leárazások, amik néha már gyanúsan jók. És itt el is jutottunk a Gear Best legnagyobb problémájához: nagyon sokat kamuznak. Sok esetben az volt az érzésem, hogy a kint lévő árat NEM LEHET TARTANI, ennek ellenére megrendeltem a terméket és amikor 12 nap múlva is processingben állt, írtam a supportnak (nem ők nekem, én nekik). 3 napig és 3 levelem után, a 4. napon válaszoltak, hablaty, majd azt mondták, ja a termék egyébként nincs, válasszak mást. Rákérdeztem egy hasonló (gyakorlatilag ugyan olyan) termékre, ja az sincs, persze közben megint eltelt két nap. Összesen 17 nap után meguntam a bohóckodást és full refundot kértem (lásd lenti kép). Ebbe a problémába nem csak én futottam bele, hanem számtalan fórumtársam, de mondhatnék még más példákat is, ilyen pl. a szállítási költség. A terméket irreálisan alacsony áron (mondjuk egy 30.000-es gépet 10.000-ért) hirdetnek meg, beteszed a kosárba és hopp +25.000 Ft a szállítás. Ezt persze a kosárba tétel előtt is meg lehet nézni, ha nem felejted el, ehhez képest mások meg feltüntetik. Nem is az a baj, hogy a Gear Best nem írja ki, hanem hogy sok esetben a szállítás értéke meghaladja a termék értékét, ami nevetséges, miközben egy hasonló termékre adnak free shippinget (ebből is látszik, hogy kamu az egész). Az affiliate programjuk zavaros, meg kell osztogani össze-vissza linkeket, amiket tovább kell linkelni TERMÉKENKÉNT. Nekem nem nagyon működött, ráadásul amikor kaptam valami kedvezményt, akkor is ott volt még a brutális szállítási költség, ami az egész rendszert agyon vágta. Akinek csak az ár számít, menjen a Gear Besthez, akinek más is, az válasszon a többiből. Lehet Paypallal fizetni és jó az EU raktára is, amiben vannak jó cuccok: Firefly 6s, EKEN H9, MJX X800MJX X600Cheerson CX-20, Wingsland Scarlet Minivet stb. A szállítási költségekre figyeljetek oda, mert be lehet nézni nagy összegeket is.gb.JPG

aliexpress-logo.pngAliexpress: az Aliexpress a kínai Ebay, ugyan abban a rendszerben működik, eladókat összefogó piactér. Az egyik nagy előnye, hogy elképesztően olcsó, bár még csak kevés dolgot rendeltem tőlük. Rájuk is igaz, ami az Ebay-re is, hogy olcsó, apró holmikat érdemes rendelni tőlük, amikben nem nagyon van mozgástér csaláshoz (pl. műanyag alkatrészek, quadkopter alsó burkolat, olcsó motorok stb.). Amikor először rendeltem, akkor extrém olcsón rendeltem motorokat, a normális ár feléért (500 Ft volt 1 db motor az MJX 600-ba). A szállítás lassabb mint máshonnan, de ezek tipikusan azok a dolgok, amikkel nem kell sietni. Néha az eladók furák, de jó indulatúak. Pl. egy gép kapcsán megkérdezte egy eladó, hogy miért nem kértem hozzá kamerát? Mondom, mert nem akartam:D Na de biztos nem kell? Azért kérdezi, mert mások elfelejtettek kérni, nálam is ez-e a helyzet? Mondom nem, nem kell kamera, küldjed a cuccot anélkül. Bizonyos dolgokat csak itt találtam meg, ami már máshol elfogyott. Pl. Lishitoys L6052 kb. 3 hónapja nincs sehol, de az Aliexpress 50.000 eladója közül tuti lesz egy, ahol beragadt néhány, szóval arra rá fog találni a kereső, ami sokkal jobb, mint pl. a Tiny Dealé. Sajna Paypal nincs, de mindenféle biztosítékot nyújt maga az oldal, nyithatunk vitát, feljelentgethetjük az eladókat. a vásárlás után azt hiszem 30 napunk van bejelenteni a hibákat stb. Én egyre több dolgot veszek innen, szerintem nem rossz. Van valami Affiliate szerű rendszerük, ahol a vásárolt mennyiség után plusz funkciókat érhetünk el (hosszabb vitaidő, gyorsabb pénzvisszafizetés stb.)

ebay-logo-redesign-2.jpgEbay: ezt mindenki ismeri, a rendszer mint az ali, csak még régebbi és még megbízhatóbb. Van Paypal, ezt használjuk. Én elég sok csalóval (scammer) találkoztam, ezektől nem vettem semmit. Onnan lehet őket megismerni, hogy nagyon olcsón árulnak valamit úgy, hogy alig van visszajelzésük (mondjuk 90-100 db.) ezek persze mind pozitívak és mind alacsony értékű árut vásároltak. Sajnos az Ebay eléggé tele van ilyenekkel. Ennek ellenére még sosem ért veszteség, pedig régebben is vettem már dolgokat. Innen is kis dolgokat érdemes venni, plusz lehet őket fenyegetni a negatív visszajelzéssel, ettől nagyon félnek. Ha tracking nélkül küldenek valamit és sokáig nem érkezik meg, simán fel lehet őket nyomni a Paypalnál, aki sokszor nekünk ad igazat, visszafizetve a pénzt. A termék meg néha megérkezik, így pénz is van meg termék is:D A szórás egyébként elég nagy a leírások, a színvonal kapcsán, de mivel Paypallal tudunk visszafizettetni pénzt, nagy rizikó nincs benne. Sok esetben az Ebay a legolcsóbb. Van EU ebay is, pl. az Ebay.co.uk vagy az Ebay.de.

XT-Xinthe: összesen egyszer vásároltam, amikor elrontották az árakat, a történet visszafizetéssel végződött, de becsületesen küldtek egy ajándékot és egy bocsánatkérő levelet. Szimpatikus banda, nagyon béna és lassú weboldallal. Az áraik jók, az emberek mostanában kezdtek el rájuk találni, sok cuccuk van multirotoros gépekhez, illetve rendelkeznek Német lerakattal is, de az elég vérszegény. Messzemenő következtetéseket nem vonnék le, de érdemes egy próbát tenni velük, különösen úgy, hogy náluk is lehet fizetni Paypallal.

 A sorozat további részei: