Naplóbejegyzés XIV. - Az ország két legdurvább racere és más érdekességek

maxresdefault_19.jpgEz most egy összevont Naplóbejegyzés lesz, mert két napot sűrítünk egybe, ugyanis egy vasárnap és egy szerda eseményeit fogjuk ötvözni. Sok érdekes dolog történt, megismerkedtem a Real Drone Simulator csapat tagjaival, láttam egy csomó Emaxot repülni, töltöttem terepen hordozható akkumulátorról, találkoztam az FPV Race Hungary csapat néhány tagjával, meg amit még ide elfelejtettem leírni, de a cikkben már benne lesz:D

Nem voltam Velencében, aminek sok oka van. Az egyik, hogy a Real Drone Simulator csapattal voltam repülni, a már bejáratott Csepeli Nagyraktár előtti placcon (miután a Hajógyári sziget tele volt emberekkel, illetve a Csepeli Eperföldet felemésztette az idő vasfoga a helyén kinőtt erdő formájában). A lényeg, hogy mivel én értem oda először mindenhova, ezért én is kezdtem el repülgetni a helyszínen. Nos, jelentem az MJX X600 újra besz*rt , most egy eddig ismeretlen hibát produkált, ugyanis a hátsó kettő motort forgatja, az első 4-et pedig nem. Vajon most mi lehet a baja ennek a tetvedék szarnak drága jószágnak? Miután kicseréltem benne 14 motort, 3 vázat, 2 talpat, van 2 távirányítóm? Jah tudom, A VEZÉRLŐ, NA AZ MÉG NEM BA**DOTT EL, tényleg, ezt el is felejtettem. Viszont ő is el fog engem, ugyanis többet nem csinálom meg. Akinek kellenek MJX alkatrészek (csapágy, motor, propeller, tonnányi akkumulátor stb.) az dobjon mailt és megbeszéljük, mert én nem kívánom többet életre kelteni a gépet.

Nah, kidühöngtem magam, nézzük az érdekes részt. Először is az RDS team erőteljesen Emax fixált, amivel teljes mértékben egyet tudok érteni, hiszen nekem is van egy 280-as gépem. Nos a helyszínen volt még egy 280-as, 6045-ös propellerrel, ami egy deus ex machina, de a gép bírja, nem ég le, szóval nyugodtan lehet tolni a 6"-os propellerekkel is, lassan én is át fogok állni. Volt ezen kívül egy 250-es Emax (ami méretre 280, szóval ez átverés) és egy 200-as kis Emax, annál nagyobb motorokkal. Aki nem ismerné, az új Emax RS 2205 2300KV és az RS 2205 II 2600KV motorok nem rég jelentek meg (első 5-6, második 4-es propra való) és BRUTÁLISAK. Akit érdekelnek a konkrét számok, annak itt egy faja videó, két szám: 1322 gramm emelő erő, 31,2 A felvétel mellett. Van még kérdés? 

Nos, ezeket a motorokat képzeljük el egy 200-as vázon ami kb. 300-350 gramm. Tömegarány 10:1-hez, a hangja meg a fémbe harapó gyémántkorong és nem a fém áll nyerésre. Ezzel is repült Lukácsy Gábor és egyből nagy lett a szerelem köztem és a kis Emax között.

Volt két nagy találmánya srácoknak, az egyik a háromlábú FPV monitor tartó, amin mindenki megszemlélheti, éppen ki mit lát a kamerával, mindent a közönség kedvéért. A másik nagyon érdekes dolog, amit már említettem is az akkumulátoros cikkben, az a Yeti akkumulátor, ami terepen nagyon jól jön. A lényeg, hogy van egy 220-as fali ajzat kimenete, tehetsz rá elosztót, teleszórod Imax B6-al, meg akksikkal és repülsz, amíg meg nem unod, mert közben a háttérben szépen töltődnek a dolgok. A másik oldalról, a bemeneten pedig szépen töltődik napelemekről, íme a perpetum mobile. Mielőtt elrohannátok a boltba, az ára 500 dollár, szóval csak semmi kapkodás.

 Ami eléggé kijött, hogy a srácok mennyivel régebben kezdték ezt a hobbyt, mint én. Nagyjából mindenki fejből tudja a PID, rate, gain és egyéb értékek beállítását és ezt on-site konfigurálják is és még jobban is repülnek, mint én. Dadog a gép? Tekerd fel azt, elhúz oldalra, állítsál azon. Én is pont így jártam, ugyanis a Gemfan propellerekkel irdatlanul elhúzott a Nighthawk, de csak jobbra és csak nagy gáznál. Már kígyót-békát és vezérlőcserét kiáltottunk, majd Gábor ötletére kicseréltük a propellereket Kingkong 5045-re és a probléma egy csapásra megszűnt. Gemfant a kukába, éljen a Kingkong:D Kicsit piszkáltuk a rateket is, most sokkal szebben fordul a gép, amire azt hittem, durva, de azóta már ezt is kinőttem, most már nem is 10 méteres a fordulóköröm, csak 5:DDD szóval még nem fogom csukott szemmel gyalázni Mr. Steele-t, ahhoz még kicsit fejlődnöm, kell nagyjából ennyit :D 

Szóval a következő nagy projekt a Nighthawk csiszolgatása (buzzer, VBAT, motor tilt, 6045, antenna tuning, FPV dolgok) és a Baseflighttal való normális konfigurálás lesz. Mindig találok valami új dolgot, amivel lehet bíbelődni és be is számolok nektek róla majd, egy másik bejegyzésben:D

A szerdai nap nem volt ennyire eseménydús, ám annál érdekesebb tapasztalatokkal gazdagodtam. Történt ugyanis az, hogy összegyűltünk 6-an (mgy nem jött, pedig nem tudja miből maradt ki), ebből 5 versenyező (igen, én vagyok az 1, aki nem:D) és csapattunk is egy kicsit. A helyszínen többek között képviseltette magát Zsoleszfpv aki, a zsoleszfpv.blog.hu méltán híres blog tulajdonosa, illetve az Alien 5", amivel a velencei versenyen is indult, szóval igazi sztárvendégekkel voltam körülvéve:D Ami elég gyorsan kiderült, hogy elég jelentős a különbség repülési tudásban és nem az én javamra. A szemüvegből való repülést viszont erőteljesen preferálják a srácok, illetve az Alien gép nagyon durván repül és olyan könnyedén lehet átforgatni, hogy az embernek a helyszínen folyik tőle a nyála, miközben az állát keresi a földön. Aki esetleg nem tudná, melyik gépről van szó, az ezt a cikket lapozgassa. Egy két érdekes dolog is kiderült, pl. hogy ha elég leszorítóerőt tudsz termelni egy propellerrel, nem is kell rá propeller csavar (először én is néztem nagyokat, de tényleg így van, nem esik le, csak ne szállj le túl gyorsan), illetve, hogy a versenyzők perceit is meg tudják mételyezni a műszaki hibák.

Ami viszont egyértelműen kijött, az az FPV-k egymást zavaró hatása, nem igazán szerették a gépek, ha kapcsolgattuk az adókat. Szerencsére elég nagy a mező, elférünk ha akarunk, de azért vakon repülni eléggé ijesztő tud lenni. A Nighthawk olyanokat taknyolt, hogy nekem fájt, eredmény, semmi. 50-el a földbe és 15 cigánykerék a vázkaron keresztül? Meg se kottyan. Elképesztő, mit ki nem bír sérülés nélkül. Egyedüli gyenge pont, a leszálló "talpak" na azok görbülnek, de majd szépen kicseréljük őket és csók a családnak.

Zsolti egyébként egy igazi hardcore drónozó, rcgroupson hizlalt, PID-ekben gondolkodó valaki, szóval érdemes arra odafigyelni, amit a blogján ír (nálam százszor hozzáértőbb, szóval aki el akar merülni az FPV racing világában, annak ajánlott a zsoleszfpv.blog.hu cikkeinek követése, MIUTÁN a mieinket elolvastátok :P). Aki akar hardcore gépet venni (jó drágán :D), annak két tipp a tegnapi napról:

Ami még fontos, hogy nem kell azt gondolni, hogy a versenyzők mind 200.000 Ft-os gépekkel repkednek, 100.000 Ft-os Fatshark szemüvegben repülnek és hogy a táskában lévő szerszámok értéke meghaladja Bhután éves költségvetését. [Off topic] Azt is le akartam írni, hogy a távirányítójuk sem drága, de aztán rájöttem hogy 3 Frsky Taranis is volt kint szerdán :D [Off topic OFF] . Az élményt nem az adja,  amivel repülsz, hanem ahogyan repülsz, úgy hogy mindenkit arra sarkalnék, hogy látogasson ki velünk a Hajógyári Sziget nagy rétjére, ha akar magának jó társaságot és egy kis közös repülést.

UI: felraktam a DJI F330-ra a lábakat és így néznek ki:

Illetve vettem két táskát is, egyiket a Nighthawkhoz, a másikat a DJI F330-hoz, mert kellett, de erről majd később:

y0381276.jpg