RDS reloaded - feltűnik az Alfahím

13324369_1112164268843966_813863362_o.jpg

FRISSÍTVE: 2016.06.02.: Time attack új képe

Régebben írtam az egyetlen magyar fejlesztésű drón szimulátorról, a Real Drone Simulatorról, amely az akkori cikk írásának pillanatában még csak pre-alpha stádiumban volt. Ettől függetlenül érdemes volt róla leközölni egy jelentősebb cikket, hiszen mind maga a kezdeményezés, mind az a tény, hogy hazánk fiai alkottak valami maradandót, megérdemel egy bejegyzést. Nos, örömmel jelenthetem, hogy a projekt nem szunnyadó vulkánként várja jobb napjait, hanem éppen kitörni készül, ezért ismételten felelevenítjük azt, hogy miről is szól ez a projekt, illetve hogy milyen változásokat tartogat a szimulátor a közeljövőre nézve.

Az előző bejegyzésben a pre-alfa állapotról írtam, de azóta sok víz lefolyt a Dunán, szóval most a "post-pre-alfa" állapotnál tart a játék. Az áprilisban megrendezett Prohardveres Veletch kiállításon élőben is kipróbálhatta a játékot a nagyérdemű közönség, sőt a helyszínen meg is nézhette a gépeket, amelyek bekerültek a játékba. Ez azért is volt érdekes, mert az alkotók elmondták, hogy lesznek beltéri pályák is, pl. parkolóház (a nagy klasszikus FPV Youtube-drón videó), romos épületek és még egyéb meglepi pályák, tehát a motor kezeli az ilyen jellegű tereptárgyakat is.  Azért, hogy mindenki kapjon egy kis inspirációt a dologhoz, iderakom az egyik legjobb Charpu videót, amire anno csorgattuk a nyálunkat. Ha ezt minimálisan meg tudja közelíteni a játék, én már nagyon elégedett leszek.

Értelemszerűen  a fizikai behatások sem fognak érvényesülni a zárt pályákon - pl. szél - vagyis egészen más lesz repülni a gépekkel beltérben, mint kültérben. Lesznek még extrém helyszínek, pl. havas pálya hófúvással, illetve minden olyan effekttel, ami egy ilyen helyszínhez hozzátartozik.13334816_1112272698833123_1611352223_o.jpg

Ami a játékmódokat illeti, van a klasszik nézek ki a fejemből és repülök előre, illetve a pálya nyomvonalát nem annyira követem jellegű "free flight" repülés, ám ez nyilván kevesek igényeit elégíti ki, ezért bekerült egy "time attack" vagy más néven "time trial" mód, tehát lehet beizzítani a a joystickokat/gamepadokat/távirányítókat és nekifeszülni a többiek köridejének, majd beküldeni az alkotóknak. Gyanítom, hogy lesz valamilyen Hall of Fame megoldás, ahol a büszke első X dagadó mellel feszíthet, hogy bizony itt ők a legjobbak. Én személy szerint szeretem az ilyen jellegű kihívásokat - még akkor is, ha egyébként vér béna vagyok bennük -, mert mindig van egy fajta közösség összekovácsoló hatása.

ÚJ KÉP a TIME ATTACKRÓL:fb-posttimetrial.png

A másik fontos dolog ami "kiszivárgott" - persze a személyes ismeretség miatt nem kellett Edward Snowdenhez fordulnom - hogy lesz race mód, ahol 4 gép versenyezhet egymás ellen, értelemszerűen aki előbb beér a célba, az fog nyerni, vagyis fő ellenfelünk nem az idő lesz. Ennek a játékmódnak lesz mind offline, mind pedig online változata. Lehet majd mesterséges intelligenciával felvértezett ellenfelek ellen is versenyezni, ami egyfajta Offline mód jelleget fog betölteni az egyébként alapvetően Online felhasználásra szánt játékban.

Aki valaha játszott a méltán híres Heroes of Might and Magic sorozat tagjaival - amiből a III. rész igazán a szívem csücske - az emlékezhet a hot seat, vagyis "forró ülés" játékmódra, ahol a játékosok egymást váltogatva játszottak. Nos itt is lesz valami hasonló, azzal a különbséggel, hogy mivel ez egy real-time szimulátor, a hot seat mód osztott képernyős verzióban fog kiteljesedni, ami remek lehetőséget ad a haverok legyalázására. Ez a játékmód egyébként nagyon kedvelt a különböző autós játékok kapcsán, gondolhatunk itt pl. rallyra vagy akár a Need for Speed sorozat egyes epizódjaira is.

Mivel az ilyen gyorsan változó képi világú, adrenalindús játékok szerves része az ütős zene, ezért később lesz lehetőség saját jukebox beállítására is. Az ott kialakított lejátszási listák alapján tolhatunk majd saját zenéket is, hogy még nagyobb legyen a pörgés.

Ami nekem kulcskérdés volt és azt gondolom, hogy az emberek 90%-át ez fogja érdekelni, hogy lehet-e nem távirányítóval játszani a szimulátort és irányítani a multirotoros gépeket. Én próbáltam a sajátommal is, nyilván ez adja a valósághoz legközelebb álló érzést, de azért az nem túl valószínű, hogy minden háztartásban anyu ki tud kapni egy Futaba TX-et a fiókból. Helyette viszont mindenféle konzoltávirányítón ki szoktuk tölteni a mérgünket, amikor a le+előre+kis ütés+nagy rugás kombó nem jön össze a Mortal Kombatban, tehát az ilyen jellegű távirányítók fellelhetőségére egy nagyságrenddel nagyobb esély kínálkozik. Éppen ezért örömmel jelenthetem, hogy a játék motorja kezeli az USB-vel kapcsolódó gamepadokat is, pl. Sony Playstation 2-t, X-boxot és társait. Ezzel kapcsolatban fogok csinálni teszteket, nyúzzuk majd Flysky távirányítókkal és egyéb gamepadokal is.

Amíg megjelenik az alfa, gőzerővel tesztelem a jelenlegi programot és amint változás állna be vagy kijönne a várva várt új verzió, azonnal új posztot rittyentek össze. Addig is, drónra fel.

Aki szeretné felvenni a kapcsolatot a készítőkkel, annak az alábbi címek állnak rendelkezésre: