Realacc hátitáska - This is the real bass

maxresdefault_27.jpg

FRISSÍTVE SOK ÚJ INFÓVAL: 2016.06.18

Nemrég vettem egy Multistar hátizsákot, amiről bejegyzés született. Barátnőm átkötötte egy piros masnival a fülét, nagyjából ennyi akció történt a táskával kapcsolatban, ugyanis drónt még nem tettem bele. Az ok nagyon prózai, raszteres szivacs van benne és nem volt szívem kitörni, amíg az Ogre Mark II nem készül el. Mert ha ne adj isten rosszul töröm ki, akkor az bizony olyan lesz, amilyen, így az Ogre Mark I továbbra is a Tescos zacskók lakója maradt. De ennek most vége, hiszen a Realacc jóvoltából lett egy második táskám, amivel igen elégedett vagyok (mint ahogy a szintén Realacc "éghetetlen" akkumulátortasakommal is). Így lett az Ogrének is háza, mint Fülesnek a Micimackóban, amiről most rittyentettem egy rövidke bejegyzést nektek.

Mindenképpen az EU-ból kerestem táskát, 10.000 Ft alatt. Sajnos ebben a méretben már a szállítás elég borsos, olyan 3000 Ft, de még így is befért 10.000 Ft alá, mert megdolgoztam az árat -15%-nyi ponttal. Nos, ami a lényeg, hogy a táska oldalról is kitámasztja a gépet. Ez a standard (már amennyiben a DJI-t állócsillagnak tekintjük a multikopterezés egén) méret, 360 mm-es motortávolsággal, de sok esetben nem ezzel van a gond, hanem a leszállótalpak magasságával, szélességével stb. Plusz ugye a gimbalnak is kell a hely, szóval sok esetben ezt is be akarjuk majd szuszakolni a táskába, nem pedig leszerelni. Na ezt a táska tudja, ugyanis tépőzáras oldaltámaszokkal operálhatunk, amit el is tudunk belőle távolítani, ezzel szabályozva a belső méretet. Ez nagyon praktikus, mert olyan szögben görbítjük be, ahogy tetszik, utána patentul tartja a beltartalmat. A tépőzáras ívek által körbezárt helyeket meg kitömhetjük akkumulátorral, szerszámokkal, meg miegymással, szóval hely az bőségesen van. Mivel a táska elég magas, simán fölé tudtam tenni az Emax Nighthawk 280 Pro-t, vagyis egyszerre belemegy két gép, de racerből még 3 is. Mivel az oldaltépőzárak elég nagyok, ezért szerintem a racerre is rá lehet szépen pattintani, szóval akár kisebb gépekkel is feltölthetjük az egész táskát.

A felső szekcióban pedig elhelyezhetjük a távunkat, mi több, két távot is (vagy az FPV szemüveget), ha ügyesek vagyunk a lenti szekcióban lévő patent tépőzár itt is megtalálható. Oldalt pedig két darab zipzáros rekesz található, remek hely propellerknek, imbuszkulcskészletnek, meg minden olyan dolognak, ami nélkülözhetetlen a repüléshez. 

A táska minősége általánosan jónak mondható. Vastag szövésű anyag fedi, az egész elég merev. Az ember egy kicsit úgy érzi magát vele, mint a Star Warsos Storm Trooper Black Edition modellje, de ha a Googlenek (ami ugye fehér) lehetett fekete verziója (Blackl, tényleg, nem viccelek), akkor a rohamosztagosoknak miért ne lehetne? Ez egyébként egy nagyon bizalomgerjesztő dolog, ugyanis elhisszük, hogy a beltartalmat is kellőképpen meg fogja védeni.

Összehasonlítva a Multistar táskával - ami egyébként teljesen más koncepciót képvisel - ez magasabb de vékonyabb, annak a belseje egy lekerekített téglalapra hasonlít, ez sokkal inkább egy kocka meg egy felső zseb. Ennek a kialakításnak van egy előnye és egy hátránya: az alsó szegmensbe nem nagyon fér be 360-nál nagyobb méretű gép (pl. az összecsukható vázak sem, ami azért így elég nagy szívás), az előny pedig hogy sokkal szeparáltabban lehet elhelyezni a dolgokat, amik így nem tudnak csúszkálni (igaz, a másikban sem, de ott fixre ki kell törni a szivacsot). Ha az árat is figyelembe vesszük, akkor a kb. 3-4000 Ft-os különbség elsődlegesen a raszteres szivacs kialakításnak szól, szerintem minőségre nincs nagy különbség (a Multistar talán egy fokkal jobb anyagból van), ami jó, mert mind a kettő meglehetősen robosztusnak néz ki.

A táskát nem éreztem kényelmetlennek, de igazából nem is nagyon terheltem még meg. Ami feltűnt, hogy alapból a háti pántok mennyire szorosra vannak húzva, nem tudom, hogy ez az európai-kínai méretkülönbségnek tudható-e be vagy pedig csak a szállítás miatt volt kínvallatópadszerűen szűkre húzva a pánt, de nagyjából 4 másodperc megoldani. A táskának van egy kapaszkodó füle is, így át tudunk váltani vállról kézi hordozásra is, bár ehhez a táska igazából már nagy.

Összességében elmondható, hogy ennyiért, egyszerűbb, de megbízhatóbb hordtáskát nem lehet kapni, plusz nem is hivalkodó a kinézete, tehát az esetleges tolvajlási szándékkel fellépők szemében sem lesz vörös posztó.

FRISSÍTÉS: 2016.06.18.: teszteltem a táskát, eléggé durva. A pontos méretek (magxszélxmély): 33x32x20 cm, keresztben 45 cm, szóval jó nagy. Van belül egy biztonsági öv, amivel úgy meg lehet kötni a kopter derekát, de olyan szorosan, hogy meg lehet pörgetni a fejed felett az egész táskát, nyitott zsebbel és meg sem mocan. Kivettem a védőszivacsokat, akkor még több lesz benne a hely és ekkor vettem észre, hogy hopp van még belül is 4 zseb, amibe plusz cuccokat pakolhatunk. Úgy döntöttem, megterhelem a táskát annyi cuccal, amennyivel tudom, szóval elkezdtem belepakolni az alábbi dolgokat:

  • Ogre Mark I.
  • EMax Nighthawk Pro 280
  • Ecahine Falcon 250
  • 6 db 1800mAh 3S akksi
  • 2 db 1850mAh 3S akksi
  • 1 db  4000mAh 3S akksi
  • 1 db 1500mAh 3S akksi
  • 3 db 2100mAh 3S akksi
  • 1 db 2200mAh 3S akksi
  • 7 db egyéb 2S akksi
  • 2 db egyéb 1S akksi
  • kb. 20 db propeller
  • 1 komplett imbuszkulcs készlet
  • 1 db távirányító
  • 1 db francia kulcs

Na itt untam meg a dolgot, EZEK BELEFÉRTEK, baszki 3 gép (igaz így már necces volt becsukni a tetejét, de ha nagyon akartam volna, akkor bele lehet erőltetni), mind ezt úgy, hogy benne volt a párnázás, durva. Beleraktam utána a nagyobb vázat is, ez passzentosan, de belefért, úgy hogy rajta volt a lába (így 19 cm magas monolit kocka helyét tölti ki) és még MINDIG benne volt a védőszivacs. Kemény, vegyetek ilyet.

FRISSTÍVE, 2016.06.20: mekkora hülye vagyok, elfelejtettem belinkelni a terméket: Realacc backpack