Skytech M62 - csapás az égből

634485201409291240593216.jpgA mai vendégemet Foka76 bocsájtotta rendelkezésemre, sok más cuccal egyetemben, és mivel mindig illik feltüntetni, hogy ki volt a forrás, aki ezt a blog részére prezentálta, ezért most ide kell írnom, hogy Courtesy of Foka művek :D A fenti modell egy két éves drón, a multirotoros gépek Jay és Néma Bobja, akarom mondani MayandJay-je, akik már 2014 decemberében tesztelték a gépet, azzal a hangzatos névvel hogy: "Phantom DJI Mini Version", ami egy nyilvánvaló tódítás, de azért nézzünk be a paraván mögé.

MayandJay a drónozás Korda Gyurija és Klárikája, már ami a szórakoztatási műfajt illeti. "All in" megcsinálják a teszteket de nagyjából ennyi. Enyhe túlzásszag is körbe lengi a videóikat, de ez asszem ez még belefér ebbe a műfajba (mert én meg jól lehúzok mindent:D). Ettől még persze a Skytech M62 nem lesz egy Mini Phantom, de azt se felejtsük el, hogy a gép amiről beszélünk egy két éves modell és ráadásul használt példány is, tehát simán lehet, hogy csikó korában fantasztikus volt. 

Két év ebben a témakörben nagyjából 40 évnyi fejlődésnek felel meg, már pedig egy 1975-ben épült autótól sem várhatjuk el, hogy azt tudja, amit egy mai. Persze azért lehet az jó is, ha a kvintesszenciális dolgok rendben vannak, de ebben az esetben ez nem igazán teljesült. 

Nehéz összeszedetten és tárgyilagosan írni valamiről, ami használt, hiszen nem tudhatjuk, hogy milyen volt újkorában, ráadásul az egyik propellerét elvesztve érkezett, így az XJ X100 jobb első légkavaróját kapta meg, ami nem ugyan az a méret sem hosszban, sem szélességben, de azért majdnem. Így ráfoghatjuk, hogy a stabilitásából és az erejéből elvesztett 15%-ot, bár azért lehet, hogy ez is túlzás, ami az arányokat illeti. Ez persze nem mentség arra a hihetetlen mennyiségű hitványságra, amit ez a gép magában hordoz, de nézzük csak szépen sorjában.

TÁVIRÁNYÍTÓ

Amikor valami béna, akkor az általában idegesítő, ami viszont nagyon béna, az már vicces. Ezért szeretjük többek között Rowan Atkinson karaktereit, Mr. Bean-t vagy Johnny Englisht. A Skytech pont ilyen gép, ebből talán fölfele a távirányító lóg ki leginkább. Azt mondanám, semmi különös, ha tudnám, hogy ez egy 2016-os modell, de így, 2014-esként egészen jónak mondanám.

Anyagra semmi extra, hozza az átlagos, kopogós, karcolódó autóbelső műanyagot, designra viszont sikerült kínaiasan bazárira venni a figurát, ez még nem lett ez európai/amerikai ízlésvilághoz igazítva. Itt még a régi bakelit forgott a lemezjátszón, amennyiben valaki jó ötletnek vélte a fehér alapon arany villámot a rikító vörössel ötvözni. A gimbalok egész jók, a gombok viszonylag egyértelműek, a bal tányér a trim gombokat tartalmazza, középen egy OK gombbal, ami a kamerás verzió felvételét indítja meg (ez nem olyan modell volt). Jobb oldal közepe a fotó gomb (nem tudom, miért egy csillag a jele) és 4 db jobbra-balra-föl-le nyíl, ami nem tudom mit csinál, de vigasztaljon a tudat, hogy az rcgroups se:D

Két érdekességet vettem észre, az egyik, hogy a távon van egy CHA nevű, USB csatlakozó, amiről tölthetjük az akkumulátort, okos funkció, az FQ777 124C-nél láttam ilyet. Vagy legalábbis ennek kellene történnie, helyette nem tudom mit csinál, de csipog, mint az állat, szóval 1 perc után meguntam és lehúztam róla az akkut. A másik totál értelmetlen, ha bekapcsoljuk a távot, majd a gépet ahogy kell, akkor nem bindelnek, fordítva viszont igen, nos ez ilyen random bug, kellett ide, mint egy falat kenyér.

REPÜLÉSI TULAJDONSÁGOK

A fenti szavak értelmetlené vállnak, ha ezt a Skytech M62-vel akarjuk összepárosítani. Először is, a hangja olyan, mint ha valaki folyamatosan egy tölcsérbe ordítana, tehát nem az a kellemes hörgés mint a 10 colos brushless vagy a fémes visítás mint az 5 colos racer propellerek. Cserébe viszont olyan gyenge a gép, hogy alig bírja magát felvergődni 2 méteres magasságig. Ha már itt van akkor azért lehet vele kavirnyálni a levegőben, amíg nem akarunk valamerre elmozdulni vele. Persze ez lehetne az agyonhasznált, 380mAh-s akkumulátorok hibája is, de ez azért gyanús, mert ha kicserélem egy új, magasabb C értékűre, akkor sem áll be drámai változás, cserébe a haldoklás hangosabb lesz. Néha gondol egyet és földhöz veri magát, de ettől az eddigi gépeim mindig megtáltosodtak, ez viszont ott is marad, hiába a stabilitás mindennél fontosabb:D

Az orientáció kérdését megoldja az a tény, hogy van egy lámpa a gépen, ami hátrafelé néz. Ennek ellentmond, hogy így viszont a felirat visszafele áll, gondolom annak akartak kedvezni, aki tükör előtt repül:D. Nos, ez a normális állapot, nem tudom miért van fordítva rajta, de az akkumulátort is előröl kell betenni, amit normális esetben egy akkuzáró ajtó takarna, de ez már nálam hiányzott, így diszkréten belelógott a ledbe a kábel.

Ami érdekes, hogy a gép nem tűnt nehéznek, ezért megmértem, hogy pontosan mennyi: 34 gramm, akkuval 45. Ez semmi, tehát valami turpisság van ezekkel a motorokkal, vagy nagyon rossz minőségűek vagy nagyon kicsik (ránézésre 7020-asok), de szerintem bele lehetne műteni 80-8520-as motorokat is, ami pl. az XK X100-on is van. A propellerméret is ugyan az, de jóval szélesebb, mint az XK X100-é.

Elvileg a gép a bal első gomb és az iránygimbal elhúzására flippel, de nekem nem csinált semmit, ez nem tudom, hogy az akku gyengesége volt-e (feszültség szempontjából biztosan nem, 4.22V) vagy valami más körülmény.

A propellertengely indokolatlanul hosszú, ezért egy gyűrűvel ! megemelik a propellert, hogy jó helyen legyen. Európában ezt úgy szokták, hogy megfelelő motortengelyt terveznek és akkor nem kell alátenni semmit, de lehet hogy ezt is a hülye angolok tervezték.

FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK

Állítólag van ilyen, ugyanis van ennek egy C verziója is, amiben a led helyén kamera található (szóval tényleg ez az eleje:D). Gondolom őrületes minőség lehet, lesz vagy VGA minőség, de sajna erről nem találtam információt. Kicsit nyomoztam, hogy annak idején mennyiért vették az emberek és találtam egy képet, ami szerintem mindent megmagyaráz: 9,99 USD, azt hiszem 2.800 Ft-ért teljesen mindegy milyen egy gép.

623739rtx14.png

ÖSSZEFOGLALÓ

Mit is lehetne mondani egy gépről, amit már nem lehet kapni és új korában sem ostromolta más márkák trónjait? Nos, semmit, úgy sem lehet megvenni. A repülési képességei mint ha nem is lennének, funkciói maximum átlagosak, igazából nem tud semmit, ami érdekes lenne, na de a mai gépek tudnak? Headless mód és One-key return szokott lenni, ami pont ugyan úgy nem működik, mint mondjuk egy éve. A másik ilyen a magasságtartás, de azt 15-20.000 Ft-os gépek tudják, nem a 10 dollárosak. Tegyük a szívünkre a kezünket és mondjuk meg mit várunk el egy Eachine H8 minitől vagy egy E10 minitől vagy egy E010-től? Nagyjából semmit, ez pedig pontosan olyan.

"Vélemény egy mondattal (conclusion with one sentence)": 

 Előnyök

 Hátrányok

 - olcsó volt valaha  - gyenge, elveszti az erejét
 - van kamerás verzió  - rosszul repül
 - orientációs led  - értelmetlen dolgok, pl. fordított felirat
 - egész jó a távja  - a minőség szörnyű
 - USB töltés a távról  - értelmetlenül hosszú motortengely
 - leeső propeller
 - rosszul fordul

 

 DESIGN (ahogy kinéz)

5

 MINŐSÉG (amilyen anyagból van)

5

 REPÜLÉSI TULAJDONSÁGOK (ahogy repül, forog, kezesség)

1

 TÁVIRÁNYÍTÓ (milyen fogni, milyen funkciói vannak, jó-e a mérete)

8

 ÜZEMIDŐ (mennyi ideig marad a gép a levegőben, milyen gyorsan tölt fel)

5

 KÖLTSÉGEK (ár, alkatrészek ára)

10

 STRAPABÍRÓSÁG (mennyire törik, hogyan bírja az ütközéseket)

9

 SZERETHETŐSÉG (vannak-e idegesítő vagy szerethető tulajdonságai)

5

 VÉGEREDMÉNY (a pontok átlaga, kerekítve)

6