Napi érdekesség - Super X V2

1488596627486965.jpgLassan leáldozik a szénkefés mini gépeknek is. Fura ezt leírni, mert ez már nem az első eset, hogy egy fajta generációváltás zajlik. Jön a nyár, nyakunkon a tavasz, mindenki rohan ki a szabadba repülni, érthető, hogy a gyártók is próbálkoznak. A mai versenyzőnk az ismeretlen Super X, amely nem kisebb dologra vállalkozik, minthogy brushless alternatívát kínáljon a szénkefék helyett.

Unod már az állandóan kinyúvadó szénkefés motorokat? Idegesít, hogy lerúgja a felfogatás nélküli propellert a tengely? Állandóan leesik a kamera? Akkor egy hajóban evezünk, a felsoroltak tipikusan az olcsó, szénkefés gépek sajátjai. Mit lehet tenni? Például váltani, valamilyen brushless motoros verzióra.

1488596628630771.jpg

Az egyik új versenyző a Super X V2 a nagyobbak közül való, 125 milliméteres tengelytávjával már-már óriásként hat a 70-90 milliméteres kategóriával összevetve. Pörgős, 4000 KV-s motorokat kapott, amelyeket 3 Amperes BHeli szoftvert futtató ESC-k látnak el. A vezérlő egy Scisky Naze32 X fantázianévre keresztet darab, gondolom a szokásos F3-mas chippel ellátva. További érdekesség, hogy a vevőt is arra a boardra integrálták, amelyiken a repülésvezérlő helyet kapott.

1488596628179683.jpg

A váz karbon, a karvégekre kihelyezett ESC-ket egy műanyag takaró védi, amely egyben a LED-ek elhelyezését is biztosítja. A 2 cellás rendszert a gyártó szerint 300 milliamperórás akkumulátorokkal kell etetni, így 8-9 perces üzemidőre (ami valójában szerintem inkább a fele) számíthatunk. Az FrSky vevős BNF modellért 40.000 forintot kell fizetnünk, ami azért eléggé húzós.

A drónt itt vásárolhatjátok meg (az árak az árfolyam ingadozásának és az akciók függvényében változhatnak):