Realacc H400 Halloween drón teszt – Vicces, ijesztgetős

156deb24-418f-4fe2-86e6-9ac814ad5679.jpgCasemod FID újabb drónokat küldött nekem tesztelésre, sőt a videóinak a használatát is megengedte, ez úton is köszönet érte. Az egyik egy acro repülésre is képes gép, de még nem lövöm le, hogy melyik az. A másik, mai cikkünk tárgya pedig a leghaszontalanabb rettenet, amit valaha láttam, mégis őrületes poén. Üdvözöljétek nagy szeretettel az ijesztgetés mesterét, a szellemet a gépben, a nettó 15.600 forintba kerülő Realacc H400 Halloween drónt.

Kibontás

A kopter már használt állapotban érkezett el hozzám, ezért a csomagolás pontos beltartalmáról nem tudok nyilatkozni. A dobozt viszont láttam, óriási nagy kocka, ez tuti nem jön át a vámon, tehát jó eséllyel számoljon mindenki azzal, hogy közelebbi ismeretségbe kell kerülni a vámhivatallal. A képek alapján a gyári szett tartalmaz 2 adag propellert, 2 db áttételtengelyt, ami sosem biztató, egy 850 mAh kapacitású akkumulátort, csavarhúzót, töltőt, távirányítót és egy leírást, na meg persze a drónt.

p1020322.JPG

Ez utóbbi kettő gyakorlatilag az őskáosz anyagából lett kihasítva. A távirányítón a gombok még véletlenül sem azt csinálják, amire először gondolunk, a használati utasítás meg totálisan használhatatlan. De szerencsére FID remek videókban magyarázza el a lényeget, én meg leírom ebben a cikkben, hogy ijesztgetés közben nehogy gondot okozzon az irányítás.

Ami a minőséget illeti, nagyjából úgy képzeljük el, mintha egy fém keretre ráhúztuk volna nagyanyánk hálóingét, majd alányomtunk volna egy világító koponyát. A váz meglepően ellenálló, zártszelvényhez hasonlító fém rudak vannak összehegesztve. Sajnos a motortartó bakokon a JJRC Tarantulánál már megismert 2 cellás, áttételmechanikás megoldással találkozhatunk, aminél egyetlen dolog pusztul csak gyorsabban, a JJRC H8C motorjai.

p1020339.JPG

Mire megkaptam, már foszlott a szellem csuklyájánál az anyag, a varrás nem túl ellenálló, mivel valahol át kellett döfni az anyagot. Az biztos, hogy nem fogjuk az unokáinknak továbbadni, mert vagy az idő vasfoga, vagy a kutyák fogják elrágcsálni.

Összességében inkább vicces, sem mint ellenálló drónról van szó, bár akkora marha nagy felülettel tolja maga előtt a levegőt, hogy emiatt lassabban is esik le, tehát valószínűleg nem így fogjuk összetörni.

 

Távirányító

Gondolkodtam azon, hogy vajon milyen körülmények között készülhetett a távirányítóhoz a leírás. Valószínűleg súlyos pszichedelikus állapotban írhatták, úgy tudom Kínában az ópium fogyasztása az autentikus, a szöveg alapján nem kis mennyiségben használták a szert. Kellett némi segítség, hogy kisilabizáljam a gombok rendeltetését, de szerencsére sikerült. Találtam is egy képet, ami majdnem mindent megmagyaráz, de azért én is leírom nektek, hogy minden egyértelmű legyen.

sku_449515_6_1.jpg

Szemből, bal oldalon, a vállon lévő gombbal lehet a LED világítást ki- és bekapcsolni. A jobb oldali gomb nem tudom, mit csinál, nem jöttem rá. A 4 trim gombból három, tényleg a gép finomhangolásáért felel, kettő jobb oldalon az irányítókar alatt, míg a teljesen baloldali szintén. A gázkar jobb oldalán elhelyezkedő kapcsolóval állíthatjuk a „sebességi” fokozatokat, felfele léptetve jobban dől a gép, lefele léptetve kevésbé. Nagy szélben érdemes a maximális fokozatra rakni, én mindig így tettem, mikor kint repkedtem.

p1020334.JPG

A kamu kijelzőt lefedő Halloween matrica bal oldalán elhelyezkedő gombsor nem csinál semmit, ugyanis mindegyik vakkapcsoló. Ez engem a húsz évvel ezelőtti francia autókra emlékeztet, ott dugóztak le mindent, amit nem rendeltünk meg extraként. Az átellenes oldalon elhelyezkedő három ezüst ellipszis felülről lefele az alábbi funkciókat aktiválja: headless mód, egy gombos visszatérés, illetve még valami, de ez is pont akkora talány, mint a jobb vállon elhelyezkedő gomb működése.

A távirányító egyébként a szuper gagyi kategóriába tartozik, vetekszik a Nihui U807 Sokol rádióba oltott műanyagtengerével, de említhetném a Fluoreon H101 transzmitternek csúfolt konzolját is. Szerencsére a lényeg jó, az irányítókarok megfelelőek a drónt terelgetéséhez, a kinézet meg annyira vicces, hogy sem én, sem az alkotók nem tudták a projektet komolyan venni.

A tápellátásról 6 db AA elem gondoskodik, ami azért eléggé durva egy ilyen kaliberű gép esetében. Mondanám, hogy ezt a brutális adóteljesítmény indokolja, de a hatótáv nagyjából 100 méter. Nem is nagyon lenne értelme a drónt messzebbre küldeni ugyanis egy repülő lepellel való ijesztgetés eredményét az ember minél közelebbről szeretné megszemlélni. Kamerás verzió nincsen, pedig vicces lenne felvenni az ijedt arcokat.

joined_1.jpg

Bár van headless és one-key return funkció, ezeket ne erőltessük, mert szinte sosem működnek. Ilyenkor a gép jellemzően megpróbál visszaszökni Kínába, vagyis valamelyik irányba kitör és elrepül, de véletlenül sem arra, amerre mi szeretnénk.

 

Tesztüzem

A beüzemeléssel akadtak gondjaim. Ahogy azt már FID is említette a videójában, a pocsék propeller felfogatás miatt – ami egyébként nemcsak erre a gépre jellemző, hanem például az MJX X600-ra is – a csavarokat igen könnyű elhagyni. Sajnos ilyenkor elforognak a propellerek és a gép valamelyik irányba húzni kezd.

p1020326.JPG

A másik tipikus betegsége ezeknek a motoroknak, hogy az áttétel tengely két oldalán különböző anyagokból készítik a fogaskereket. Néha a réz, néha a műanyag nyíródik el, ráadásul a tengelytartó perselyek sokszor nem golyós, hanem csúszócsapágyas megoldást alkalmaznak. Ez utóbbira való kicserélés jelentősen növeli az élettartamot. Mivel ez egy használt gép, nekem is kellett egy kicsit a technikával küzdenem, mire életre kelt.

p1020330.JPG

Minden felszállás előtt érdemes megcsinálni a giroszkópok alaphelyzetbe állítását. Ezt úgy tudjuk megtenni, hogy a távirányító karjait egyszerre jobbra lehúzzuk, ennek hatására a LED-ek villogni kezdenek. Ilyenkor a gépnek mindig vízszintes felületen kell elhelyezkednie, különben nem fog a gép egyenesen repülni. Van még egy kalibráció, ami nem tudom, hogy mit csinál, de a fenti megoldást balra ismételve is történik valami, persze a leírás nem tartalmazza ezt sem.

köszönöm Casemode FID-nek a videót

A gép leginkább úgy repül, mint amikor a bábos a bábszínházban zsinóron mozgatja a figurákat. Mintha tolná maga előtt a levegőt, miközben két drótra függesztett kezével kalimpál. Elég egyedi látvány, viszont a nagy felület miatt nem nevezném dinamikusnak még maximum gázon és dőlésszög mellett.

A gép ráadásul hajlamos kamikaze akciókba kezdeni, amikor a szél a „szoknyája” alá kap, ilyenkor vegyük le a gázt, különben rövid úton elköszönhetünk a motoroktól. Ennek az ellenkezője igaz felszállásnál, ha nem adunk nagy gázt, akkor is felfújja a lepel szélét, és ilyenkor jön a már említett lefulladás.

p1020336.JPG

A gép egyébként elképesztő kutyamágnes, néha a négylábúak már akkor rástartolnak, amikor a földön fekszik mozdulatlanul. Amikor repül, akkor ez az effektus hatványozódik, vagy vinnyogva menekülnek, vagy egyből rohannak rá a lepelre, és ne legyenek kétségeink, a kutyák jobban bírják majd a futást, mint az akkumulátor a repülést.

A repülési idő 6-8 perc körül alakul, és szerintem meglehetősen nehézkes kicserélni az áramforrást, ugyanis be kell nyúlnunk a „hálóing” alá, majd ott kotorászni. A csatlakozója speciális, nem micro JST, mint ahogy megszokhattuk, ezért vagy átforrasztjuk valami hagyományosra, vagy veszünk direkt ehhez való akkumulátorokat, csak éppen nem nagyon lehet ilyet kapni. Ez egyébként igaz a többi alkatrészre is, szerencsére a motorok, a propellerek és a tengelyek nagy valószínűséggel szabvány alkatrészek. Előbbi kettő szinte biztos, hogy ekvivalens a JJRC Tarantula X6 gépével.

köszönöm Casemode FID-nek a videót

A koponya rész sötétben foszforeszkál, így éjszaka is jól repülhető a gép, ahogy Casemod FID videójában is láthatjátok. A LED világítás nem rossz, de maga a fejrész annyira magára vonja a figyelmet, hogy nem nagyon fogunk mással foglalkozni. Az emberek egyébként jellemzően viccesnek találják, a gyerek meg kifejezetten imádják.

Összefoglaló

Műszaki értelemben a Realacc H400 Halloween drón (amit egyes források 1031 Skull Drone-ként is emlegetnek) egy szörnyű szerkezet. Követi a 2 cellás gépek építési sémáját, a meghibásodásra hajlamos áttételmechanikával és az elromló motorjaival, ráadásul a lepel szeret ezekre ráakadni. A váz viszont rendkívül erős, köszönhetően a fém kialakításnak, és a gép is akkora poén, hogy ezt nem lehet kihagyni.

Ahogy a nagy felbontású kameraplatformok esetében, itt sem a repülési élményen van a hangsúly, hiszen az egész drón egy vicc. Aki bírja az egyedi dolgokat és szeret az ismerőseivel bohóckodni, annak be fog jönni, aki viszont a repülés élvezetét keresi, ne ezt a gépet vegye. A 15.600 forintos ár teljesen reális, ennyibe kerülnek a hasonló technikával megalkotott gépek, csak azok már unalmasak, ez viszont nem az. Figyeljünk a szállítási díjakra is, mert nagyon nagy a doboz, tehát mindenképpen lesz valamekkora logisztikai költsége és a vámmal is kell majd birkózni.

 Előnyök  Hátrányok

+ semmi sem ennyire vicces
+ olcsó
+ éjszaka is repülhető
+ erős váz
+ JJRC alkatrész kompatibilis

- speciális akku csatlakozó

- nem repül hanem nyomja a levegőt
- áttétel mechanika
- hajlamos széthullani
- vám megfogja a méret miatt


Beszerzés és alkatrészek elérhetősége

A drónt itt vásárolhatjátok meg (az árak az árfolyam ingadozásának és az akciók függvényében változhatnak):