Nagy méretű, kamerás multikopter projekt III. - A vezérlőkről és az XK Detect X380-ról

201506251518422704.jpgElérkeztünk a cikksorozat következő állomásához és újra előveszünk néhány fontos szempontot, amit figyelembe kell vennünk a választásunk során. Az árak és az alkatrészek után ma egy kicsit a vezérlőkről beszélgetünk (de azért nem túl komolyan).

A vezérlő, vagy más néven FC (flying controller  vagy flying controller board) a multirotoros gépek lelke. Ez hangolja össze a különböző részegységeket, felel a funkciók helyes működéséért, támogatja a különböző kiegészítő alrendszereket mint a GPS, levegő nyomásos szenzor, iránytű stb. A vezérlők leegyszerűsítve úgy működnek, hogy a bemeneteiken begyűjtik a bemeneti jeleket, értelmezik azokat, majd a kimeneteiken utasításokat adnak az alrendszereiknek, hogy azok hogyan működjenek tovább. Éppen ezért egyáltalán nem mindegy, hogy ezek jól működnek-e vagy sem illetve, hogy milyen funkciókat támogatnak.

A listán szereplő legtöbb gépnek APM alapú vezérlője van. Az APM alapú vezérlők az úgynevezett Arducopter vezérlőcsaládba tartoznak. Ezt azt jelenti, hogy ezek a vezérlők egy általános célú szoftvert futtatnak, amely képes kezelni különböző típusú szenzorokat. Ismerős a név valahonnan? Nos nem véletlen, ugyanis az eredeti szoftvert a 3D Robotics fejlesztette ki.  Hogy lesz ebből APM? Úgy, hogy ahhoz, hogy a vezérlő összeálljon, szükség van valamilyen nyomtatott áramkörre, amin elhelyezzük az elektronikai komponenseket - ez lett az Arduino platform - illetve egy szoftver, ami feldolgozza a beérkező jeleket, ez lett a 3D Robotics által támogatott és a DIY Drones közösség által leprogramozott ArduoPilot Mega programcsomag. Ezt lerövidítve kapjuk meg az APM rövidítést. A fenti elektronikai összeállítást egy Mission Planner nevű desktop alkalmazással tudjuk vezérelni, ezzel lehet állítgatni a különböző értékeit a koptereknek (pl. hány fokot dőljön, milyen gyorsan reagáljon a gázadásra stb.). A lényeg az, hogy azok a vezérlők, amelyek Mission Plannerrel konfigurálhatóak, mind APM alapúak (mint ha csak Linux disztribúciók lennének), de persze sok gyártó saját szoftvert fejlesztett az APM alapokra (pl. Zero). Amikor Mission Plannerrel konfigurálunk, a szoftver mindig azt a részét tölti be a csomagnak, amire éppen szüksége van, vagyis:

  • Arduplane: a merevszárnyas gépek esetében
  • Arducopter: a forgó szárnyas gépek (pl. kopterek) esetében
  • ArduRover: az összes földi és vízi jármű esetében

Kicsit elkalandoztunk, ezért most kanyarodjunk vissza az eredeti témához, az APM-hez. Számunkra azért fontos az APM, mert a legtöbb kamerás multikoptert ez vezérli. Az APM-nek is vannak különböző verziószámai, amelyek az újabb és újabb fejlesztéseket hivatottak megjeleníteni. Az APM jelenleg a 2.8-os verziónál tart, 8 bites processzor elavultsága miatt, a fejlesztését leállították, az utódja a 3D Robotics által kifejlesztett 32bites Pixhawk vezérlő lett. Nézzük meg most, hogy a 9 quadkopter, amit felsoroltam, milyen vezérlőkkel van szerelve:

  • APM 2.5.2: Wingsland Scarlet Minivet, Upair Chase, Cheerson CX-20 (open source), XK Detect X380
  • ZeroUAV : Cheerson CX-20 egyik variánsa, XK Detect X 380 (módosított APM)
  • DEVO FCS 350: Walkera QR X350 (módosított APM alapú vezérlő)
  • Big Fly Shark: Flying 3D X8, Cheerson CX-20 egyik variánsa
  • Nem tudni: XK Aircam, FUAV Seraphi, Xiro Explorer (Zero Explorer)

Mint látható, a gépek kb. felének APM alapú vezérlője van. Az XK Aircam esetében lehet valószínűsíteni, hogy ugyan azt a vezérlőt fogja kapni, mint az XK Detect X 380, de még így is marad két kakukktojás, a FUAV és a Xiro. Fél napos keresgélés után sem találtam semmi használhatót, szóval ezt nem fogjuk megtudni egyelőre, hogy ők milyen vezérlővel kaphatóak, de ha bármit találok, akkor utólagosan is bele fogom szerkeszteni a cikkbe.

Az APM-nek sok előnye mellett van néhány hátránya is. Ez az egyik legrégebb óta használt platform, ezért a többiek túlhaladták műszaki értelemben (8 bit, 16MHZ), illetve más gondok is adódnak vele, pl.  ingadozó gyártásminőség (a klónok miatt), sok paramétert nehéz beállítani, illetve megállt a fejlesztése, utódja a PixHawk vezérlő (szintén 3D Robotics).

Miért van az, hogy még is ilyen népszerű az APM? Nos, azért, mert rengeteg szenzort tud kezelni, a benne lévő processzor olcsó és gyakorlatilag bármivel tud repülni. Már pedig nagyon sok esetben pont a funkciók adják el a drónokat, mert a piac nagyon telített, az emberek pedig vágynak arra, hogy az ő gépük mást vagy többet is tudjon, mint az átlagé. A kérdés az, hogy vajon merjünk-e venni APM alapú gépet? Szerintem a kérdést alapvetően az dönti el, hogy mire akarjuk használni a koptert. Ha csak repkedni akarunk és magasról teszünk arra, hogy milyen vezérlő van benne, ellenben fontos, hogy mindennel kompatibilis legyen, akkor vegyük meg ezt. Ha aggódunk, hogy gondok lesznek vele vagy szeretnénk mi magunk állítgatni, akkor lehet, hogy jobban járunk egy másik vezérlővel. Fontos, hogy maga a vezérlő szoftveres állítgatása nem kezdőknek való. Fel tudjuk annyira borítani a repülési paraméterek egységét, hogy utána a gép instabil, ne adj isten veszélyes is lehet. Mindenképpen alaposan járjunk utána a hogyannak,  rengeteg forrás áll rendelkezésre, főleg angol nyelven.

 Forrás:

XK DETECT X 380

Specifikáció

Akkumulátor (mAh)

5400 (2700)

Cellaszám (S)

3S 11.1V

Üzemidő (perc; gyári/valós)

22-30 kiszereléstől függően

Töltési idő (perc)

Méret (szélxhosszxmag. mm-ben)

305x305x210

Súly (gramm)

950 (standard)

Terhelhetőség (gramm)

Kb. 600

Hatótáv (m)

1000

Kamera (gyárilag, vagy variánson)

A/B/C verzió: 1080p 30FPS

Mount

A/B/C variáns

Gimbal

A/C variáns (1 tengely/2 tengely)

FPV

NINCS, de kitben vehető

FC

Zero / APM 2.5

Motor

2212 950KV (V303 és V932-vel azonos)

GPS

VAN

Funkciók

RTH, Low voltage, Altitude Hold, IOC,  Fail Safe; One-ky take off/land; Circle hoovering; GPS Lock

Típushibák (hiányosságok)

Törékeny leszálló talp, ami tartalmazza az iránytűt; a nem gyári gimbal nem minden tengelye vezérelhető; nincs manuális le és felszállás; nincs mission planner; remeg a kamera kép

 A mai üdvöskénk a Cheerson CX-20 igazi vetélytársa. Leánykori néven WLtoys V303 Seeker, a Detect a fejlesztett verzió, mint egy 50 dollár többletért, ez pedig olyan kicsi árkülönbség, hogy semmi értelmét nem látom, hogy a Seekert vegyük meg. A táblázatban feltüntettem zárójelben pirossal a Seeker értékeit is, de mivel a mai cikk nem róla szól, kanyarodjunk is vissza a Detectre.

seeker.jpgAz XK a WLtoys "prémium" almárkája, erről nem ejtenék most több szót, majd a vonatkozó cikkben. Amikor elkezdtem ezt a cikksorozatot írni, akkor még a gép majdnem 300 dollárba került, jelenleg majdnem egy árban van a Cheerson CX-20-al, Gear Besttől EU raktárból 220 dollár körül elérhető (64.000 Ft). Azt hiszem ezt mindenképpen ki kellett emelnem, mert ennek tükrében fogom leírni a következő gondolataimat.

Jelenleg a fórumok szerint két típusú vezérlővel szerelik, egy Zero és egy APM alapúval. Az előbbihez nincsen mission planner szoftver, illetve keveset tudunk róla, az APM a klasszikus, a kopterek nagyjában jelen lévő rendszer. Ami nagyon érdekes a kopterben, hogy nincsen manuális fel és leszállás, amire most sokan elkezdenek szörnyülködni, de ez nem olyan vészes, mint amilyennek hangzik, sőt a cég ezt mint előny hirdeti (szerk.2015.12.28: mint kiderült, van manuális fel és leszállási mód /köszönet tromf-nak/:balra és jobbra lehúzva a két kart és két másodpercig úgy tartva a gép átvált manuális módba). A One-key take off/landnek hívott funkció úgy működik, hogy egy gomb megnyomására a gép 1 méter magasra felemelkedik a földtől, majd ott egy helyben lebegni kezd, vagyis tartja a pozícióját, amíg manuálisan át nem vesszük tőle az irányítást. Után szabad a pálya, repülhetünk, amerre akarunk. Én ezt nagyon kezdő-barát megoldásnak találom, főleg azért, mert az emberek jellemzően nem 1 méter és 0 között szoktak nagy sebességgel veretni, tehát semmi jelentősége annak, hogy innentől kezdve a gép magától szál le.

AKKUMULÁTOR

5400mAh 3S 20C 170 grammos akkumulátor, ami szerintem igen csak tekintélyt parancsoló. Mivel számomra egy kamera platformmal szemben az egyik elsődleges elvárás, hogy sokáig tudjon a levegőben maradni, ezért az 5400mAh-ból fakadó 22-30 perc (alap,A,B,C variánstól függően) igen biztatónak tűnik. Érdekes módon a tulajdonosok azt mondják, hogy ez nem is akkora bődületes kamu, a gyártó itt nem sokat játszott a számokkal. Az akkumulátor ára nagyjából a duplája a Cheerson CX-20 fele ekkora akkumulátorának, 17.000 Ft, szerintem ez amolyan közép ár, de a gép felszerelhető 6600mAh-s, illetve 7000mAh-s akkumulátorral is, így a repülési idő 30 perc fölé vihető. A másik dolog, amiért fontos, hogy a kopter nagy akkumulátorral rendelkezik, az a kiegészítő elemek tápellátása. A gép hasára ugyanis kivezették a fontosabb csatlakozókat, hogy a gimbalnak és a kamerának is tápot tudjunk adni (ez egyébként a WLtoys gépeken is jellemző figyelmesség). Ennek az egyik oka az, hogy a gép az alap kiépítésen kívül A, B és C variánssal is rendelkezik (erről később), de az akkumulátor mindegyikben ugyan az.

DESING ÉS MINŐSÉG

Ahogyan a kisebb WLtoys modellek (pl. a V686) is, ez a gép is majdnem egységes formanyelvet követ. Kicsit engem a francia autókra emlékeztet a WLtoys filozófiája, a sok apró, de szerethető hülyeséggel megfűszerezett különcségekben élik ki magukat. Ilyen pl. a szájként előre kinyíló akkumulátor ajtó, amely a lábakkal és a két leddel kiegészülve valami fura, ugrásra váró tarantulára emlékezteti az embert. Nem mondom, hogy szép, de legalább egyedi, nem egy újabb DJI Phantomról másolt klón. A színe hmm, kamu karbonnak mondanám, fehér csíkokkal a karokon, amire azt mondanám, hogy elmegy, de azért nem egy Xiro Explorer. Én együtt tudnék élni ezzel a formával és ízlésről különben is fölösleges vitatkozni.

Ami a minőségét illeti, szerintem elfogadható vagy legalább is nem rosszabb, mint a kategória társai. Az egyetlen gyenge pontja az alapvetően nagy területen felfekvő lábai, amire szükség is van a gép majdnem 1 kg-os tömege miatt. Ide helyezték el ugyanis az iránytűt, vagyis ha ezt eltörjük, akkor nem tud a gép repülni, csak manuális módban. Ez azért drága mulatság lehet és elég nyűgös megjavítani, ha az iránytű is megsérül. A gép egyéb iránt elől két nagy, fehér leddel mutatja a helyzetét, míg hátul egy pirossal, ami elég erős fényt is bocsájt ki, jól látható, ráadásul a gép alapból nem egy kapkodó idegbeteg, ideális lehet akár éjszakai reptetéshez is. Ami szerintem pozitív, hogy mindent betokoztak a kopter testébe, vagyis nincsenek kiálló, könnyen letörő részek, kivéve a lábat, így jó eséllyel az FC és az ESC-k kellően védve vannak.

Ami viszont szerintem elég nagy hiba, hogy a quadkopter hasán fellelhető portokat nem jelölték meg, így nem lehet tudni, melyik pl. a föld vagy éppen a 12V. Ha rosszul dugjuk rá mondjuk a gimbalt és ráadunk feszültséget, akkor kiég a repülésvezérlő, lehet szerelni, ami egyrészt elég nagy macera, másrészt nem is olcsó mulatság. Mellékeltem egy képet az rcgroup fórumból a helyes lábkiosztásról:

266239x380ports.jpg

Alkatrészek tekintetében a gép meglehetősen jól el van eresztve, árak tekintetében pedig hozza az árához nagyjából elvárható összegeket. Egy motor 5000 Ft körül alakul, de pl. a Mobius kamera szerű fektetett 1080p Full HD kamera nevetségesen drága, majdnem 40.000 Ft. Hordtáska kapcsán azért nem érjük el a Phantom 3 szintjét, de a 13.000 Ft-ot nem mondanám kevésnek, de hát ilyen ez a pop szakma.

A távirányítója egy érdekes darab, nekem szimpi, kicsit amolyan katonai beütés feelinget sugároz, semmi csicsa -micsa, csak célszerűség, de azt sem mondhatnánk, hogy nagyon diktálná a divatot. Én szeretem ezt az indusztriál feelinget, de elhiszem hogy valaki ezzel szemben preferálja a letisztultabb lekerekített formákat. Az viszont biztos, hogy a Detect távjával vezérelhető az XK Stunt illetve valószínűleg a közeljövőben megjelenő XK Aircam is. A hatótáv 1000 méter, ami durva, még ebben a kategóriában is. A hírek szerint 800 métert simán elmegy, persze ezt azért már nem is olyan egyszerű lemérni. A pontos tesztre csak élőben kerülhet sor, ki tudja, hátha ez a gép nyer a végén és akkor lesz rá lehetőség.

REPÜLÉSI TULAJDONSÁGOK

A kopter elképesztősen stabilan repül az árához képest és azt hiszem ez az egyik legfontosabb tulajdonság ebben a kategóriában. A nagy súly ráadásul szélállóvá is teszi. A gép képes fogadni az alap 8"-as propellerek helyett a DJI Phantom 9"-es propellerjeit is, ami a nagyobb felület révén még jobb stabilitást és plusz felhajtó erőt biztosít (némi plusz áramfelvételért cserébe). Jellemzően nem ezzel szoktak gondok lenni ennél a kopternél, ráadásul a GPS hold módja nagyon stabil, illetve a körözés funkció révén kellemes panoráma videókat csinálhatunk egy adott pontról.

Mint általában az ilyen drónok, ez sem túl robbanékony, de azért lassúnak nem nevezném. Az interneten több videó található extrém modokról, amik akár 4 km-re is megnövelik a hatótávot, ami azért eléggé tekintélyt parancsoló.Ilyenkor nyilván csak FPV-vel követhetjük a gépet, máshogy nem, na de a 4 kilométer akkor is 4.

Ami viszont feltűnt a youtubeos videók alapján, hogy még gimballal is van jello effekt, vagyis rezeg a kép, nem is kicsit. Elkezdtem videókat keresni és meglepve vettem észre, hogy mint ha több csúnyán rezgő videó lenne, mint amennyi nem:

A fentiek elég jók, mert elég jó a az "operatőr is", de ha tovább keresgélünk, találunk olyan videókat is, amelyeken már nem ilyen rózsás a helyzet:

Ezeknél nem minden esetben lehet eldönteni, hogy akkor most azért remeg a kép mert fúj a szél, vagy azért mert a gimbal nem stabilizál vagy azért, mert olyan verzióval repülnek, ami nincsen gimbal. Tulajdonképpen mindegy is, miért remeg a kép, egy 140.000 Ft-os C verziónál sehogyan sem kéne (bár tény, hogy ott a legkevesebb), szóval ez mindenképpen óvatosságra kell hogy intsen. Sajna arra nagyjából nulla az esély, hogy valaha is tudjuk az összes variáns tesztelni, ezért a fenti kérdést fenntartásokkal kell kezelni. Amit viszont észre vettem, hogy pl. a runcam kamerás videón, hogy ha hooverel a gép, akkor nagyságrendileg csökkent a remegés, tehát nekem úgy tűnik, a motor adja át a gépre, ami sajnos elég nagy baj:( . Azért van annak valami oka, hogy aki munkára is használja a kopterjét (pl.: esküvői fényképezés) az szinte kizárólag Phantomot használ...

A rezgések (jello effekt) csökkenthetőek a propellerek balanszolásával, ehhez vennünk kell egy propeller balanszoló álványt, pl. egy OCDAY precision propeller balancerrel.

SZOLGÁLTATÁSOK

 Nem akarom túlspilázni ezt a részt, mert a szolgáltatásai nagy részt megegyeznek a CX-20 "csirkével", de azért egy-két dologra felhívnám a figyelmet.

One key take off/landing: egy gombnyomásra felszállás és leszállás lehetősége (szerk. 2015.12.28.: manuális mód külön aktiválható a karok balra le és jobbra húzásával, majd 2 másodpercig ott tartásával). Ez azt jelenti, hogy beindítás után a gombot meg kell nyomnunk hogy a levegőbe emelkedjen a gép és miután ezt megtette, utána kapjuk csak vissza az irányítást. Ez kezdőknek biztosan hasznos, de azért egy kicsit csorbítja a szabadság érzetét, bár tény, hogy senki nem akar 1 méteres magasságban kamerázni és szabadon repkedni, tehát ez inkább csak marginális jelentőségű.

Circle hoovering: vagy körbe repülés és lebegés. Én személy szerint nagyon díjazom ezt a szolgáltatást, ugyanis a kamerázás egyik lényege az, hogy bizonyos dolgokat más perspektívából lássunk, pl. egy romos házat felülről vagy egy alulról nem látható szikla ormot. Ha másra nem, arra biztosan jó, hogy magunkat egy adott rádiusz alapján körbe repüljük, ami szerintem önmagában poénos. 

 FÉNYKÉP ÉS KAMERA LEHETŐSÉGEK

Ebben a szegmensben teljesedik ki a gép igazán, ebből is látszik, hogy a quadkoptert egyértelműen légi videózásra szánták. 4 variáns áll a rendelkezésünkre, persze egyre emelkedő áron, nézzük, melyek ezek:

XK Detect X380 Standard: ez az alap verzió, megkapjuk a gépet a szokásos kiegészítőkkel (töltő, akku stb.) és ennyi. Ez jelenleg 220-230$-ba kerül (az nagyjából 65.000 Ft), illetve a gyártó erre a verzióra adja meg a 30 perces repülési időt. A legolcsóbb árat a Gear Best EU raktárában találhatjuk.

XK Detect X 380 A variáns: Ez a verzió egy 1 motoros szervós gimbalt tartalmaz egy 1080P/60i HD sport kamerával (az i betű interlaced-et jelent, vagyis minden második sort frissít csak egy cikluson belül), amely  80 percig képes üzemelni. Szerintem ennek a verziónak nincs értelme, két okból sem: a szervós gimbalok nem túl jók, illetve a kamera is olyan, amit nem tudunk áttenni más gépünkre. Mivel itt a felár 57.000 Ft az alapárhoz képest, ezért nem igazán látom értelmét ennek a verziónak, hiszen egy két tengelyes brushless gimbal kb. 15.000 Ft, így marad még 42.000 Ft-unk kamerára, ami egy 4K SJCAM SJ5000 ára. A variáns listaára 122.000 Ft a Banggoodon.

XK Detect X 380 B variáns: Ez majdnem ugyan az, mint az A variáns csak egy mini sport kamerát kapunk hozzá, olyat mint a Runcam HD vagy a Mobius Action cam. Ehhez csak egy manuális stabilizátort kapunk, viszont ez elég a kamera felfogatásához és a látószög beállításához. Az ára 113.000 Ft, de ez is durva felár az alaphoz képest. 48.000 Ft felár, egy a fent emlegetett kamerákból pedig nagyjából 15-20.000 Ft. Én ezt a variáns tartom a leghaszontalanabbnak, egy előnye van, a sport kamera később áttehető más gépekre, pl. racerre.

XK Detect X 380 C variáns: Komplett gép 2 tengelyes brushless gimballal és 1080p sportkamerával (mint az SJCAM, Xiaomi, Go Pro). Ha megnézzük, itt a felár több mint 70.000 forint, ebből szerintem kijön egy 3 tengelyes gimbal és egy 4K képes sport kamera. Egyetlen előnye viszont mindenképpen van és itt hívnám fel a figyelmet az egyik jelentős hiányosságára a kopternek, az pedig hogy a 2 tengelyes gimbal biztosan vezérelhető a távirányítóról, míg egy másik gyártótól kapott a fórumok szerint csak részben (valamelyik motor a kettő közül). A másik fontos dolog, hogy minden működik "out-of-the-box" semmit nem kell szerelgetni és kábelezni, összedugjuk és repül. Ára 140.000 Ft, itt pedig teszünk is egy kis kikacsintást a Wingsland Scarlet Minivet felé, aminek a listaára szintén 140.000 Ft körül volt legutóbb, amikor néztem, ráadásul a Gear Besten EU raktárból, vám nélkül behozatható. Azon is Full HD kamera van 3 tengelyes! gimballal és gyárilag FPV képes, a többi paramétere pedig nagyon hasonló, vagyis miért vennénk meg az XK Detect X 380 C-t, amikor azt még vámoltatni is kellene és 3x annyi idő alatt érne ide? Ugye, hogy ugye.

Összességében, én saját magamnak megvenném az alapot és vennék rá egy 15.000 Ft-os Eachine gimbalt és egy 20.000 Ft-os Xiaomi Yit kamerát, így a dolog kereken 100.000 Ft-nál megállna. Sajnos ebben nincsen benne az FPV, de azt a legnagyobb C variáns sem tudja. A fenti kiegészítőkkel még viszonylag lent tartottam az árat, a 40.000 Ft különbségből pedig biztosan kijön egy FPV szett.

ÖSSZEFOGLALÓ

Mivel ez egy cikksorozat, nem pedig egy elemzés, amelyben végigkövethetitek a gondolatmenetet ami lejátszódik bennem, ezért a fentiek előzetes következtetések, nem pedig tények. Megpróbálom magam számára pozitív és negatív tulajdonságokkal összefoglalni a kopter jellemzőit, hogy a végső döntésben segítsenek, amikor is megveszem azt az 1 db gépet a listáról, amit majd légi videózásra fogok használni.

XK Detect X 380 Pro-Contra

Előnyök

Hátrányok

Alacsony ár

Sérülékeny talp és iránytű

Könnyű javíthatóság (nem integrált)

rezeg a kép még gimballal is

Erős motorok

Belóg a képbe a leszálló láb

Funkció gazdag

Az A, B, C variánsok túlárazottak

Nem okos akkumulátoros

Circle Hoovering

Hosszú üzemidő, nagy akkumulátor

 

Gyári gimbal és kamera

 

Jó távirányító, ami más modellekkel is kompatibilis

Super stabil

Nagy hatótáv

Én ezt a gépet komplettebbnek és kiforrottabbnak érzem, mint a Cheerson CX-20-at, ha nagyjából ugyan olyan árban vannak, akkor inkább ezt venném meg. Sok mindenben veri a CX-20 csirkét, pl. repülési idő, stabilitás, hatótáv, ezért az árért ez egyszerűen egy jobb vétel. A nagyobb variánsoknak nem sok értelmét látom,mert túlárazottak, illetve a C variáns helyett a Wingsland Scarlet Minivetet venném, ha mindenképpen komplett gépet akarnék.

Mivel az egész cikksorozatot arra szeretném kifuttatni, hogy  a végén veszek egy gépet, fel fogok állítani egy aktuális sorrendet, amelyet minden cikk után bővítünk, az éppen aktuális modellel. Jelenleg az állás NÁLAM a következő képpen alakul:

  1. XK DETECT X 380 standard
  2. CHEERSON CX-20 standard

Angol nyelvű teszt videók

A végére egy slusszpoén: mire hasonlít az alábbi modell? XK 260A/B verzió, nem hasonlít kísértetiesen az XK Detectre? Audi single frame feeling mintha kezdene itt is kibontakozni:

A sorozat további részei itt találhatóak: