Xiaomi Power Bank - Amikor győz a minőség az ár felett

powerbank10000mah_1.jpegBizonyára emlékeztek rá, hogy vettem egy noname powerbankot, aminek a kapacitását és az árát döntetlenre mentettem a Tiny Dealnél, egy kis reklamálás után. A fenti fiaskó miatt kikosaraztam őket egy időre és vettem egy Xiaomi 10.000 mAh power bankot a Banggoodról, hogy ne érjen az a vád, hogy nem adom meg a módját a töltésnek. Ha minőség kell, erre biztosan nem lesz panasz, gondoltam. Vajon igazam lett?

Külcsínre mindenképpen, bár az Apple koppintásszag mostanában mindent körbe leng. Úgy látszik a kínaiak erőteljesen ráálltak a minőségi elektronikai cikkek gyártására és kinevelték a saját prémium márkáikat, gondoljunk itt a Lenovora, a Blitzwolfra, a Huaweire vagy akár a Xiaomire.

A test hűvös alumínium, kellemes tapintású. Van rajta szép bekapcsoló gomb, diszkrét fehér ledekkel jelzi mellette a töltöttséget. Még a kábel is minőségi amit kapunk hozzá, egyik fele USB, másik micro USB és pont ilyenek a csatlakozók is. Amennyiben a powerbankot fel akarjuk tölteni, egyszerűen megfordítjuk benne a kábelt és már mehet is a móka. Méreteit tekintve meglehetősen kicsi, a másik Powerbank egyszerűen nevetségesnek hat mellette. Gondolkodtam is rajta, hogy a noname nem valami orosz lehallgató készülék-e, olyannyira elméretezett. A színek egyértelműen az Apple termékekre hajaznak, ahol nem a csiszolt alumínium köszön vissza, ott a letisztult felületek fehéren kacsintanak ránk. Három színben árulják, van még pirosas lilában, aranyban és ebben az ezüstben, a másik kettő többe került volna, de tudom, hogy van aki a színekre élvezkedik, az csengesse is ki a +600 forintot.p1270018.JPG

Kicsit ráparáztam erre az eredeti, nem eredeti dologra, nem akartam megint egy másolattal vacakolni, de a doboz kinézete és a kis hologram logók meggyőztek, hogy ez eredeti. A kézikönyv már nem annyira, valamiért a kínaiak úgy gondolták, hogy mindenki el tudja olvasni akkor is, ha csak kisszék+kisszék+hóembereket tartalmaz, nos jelentem, hogy én nem tudom. Nem is tudom mikor láttam olyat utoljára, hogy egy manualból kihagyták az angol szöveget, ezek szerint a világ legbeszéltebb nyelve már nem is olyan népszerű.

Kapacitás tekintetében még futom a köröket, a névleges 10.000mAh, én legutóbb 8570-et mértem a szokásos Kewisi usb mérőmmel, de aztán gyanús lett, hogy valami nem klappol. Állítólag - a gyár szerint - ezt a power bankot lehet 2000mAh-val tölteni, vagyis 5 óra alatt feltölthető. Én 25 óra után meguntam a töltögetést, igaz itt már csak 0.02A-el töltődött, szóval el kezdtem gyanakodni, hogy esetleg az USB-s mérő valahogy korlátozza a töltőáramot (A Blitzwolf 2400mAh-val tud tölteni portonként, szóval az biztosan nem) vagy egyszerűen csak falsot mér (bár elvileg 3000mAh-ig tud mérni, szóval kötve hiszem, hogy a kezdeti 500mAh mérésem ennek köszönhető). Éppen ezért elkezdtem ugyan ezzel a módszerrel visszafele lemeríteni a power bankot, ami határozottan tovább tart, mint a noname pajtikájánál, igaz ez elvárható a nagyjából 4x-es árért. 

Gyakorlatilag az összes USB-s eszközt - három telefont, egy fejhallgatót és egy fényképezőgépet - feltöltöttem vele, amiben nem volt nafta, de így is csak a felére sikerült leküzdenem a benne felhalmozott áram mennyiségét. Ezzel el is érkeztünk a töltő szerintem legnagyobb hibájához, hogy csak egyetlen USB kimenet van rajta. Persze van egy 16.000mAh kapacitású Xiaomi powerbank 2db USB kimenettel, de annak a közel 9.000 Ft-os ára az érzékenységi küszöböm felett volt, ezért vettem a kisebbet. Arra nem jöttem egyébként rá, hogy mennyi a maximális áram, amit ki tud a kis testéből préselni, 600mAh-t gond nélkül, mert ennyit tudnak felvenni a telefonok, de ennél nagyobb kapacitást felszippantó eszközt nem találtam.

Vonjunk mérleget annak ismeretében, hogy vettem egy noname powerbankot is. A legszimbolikusabb az ár, az egyik 1300 Ft volt, a másik pedig 5000 Ft, ez ugye majdnem 4x-es árkülönbség. A névleges értékhez képest a Xiaomi nagyjából 86%-ot tud, vagy egy kicsit többet, a noname társa a 20%-ot éppen elérte, ezt figyelembe véve nagyjából egál a meccs állása. Ha beleszámítjuk a méretet, a kinézetet, az anyagminőséget akkor ezekben magasan vezet a Xiaomi, ráadásul arról azt is elhiszem, hogy 3 év múlva is hasonlóan fog szuperálni és mondjuk nem gyullad ki a kezemben, mint a noname társa. Ha a használhatóságot nézzük, az állás nagyjából döntetlen, a Xiaomi Minek van egy diszkrét töltöttség jelzője, de ez van a nonemnek is (igaz sokkal durungabb), míg az előbbi rendelkezik egy ki be kapcsoló gombbal, utóbbin van egy zseblámpa. Ami viszont beviszi a mélyütést a Xiaominek, az a tripla USB port a szimplával szemben, ez egy jelentős előny a noname mellett.

Mindent egybe vetve az állás döntetlen, de ha választanom kellene a Xiaomi Mi-t választanám, mert arról jobban elhiszem, hogy csöndesen fog szolgálni az évek alatt és mivel méretben fele akkora, sokkal inkább igaz rá a hordozható áramforrás jelző. Én pedig szeretnék vele túrázni és közben töltögetni is, ott pedig jobb társ a kis méret és a nagyobb kapacitás. Ennek ellenére, aki ugyan úgy le tudja alkudni a noname powerbank árát, mint ahogy én tettem és képes együtt élni az alacsony, 4000mAh körüli kapacitással, annak a másik is jó választás lehet.