Vásár vasárnap megapack - Érdekes új termékek a netről - 3-5. hét

woman-waving-goodbye.pngBiztosan észrevettétek, hogy egyre ritkábban van Vásár Vasárnap. Ebben a formában, amiben az elmúlt szűk 1.5 évben létezett, biztosan nem fogom továbbvinni. Ennek egyszerű oka van: nem elég rugalmas a szerkezet. Sokkal inkább heti hírekhez kapcsolódóan lesznek posztok, amiket azonnal kiteszek, ha tudomást szerzek róla. Így sokkal gyorsabban fogtok értesülni a megjelenő dolgokról, nem kell 1-2 hetet várnotok, hogy elolvashassátok, illetve a terjedelem is sokkal kötetlenebb lesz.

Azért nem kell aggódni, ma is hoztam érdekes gépeket, egy új DJI ellenfelet, néhány szokásos mini racert és egy kétéltű drónt is, a WLtoys márkától.

Autel Robotics Xstar 3: a DJI eléggé kivéreztette az ellenlábasait az elmúlt 1 évben. Nem sokan maradtak meg a kicsik közül, de az olyan nagy gyártók, mint a 3D Robotics is elvéreztek. Gyakorlatilag már csak a Xiaomi tartja magát, meg az amerikai székhelyű Autel Robotics. Ez utóbbi jellemzően az árral megy a DJI alá, a mostani modell durván 120.000 forintoba kerül, ami bőven a Phantom 3 Standard árazása alatt van. Ráadásul az Autel Robotics rendelkezik normális vevőtámogatással is. Az egyik kérdés mindig az alkatrész támogatás, hiszen a Blade gépekkel is pont ez volt eddig a probléma.

A hármas sorozat egy 3 tengelyes gimballal szerelt, 1080 p 60 FPS kamerát kapott, egy 12 Megapixeles szenzorral, de ez ma már nem igazán extra. A kinézet a semmilyen és a nincs között ingadozik, ez a modell piros betéteket kapott, gyakorlatilag hasonló logikát használva, mint a DJI. A kamerarendszer itt is gyári, vagyis nem akciókamerával kell hadakoznunk, hanem egy komplett FPV rendszert is kapunk hozzá. Az objektív 108 fokos FOV-val és 2.8-as fókusszal rendelkezik, de a minőségéről egyelőre nincsenek pontos információk.

A gépet dual GPS rendszer pozícionálja, és szokás szerint kapott egy vödörnyi elektronikus funkciót, mint a panoráma fotózás, a követés, az útvonal repülés, és a geofence, de ezek már elvárhatóak ebben a kategóriában. Az akkumulátor kapacitása 4900 mAh 4S, amivel 20 percet tud repülni a gép.

A kérdés szerintem a felvételek minősége, ugyanis a fenti paraméterek azért már inkább az átlaghoz tartoznak, mint az extrához, főleg hogy a DJI modelljei gyakorlatilag mindent lefednek. A 120.000 forint nem sok, de ha nem csinál remek képeket az Xstar, akkor nincs miről beszélni. A lenti videó alapján sajnos ez tűnik valószínűbbnek.

XJB-75: Ennek a kis brushless ördögnek egészen beteg a kinézete. Engem a cirkuszi mutatványosok hullahopp karikáira emlékeztet, de erőművészek szoktak hasonló szerkezetekben forogni is. Minden karbon, és szerencsére nagyon védett, bár egy oldalról érkező faág azért ennek is betenne.

A drón kilép a szénkefés világból, és 1104 7500KV motorokat használ a minél nagyobb sebesség elérése érdekében. Már pedig lassúnak semmiképpen sem nevezhető valami, ami 2-4S akkumulátorokkal is üzemel. Számoljunk ki együtt: 7500*16,8=126.000, ennyi a fordulata maximális feszültségen a motoroknak, ami elképesztően brutális, én nem is tudok hirtelen hasonló gépet mondani. Ehhez 25/35A ESC-k társulnak, amelyek támogatják a multi shotot,  a vezérlő pedig egy F3-mas chip köré épül, tehát normális programozható. Betaflightot futtat, mint az új gépek jelentős része.

Háromféle - Flysky, Frsky és Spektrum protokollos – vevővel is kérhetjük a gépet, amelyet gyárilag 2 S 550 mAh 35 C akkumulátorral dobozolnak. Ez gyaníthatóan kevés lesz, főleg, ha ki akarjuk venni a 400 gramm körüli teljesítményt a motorból. Az akku nélküli 66 gramm impozáns, szerintem az összsúly 100 gramm alatt tartható, így egy elképesztően brutális teljesítmény/súly arányú gépet fogunk kapni, ha kicsengetjük az érte kért 48.000 forintot.

Frsky Vantac Q100: már Frsky néven is csinálnak mini szénkefés gépeket, bár a test kísértetiesen hasonlít a Kingkong hasonszőrű modelljére. 100 milliméteres karbon váz adja ki az aszimmetrikus formát, a karok ráadásul súlycsökkentési megfontolásból középen üregesek. A burkolattal rendelkező gépek egyik rákfenéje mindig a könnyen törő műanyag, cserébe jobban védik az érzékeny elektronikát.

Itt pedig van mit védeni, mert a vezérlő egy Naze 32, gondolom F3-mas chip köré építve, ami a szokásos 8520-as motorokat forgatja. Sajna csak 1 S az akkumulátor cellaszáma, ezért az alacsonyabb feszültség gyengébb menetteljesítményeket tesz majd lehetővé. A súly 41,8 gramm, de akkumulátor és vevő nélkül, 60 körül pedig már jelentős teljesítményesés tapasztalható, vigyázni kell a beépítésre kerülő alkatrészek súlyával.

A drón ráadásul semmivel sem olcsóbb, mint a konkurencia, ugyanis 24.000 forintért már elég sok mindent lehet kapni ebben a szegmensben.

Wltoys Q535: végre egy érdekes drón, amelyik kiemelkedik a szürke tömegből. Ez ugyanis kétéltű, a leszállólábai a hidroplánokhoz hasonló módon levegővel töltöttek, ez segíti a víz felszínén maradást. A technika önmagában semmi különöset nem tartogat, szénkefés motorok, hozzá tartozó egyszerű vezérlő és integrált ESC-ket vizionálok a drónba.

A gyártó azt állítja, hogy ebben az esetben egy 3 az 1-ben járműről van szó, ami úszik is a vízen. Ehhez viszont valamilyen tiltmotoros rendszerre lenne szükség, amivel a motorokat előre és hátra lehetne dönteni. Valószínűleg csak a fordulatot ejti le az első motorokon, és úgy tolja magát előre. A távirányító a szokásos WLtoys, tehát nagy csodát nem kell várnunk, az automatikus fel- és leszállás viszont barometrikus szenzor meglétét feltételezi. Van még néhány jellemzően nem működő szoftveres funkció is parasztvakításnak, headless mód, és egy gombos visszatérés.

Nekem korrekt csomagnak tűnik, és az árral sem szálltak el nagyon, szerintem 21.000 forintot mindenképpen ér a dolog.

CTW Mini: ezt a gépet két dolog miatt tettem be. Az egyik, hogy rámutassak arra, hogyan tisztulnak le a szénkefés modellek, illetve hogyan tolódnak a normális karbonvázak felé. A másik, hogy aki akar, azért meg tudja védeni a technikát, nem kell mindent szanaszét hagyni, mint ahogy azt az Eachine modellek esetében szoktuk tapasztalni.

A test egy karbon szendvicsszerkezet, vagyis a két határoló elem jó anyagból van, ahogy a karok is. A motorok tetejét egy szilikon gyűrű zárja le, illetve oldalról is ugyanilyen anyagból megalkotott tartóbak fogja körbe. Minden más paraméterében megegyezik hasonló testvérivel, 8520-as 1S motorok, 520 TVL kamera, 53 grammos össztömeg és így tovább. Még az ár is stimmel, vevő nélkül 18.000 forint, ami szerintem eléggé baráti.

Frsky Taranis: A Taranist egyetlen ok miatt tettem be. Nemrég még közel 70.000 forint volt, most 55.000 alatt van, aminek valószínűleg a kisebbik modell megjelenése az oka. Azért ez már jelentős különbség a tavalyi árhoz képest, esetleg érdemes megfontolni a vásárlást. Csúcs távról beszélünk, 16 csatornával, hangkimondással, RSSI-vel és hasonló nyalánkságokkal.

 sdd_1.jpg

 

Címkék: drone, vv, drón, VV