Lőszertároló láda akkumulátoroknak – Hogy ne égjen a lakás

loszertarolo.jpg

Vettem egy katonai lőszertároló ládát, azért hogy a Lipo akkumulátoraimat biztonságban tárolhassam. Sokan azt mondják, hogy „overkill”, meg hogy minek biztosítom magam túl ennyire, de aki már látott akkumulátort tüzet, az tudja, hogy, nem olyan egyszerű eloltani . Ezt a problémát most 5.500 forintért feloldhatjuk.

 

Mire jó ez az egész?

Gondolom, nem mondok azzal újdonságot, ha azt mondom: a Lipo akkumulátorok hajlamosak a kigyulladásra bizonyos körülmények között. Sok mindent nem szeretnek a telepek, hideg, meleg, nagy terhelés, töltés, ütés, átszúrás, és így tovább. Ezért sem szabad felügyeletlenül tölteni akkumulátort, illetve beszerezni otthonra egy poroltót.

img_2295.JPG

Én eddig az alábbi módon tároltam az akkumulátoraimat: vettem Realacc Lipo bag-nek nevezett „zacskókat”, amelyeket az Office Depot-ba kapható fém, aprópénz kazettára húzok rá, ebben tárolom az akkumulátorokat. Mára azonban hármat is kellett vennem, ugyanis felszaporodott az áramforrások száma. Érdemes rájuk fúrni egy lyukat, hogy ha baj van, a gáz tudjon távozni.

img_2296.JPG

Ezzel persze a fő problémát nem oldottam meg, a töltés közbeni védelmet, hiszen ezek ahhoz egyszerűen túl picik, hogy bele pakoljam őket, főleg nem egyszerre négyet. Ezért szükségem volt valami nagyobbra, amibe bele tudom lógatni a töltőállomást és a négy akkumulátort is egyszerre, és tárolásra is alkalmas.

 

Hogyan töltsünk

A legelső dolog, hogy tegyük egy olyan elosztóra a töltőt, amin van kapcsoló, hiszen baj esetén az első dolog, hogy megszakítjuk az áramkört. Második a poroltó, még akkor is, ha nem feltétlenül tudjuk teljes mértékben meggátolni az égést, legalább a hatását tudjuk csökkenteni. Egyébként is kell, hogy legyen minden lakásban legalább egy hatkilós töltettel rendelkező, mert a konyhában bármikor lehet tűz, amit valamivel el kell fojtanunk.

A harmadik a megfelelő tároló, amire én most megtaláltam a jó megoldást, egy katonai lőszeres doboz formájában. Ezek a „katonai felesleg” néven futó termékeket meglehetősen olcsó megvásárolni, cserébe olyan masszívak, hogy azt elsőre nem akartam elhinni. Itt nem „papírból” vannak az oldalfalak, hanem normális fémből, de emiatt ilyen nehéz bezárni és kinyitni is. Ide „férfierő” kell, sokszor a csatos részt csak lábbal letaposva tudom a helyére tenni, annyira fogja az oldalát.

1_1.JPG

Hivatalosan ezeket C32-es lőszertároló láda néven kell keresni, én az Army shoptól vásároltam, és pont belefér 2 db Office Depot-os fémkazetta, plusz még marad hely az apróságoknak is. Így remélhetőleg a három védvonal – Lipo zsák, pénzkazetta, lőszertároló láda – elég lesz a tűz megfékezésére, de ha nem, a füle miatt még mindig be lehet tenni a kádba, vagy kidobni az ablakon.

Aki pedig esetleg nem venné a dolgot komolyan, álljon itt néhány kép egy magyarországi esetről.

Még egyszer összefoglalva a lényeget:

  1. töltsünk kapcsolós 220-as elosztóról
  2. vegyük otthonra egy poroltót
  3. olyan helyen töltsünk, ahol kevés éghető anyag van, például fürdőszoba
  4. tároljuk az akkumulátorainkat tűzbiztos tároló ládában

A lőszertároló ládát innen vásárolhatjátok meg: https://armyshop.hu/fo-kategoria/katonai-feleslegaruk/kiegeszitok/tarolok-ladak/LAD00055