Vásár vasárnap - érdekes új termékek a netről - 8. hét

lazy-sunday-mornings-happy-weekend-hanke-arkenbout-photography-anne-inspire-styling.jpgMa elég nagy vegyes felvágottat hoztam nektek. Nem csak drónokról lesz szó, hanem két alkatrészről is, de azt gondolom aki építeni akar valaha is, annak hasznosak lehetnek az alábbi információk. Csapjunk is bele, hiszen nyakunkon a vasárnap:D

Flycker Vision: Bevallom őszintén, nekem a Flycker cég nem mondott semmit. De amikor utána néztem a cégnek, eléggé megleptek, hiszen igen sok típusuk van és nem is a toygrade kategória képviselői (szóval ez csak egy dolgot jelent, nem vagyok elég jól informált). Vegyük pl. az Explorer szériát, 4.5 kilogrammos, 8 motoros oktokopter sorozat, ami 6-10 kilót is tud emelni, nem semmi. Ennek tudatában a Vision-höz is nagyobb bizalommal álltam, mint ha valami noname gyártó modellje lenne. A gép kinézete elég fura, olyan mint ha valaki egy fagyis kanállal kikanyarított volna egyet a farából, valahogy nem ér a gép véget. Az eleje cseppforma, a csúcsa a kamerát hordozza, aerodinamikai szempontból jónak tűnik, bár szerintem itt sokkal inkább a design, sem mint a kis légellenállás volt a cél. A gép a klasszikus 260mm-es motortávolságú gépek közé tartozik, természetesen szénkefe nélküli motorokat kapott, hmm de milyeneket? Nincs adat. Ha tovább nézzük az adatokat és pl. ránéznénk az akkumulátorra, semmi...Őszintén, van akiben ez bizalmat ébreszt? Amit ki tudtam venni, hogy ez egy olyan inkább racer quadkopter, ami 5.8 GHZ-s FPV-vel rendelkezik, egy 1080p 30FPS kamerát hordoz (gondolom gimbal nélkül, mert nem nagyon látom, hol férne el), elég jó 800/500 méteres hatótávval, egy designra totálisan DJI-koppintás távval (ami érdekes módon követi a modell színét), GPS funkcióval, ami biztosan jó, csak egy racerbe nem annyira fontos. Szokásos feature-ök, amik pl. a GPS-ből fakadnak - GPS, attiude, sport mode - mind megvannak, de valahogy semmi extra. 8-12 perces repülési idő, ebből 2-3000mAh 3S akkumulátorra tippelek. A baj az, hogy akkor mi kerül ezen a gépen 107.000 Ft-ba? Kíváncsian várom.

Traxxas Aton: A Traxxas cég kifejezetten híres az Rc érában, gondoljunk csak a legendás Aliasra, amelyet a fél világ lemásolt. Vártam is, hogy jön idén valami ütés és meg is jelent az Aton, ami a videókon nagyon ígéretesnek tűnt, de azért van egy két homokszem a gépezetben. Először is az Aton az a drón ami minden akar lenni. Nézzen ki baromi jól (ez asszem sikerült), legyen sportos (ez is megvan 50+ Mph), legyen tökéletes kamera platform (az alap modellben, 420 dollárért nincs gimbal, hmm), nos ez a három dolog nem nagyon szokott sikerülni. A kinézete üt, valljuk be. Egyedi, jól néz ki, badass a javából. A paraméterei már érdekesebbek, ez is brushless, de nincs infó a motorról, ellenben a propeller 8,2 inches, vagyis ez tipikusan kamera platform méret. A gép nagy, kb. Cheerson méret (370 mm motortól motorig), 3000 vagy 5000 (a plus verzió) mAh-s akkumulátort vihet magával, 20C 3S-t, ez is inkább kamera platform méret. Ehhez képest a videó emleget valamilyen expert módot, ami szerintem egy fajta Acro mód lehet (nincs stabilizálás, racereken van ilyen mód), ezen kívül van Film, Sport mód is. Ehhez képest van GPS modul a gépben, szóval jó nagy vegyes felvágottról van szó. Ami szerintem kicsit kiábrándító, hogy a 420 dolláros, vagyis közel 120.000 Ft-os alapárba nem fért bele egy gimbal és kapun egy 3000mAh-s akksit, amivel nem hinném, hogy 10 percnél tovább tud repülni. A plusz verzió nagyobb akkumulátort, egy két tengelyes gimbalt kap, 525 dollárért. Vagyis 150.000 Ft-ban még nincs kamera, miközben egy Phantom 3 ára 200.000 Ft- 2.7K-s kamerával együtt. Jah és még egy dolog, ami feltűnt, hogy sport módban nincsenek fent a lábak, ami egy jó dolog lenne, na de állandóan leszerelgetik majd a tulajok, hiszen felhúzni a gép nem tudja. Megnéznék egyet élőben, de sajna nem nagyon lesz rá lehetőségem, mert mire ideérne, már 200K fölött lenne az ára. Akkor meg már ott a Phantom.

Turnigy Graphene sorozat: amikor keresgettem a raceremhez akksikat, csak nagyon nehezen találtam megfelelőt. Amikor végre elhatároztam, hogy veszek egy ZOP 1500mAh 45/65C modellt, kiderült, hogy elfogyott, nincs raktáron. Kénytelen kelletlen feljebb léptem árban és vettem egy Dinogy 1500mAh 65C 4S akkumulátort, mert akkor még nem tudtam hogy van Turnigy Graphene is. A graphene sorozatot a Hobbyking árulja, elég ütős paraméterekkel. Először is mindegyiknek nagyon magas a C értéke és nem csak 3S, hanem 4S akkumulátorokat is árulnak. A másik, hogy az áruk is igen magas, fog a ceruza rendesen, de a paramétereik is rendben vannak. Tipikus racer akkumulátorok, közepes kapacitás, brutális C érték, de vannak kamera platformba valók is, pl. 16000 mAh-val. Aki nem sajnálja a pénzt, az vessen rá egy pillantást, mert érdemes.

Emax 2205 motorok: Emax a márka a kínai motorok között. Az új versenymotorjuk - az úgynevezett "piros aljú" - a 200-280-as versenygépeknek szánt szörnyeteg, 2205-2300KV értékekkel. Ami miatt felfigyeltem a motorra, hogy a hírek 2204 2300KV Cobra motoroknál nagyobb emelőerőt képes termelni. Aki megnézi az alábbi videót, meg fog lepődni: Emax vs. Cobra. Van még kérdés? Ha nincs, irány a bolt.