Vásár vasárnap - érdekes új termékek a netről - 12. hét

3e0a11b5f31176576472f984429beb0c.gifMai gépeink nem a kispénzűeknek szólnak, sajnálom gyerekek. Itt bizony súlyos pénzek pörögnek, cserébe súlyos gépeket fogtok kapni. Hozzá kell tennem, hogy én észrevettem egy tendenciát a nyár közeledtével, jönnek a racerek és a kameraplatform gépek, a virágok bimbódzásával egyetemben. Ez örvendetes, mert van egy csomó új modell, míg a régebbiek egyre jobb áron kelletik magukat. Hurrá, hurrá, vigyétek és vegyétek őket (mellékesen kezdek ráállni ezekre a nagyon ronda animált gifekre, remélem örültök:D). 

Swift 280: A márkát nem ismerem, de első blikkre impozáns. Aki néz Nascart, annak rögtön beugorhatnak az autók, engem legalábbis erre emlékeztet a külső váz. A motorok döntése BRUTÁLIS, az én Nighthawkomon 10 fok, ezen meg vagy...30 fok? Gyorsan át is tekertem az ESC sorhoz, 30A, Oneshot, jézusom, de durván repülhet ez a gép. Érdekes módon feljebb már csak 20A-t írnak, szóval a gyártói túlzás mögött szerintem ezek a valós értékek: 20A continuous és 30A peak áramot képes elviselni. Aztán megnéztem a propellereket, 6045 pff, kb. a legnagyobb amit racerre szoktak tenni. Aztán megtaláltam a kákán a csomót, a súly, "less than 900 gramm" uhh, szóval akkor 890? Dög nehéz hombár, a 280 mm-es vázon A Nighthawk kb. 600 akkumulátorral, ez meg másfélszer nehezebb. A gép fogadhat 4S akkumulátort is, sőt szerintem mással nincs is értelme repülni ezt a szörnyet. A motorok szintén nagyon bikák, 2208 2500KV és az EXDrone feliratot viselik. A paraméterei alapján ez egy átbrandelt Maytech? vagy Foxtech? motor lehet, ami 3S akksival 800 grammot tud emelni, gondolom 4S-el fel fog menni 1000 gramm fölé. Mondjuk kell is, hogy valami mozgassa ezt a partra vetett bálnát. A csomaghoz hozzácsaptak egy teljes FPV szettet (200mW) egy kamerát, ami érdekes módon nem TVL, hanem filmes kamera felbontásban adtak meg, ez 1080p 30FPS. PNP és ARTF verzióban érkezik a gép, ez utóbbi a kamerát és az FPV adót tartalmazza. Most kell nagy levegőt venni, az ára... 92-120.000 Ft, argh. Kérem önöket, fáradjanak a kasszához. (A videón viszont elég király, nem is tudom, külcsín és belbecs harca?)

Kiegészítés: amire Tamás felhívta a figyelmemet - nagyon helyesen egyébként - a komment szekcióban, azt én is le akartam írni, de lehet hogy cikkbe fogom önteni, ez pedig a motor tilt technology. A lényeg az, hogy a Swift 280 motor döntése nem egy fix alátét elem, mint az Eachine Falcon vagy az Emax Nighthawk esetében, hanem egy szervovezérelt dolog, vagyis a távirányítón plusz egy csatornát elfoglalva bekapcsolhatjuk annak vezérlését. Nagyjából a dolog úgy működik, hogy a quadcopter a haladási irány felé dönti a motorokat ezzel rásegítve a haladásra, vagy éppen fékezve, ha arra van szükség. Ez egy meglehetősen drága dolog, ezért is kerül a gép ennyibe, cserébe jelentősen növeli az akrobatikai tulajdonságokat. Akinek volt már helikoptere, az tudja, hogy mire gondolok, ugyanis elvileg a quadkopterek is egy fajta "helikopterek" (trolloknak: ott van az aposztróf, szóval ne kötekedjetek), csak a helikopterek a rotorlapát változó síkállásával oldják meg az irányváltást, a multikopterek pedig a forgási sebesség szabályozásával.

Longing LY-250: egy újabb noname racer géphez van szerencsénk, ám ez egy mérettel kisebb, 250-es. Formára őőő, szerintem a KTM X-BOW-ra hasonlít, nem tudom jól néz-e ki, inkább furcsa. Gondolom megideologizálják majd valahogy, hogy ez valami extra merev anyag és fú de jó nekünk és tényleg, állítólag minden gépet 10.000x ejtettek le egy ellenállósági teszt keretében. Én azért erre rápróbálnék, szerintem elég lenne egy is, hogy kárt okozzak. Az egyik képen látszik valami kipufogó szerű végződés a gép fenekén, nem tudom mi lehet, de feltételezem hogy nem gázokat ereget ki rajta (kivéve ha felpuffad az akksi, hehe). Aztán ahogy tovább olvastam a katalógusadatokat, éreztem, hogy elkezdek szédülni, mert felkap a bullshit cunami és messzire repít: aerodinamikailag újratervezett, extra ellenálló propellerek, amelyek 100M (100 millió? 100 mega? 100 mákosguba?) leejtési teszt után is épek (gondolom karbontitán ötvözet :D). Az FC szuperhatékony, 32 bites proci, barometrikus szenzorral, hú de stabil, hú de szép bla, bla, bla, kb. itt ment el a kedvem az egész továbbolvasásától. Az a baj, hogy a cégek azt hiszik, hogy ezt valaki még beszopja. 398 gramm felszálló súly, egy 2500mAh-s akkumulátorral, hogyispersze, 15 perc repülési idő (egy racerrel...) és még hasonló marhaságok (18650mAh akkumulátor meg ilyenek) után letekertem az egész oldal végére, mert nem akartam több agysejtet elveszteni. A tények 2204 2300KV motorok, 6040-es proppal (totál átlagos), 2S vagy 3S akksi (itt is vannak érdekes adatok: Li-ion akksi, 2500mAh, 45 gramm :D, 2S), valamilyen 7colos FPV monitor, egy FPV kamera, ami 648*488??? pixel?, megy egy táv, ami gyanúsan Flysky FS I-6-nak néz ki. Nyuszika, te még hiszel a mesékben? Mert én 95.000Ft-ért nem hiszek. (nem mellékesen, egy KEZDŐNEK ez a legjobb gyakorló racer, a cég szerint. Sok kezdő vesz egyből 95K-ért versenygépet?)

FreeX Free-X SkyView: A Xinlin Xin-Lin és a Kai Deng után azt hittem nem jön hülyébb nevű gyártó, de itt is lenyelt valaki egy papagájt és csak azt a szót tudta ismételgetni: FreeX. Lehet Kínában ha mindent többször mondok, ha mindent többször mondok, az valamilyen szerencsés együttálláshoz vezet. A gépet mint ha a Phantom ihlette volna, de az arcába beletoltak egy szomorú Orkát, majd tettek 2-2 csíkot a karokra. Van rajta egy diszkrét gyorsítócsík is műanyagból, amely nyilván a szuper áramvonalasságot szimbolizálja. Hátulról pedig az űrgolyhókból megismert ürhajóforma, amely alkalmas az elképzelhetetlenülnagyhiperűr sebességre is, csak azt ott viccnek szánták, itt meg nem. A képeken mindenesetre az látszik, hogy a gép olyan műanyagból készült, aminek érintésére az ember hátán végigfut a hideg. Pl. a lámpák illesztési hézagját egy 800x600 pixeles képen is jól látni. Mondjuk a Daciat is szét kellett szedni és újra összerakni, miután az ember átvette, szóval ehhez a "Kelet-európai nyomorhoz" már az idősebbek hozzászoktak. A vezérlője egy FreeX Onetouch 4 nevű valami, míg a táv FreeX Skyartec névre keresztelt csoda. Vajon ezeket honnan brandelték át? A gép egyébként 390mm-es tehát Cheerson CX-20 méretű kamera platform, minden földi jóval. 3000mAh 3S akksi, 2212-1050 KV motor (ez akár még jó is lehet, nekem is vannak majdnem ilyenjeim, a Dys-től) illetve mindenféle okosnál okosabb elektronikai segéd: GPS, One touch Gyro?, SPA? (Safety Protocol Algorithm ez mi? Fail safe? Auto Land?), Return to Home, Hover stb. Állítólag 1KM-res hatótávval rendelkezik, viszont se gimbal, se kamera se semmi. Reméljük amíg eljut Magyországra 67.000 Ft-ért, nem hullik atomjaira. (közben találtam egy videót Alishanmaotól, ami egész ígéretes, ha ilyen hülyebiztos drónról van szó, akkor biztosan nagy szeletet fog kihasítani a piacból, mert ez előbbiből van néhány).

Címkék: drone, drón, VV, Swift, Longing, FreeX