Xiaomi MiPad 2 újratöltve - Milyen volt a DJI Phantomon?

xiaomi-mi-pad-2-announcement6.pngAz előző Xiaomi Mi Pad 2 teszt több, mint 30.000 embert ért el és elég sokan nehezményezték, hogy párhuzamot mertem vonni az Apple termékeivel (ők így jártak). Sejtettem, hogy lesz egy két negatív reakció, de ez teljesen normális az ilyen posztok esetében. Viszont megígértem, hogy kipróbálom a Mi Pad 2-t egy DJI Phantom 3 kijelzőjeként és a múlt héten erre sikerült is sort keríteni.

Az alany egy DJI Phantom 3 Advanced lett, amit a tulajdonosa egy iPad mini 2-vel használ. Nagyon elégedett vele, tehát volt már azzal kapcsolatban elég sok tapasztalat, hogy milyen a minin az élőkép. Mivel ott volt mind a két tablet egymás mellett, ezért futólag más paramétereket is össze lehetett hasonlítani.

_mg_2784_2.jpg

Ami a drónos repülést illeti, két dolgot állapítottunk meg:

  • ha kicseréltük az iPadot a Mi Pad 2-re, akkor egy kicsit szaggatott a kép. Nem veszélyeztette volna a repülést, de tény, hogy zavaró volt. Hogy az input lag miből származik, egyelőre nem derült ki
  • az iPad kijelzője eltér a Mi Pad 2 paneljétől. Ez a fényerőben és a betekintési szögben nyilvánul meg, mind a kettőben az Apple a jobb. Utóbbinak semmi jelentősége nincsen, hiszen soha nem néz két ember egy tabletet, ellenben a fényerőnek igen, az Apple egy picit világosabb, de nem sokkal

Sajnos mind a kettő nagyon tükröződik, pedig nem rekkenő napfényben reptettünk, sajnos felhős időben is eléggé zavaró.

Ami a minőséget illeti, a két tablet szinte semmiben nem tér el egymástól. Mi nem láttunk lényegi különbséget az anyaghasználatban, mind a kettőnél kiváló. Bár tesztprogramokat nem futtattunk, a Mi Pad 2 egy hangyányival gyorsabbnak tűnt, de az Apple iPad mini 2-t sem éreztük lassúnak. Azt is figyelembe véve, hogy az Apple iPad mini 2 egy sokkal régebbi hardver, ez azért még így is figyelemre méltó.

Engem igazából az input lag izgatott, mert nem voltam benne biztos, hogy ez a hardver hibája. A Mi Pad 2-n elhelyezett USB Type-C port ugyanis USB 3.0 szabvány sebességével kommunikál, ami 625 MB/másodperces átvitelt jelent. Ez viszont bőven elég ahhoz, hogy a képátvitel szaggatásmentesen megtörténjen. Azért, hogy mérni tudjam a sebességet, beszereztem az alábbi eszközöket:

Mielőtt nekimentem volna a két SD kártyának, gyorsan megmértem az eMMC sebességét. Itt azért rendesen kibukott, hogy mennyire össze-vissza mérnek az Androidos programok, kaptam mindenféle eredményt, volt olyan, ami 1 GB/s sebességnél is többet mért, ami nyilván marhaság. Az írási/olvasási sebesség valahol 80/150 MB/s körül lehet, nagyjából ez a realitás.

A fenti mérés után következtek az SD kártyák, amiket külön megmértem a laptopomra dugva, hogy legyen valamilyen összehasonlítási alap. Itt is USB 3.0 portot használtam, hogy elérjük a megfelelő sebességet.

Utána megpróbáltam megmérni Andorid alatt is, azonban a megfelelő engedélyek nélkül ezt nem tudjuk megtenni. Mivel egyelőre nem akartam kirootolni a tabletet (de lehet, hogy majd megteszem), ezért nehéz levonni a végkövetkeztetéseket, de az biztos, hogy nem a gyári eMMC a gond. Ebből arra következtetek, hogy az Android alatt az USB kezeléssel valami gond van, nem török fölötte pálcát, majd a későbbi tesztek megmondják.

 Kártya

 PC USB 3.0 (olv/ír) MB/s

 Xiaomi Mi Pad 2 (olv/ír)  MB/s

 Sandisk Extreme Pro UHS-I U3

 164,473/101,729

 ?/?

 Founder UHS-I U1

 80,128/36,146

 ?/?

 

Szerencsére nemcsak kötekedők olvasták a tesztet, ezért kaptam néhány felajánlást más Tabletek tesztjére is, meglátjuk, mit tudunk összehozni belőle. Néhány tippet azért közzé teszek, amelyek szerintem is jó ár/érték aránnyal rendelkeznek. Mindegyik lenti modell EU raktárból érhető el, tehát nincs VÁM+ÁFA, viszont van 8 dollár (2300 Ft) szállítás, ennek tükrében ízlelgessétek az árakat:

Onda V90 SE: Atom Z3735F processzor, 2 GB RAM, 32 GB ROM, TF card 256 GB-ig, 1920x1200 pixel felbontás, 8 inches kijelző, Android 5.1. Ára: 25.500 Ft

Onda V80 Plus: Gyakorlatilag megegyezik a V90 SE modellel, de már az újabb Cherry Trail sorozat Z8300-as processzorával rendelkezik. Dual bootos, vagyis gyárilag Androiddal és Windows 10-el érkezik, illetve mind a két kamerája 2 Megapixeles. Ára: 27.500 Ft

Cube iWork8 Air Majdnem minden ugyan az, mint az Onda V80 Plus esetében, de egy picit kisebb az akkumulátora (3500 mAh 4200 helyett), viszont mivel Cube, valószínűleg jobb a minősége. Ára: 28.000 Ft

Címkék: cikkek, drone, drón