Blog a blogban- Napló I. bejegyzés

naplo.jpgÚgy döntöttem fel fogom jegyezni a repülési élményeimet egy fajta napló formájában, amolyan blog a blogban, hátha más is okul belőle. Kezdjük is el...

2015.11.26. csütörtök- 1. reptetés

Kimentem reptetni az MJX X600-at, helyszínül a Tabánt választottam. Eleinte nem tudtam, hova fogok menni, megnéztem más helyszíneket is, pl a Gellért hegy oldalát, de féltem, hogy esetlegesen a szél befújja a koptert a Hegyalja útra. 

Az Oxigén fitness klub előtt áll egy obeliszk egy kis dombbal, előtte egy elég jelentős nyílt területtel, körben fák, tehát az elszabaduló koptert lesz ami megfogja, gondoltam akkor és később igazam is lett :D Lényeg, hogy a dombról lehet lefele látni a röptető területre, ezért ideálisnak tűnt. Három akkumulátort vittem magammal, ez nagyjából 30 perc repülést tesz lehetővé.

Az időjárási körülmények:
Szél: délkeleti, kb. 22 km/ó
Hőmérséklet: 5 fok

Eleinte elég bátortalan voltam, nem tudtam normálisan irányítani a koptert, mindig elfújta a szél, ami eléggé frusztrálttá tett, ráadásul le kellett érte mászkálnom a dombról a csúszós talajon. Azt találtam ki, hogy a tőlem balra álló háromszög csúcsait jelképező fák között fogok gyakorolni, a jobb oldali balról, a bal oldalit jobbról kerülve, majd a felettük lévő bokor körül teszek egy kört. Nem nagyon volt senki, szóval lehetett repkedni jobbra-balra, talán egy párral találkoztam a 40 perc alatt, amíg ott voltam.

A távirányítóval is meggyűlt a bajom, expert módban a maximális irányváltásra bukfencezni kezdett és ezzel nem tudtam mit kezdeni, ugyanis a szél folyamatosan tolta el valamelyik irányba. Végül is egy durvább landolásnál a csavarhely mentén ketté tört a leszállótalp, amit már eddig is ki akartam cserélni, nem kár érte. 

2015.11.26. csütörtök- 2. reptetés

Felbátorodva az első alkalmon, délután visszamentem a kis dombra. Most már nagyobb elánnal nyomtam a gázkart, viszont néhány árgus szemmel figyelő kutya miatt nem mehettem nagyon messzire. Most több járókelő is megállt, főleg férfiak, és kíváncsi tekintettel követték a reptetést. Sajnos az első akkumulátor merülésekor elsodródtam egy facsemete felé, aminek nem akartam nekirepülni, ezért elengedtem a gázkart, amire így szépen "leszálltam" rá, így az egyik ág vége átbújt a propellervédő műanyagon. Így lógott kb. 5 méter magasan a gép, ezért odamentem lerázni. Első rázásnál kitartottam az egyik kezem, másikkal ráztam a fát, le is esett...egy métert, a következő ágra. Anyád, gondoltam és erősebben kezdtem el rázni a fát, illetve újra kinyújtottam a kezem, amire újra leesett, ismét egy egy méterrel lejjebb lévő ágra. Erre már ideges lettem és elkezdtem két kézzel rázni a fát, amire a kopter teljesen leesett a fáról. Mivel nem volt még egy kezem, amit kinyújtsak hogy elkapjam, természetesen élével leesett az egyik motortartó kar végér , ami le is tört, úgy ahogy a képen is látható:

Gondoltam, ha már a láb alapból el volt törve, ez már nem oszt nem szoroz, de mivel így nem tudtam tovább repülni, ezért a buli mára véget ért.