Vásár vasárnap - érdekes új termékek a netről - 15-16. hét
Sajnos a hétvégém egyik felét felemésztette a Veletech rendezvény, a Nighthawk összetörése, az Ogre elemekre szedése és a tanulás, úgy hogy ez a bejegyzés (bár most tényleg vasárnap van:D) nem fog ma kikerülni, csak valamikor a jövőhéten, egy meghatározott véletlenszerű pillanatban, egyben belecsempészve a jövő heti Vasárnapot is, mint a régi 2 in 1 Tetris kvarcjátékok esetében. Azért hogy nagyon ne szomorkodjatok, nem 3 db érdekes dolog lesz, hanem egyből dupla ennyi.
Pluto X.25 250: Éppen a hordtáska mániámmal küzdöttem, amikor rátaláltam erre a szettre. Igazából nem is kerestem gépet, csak megakadt a tatyón a szemem, hogy azta, de jó táska és nézd már, drón is jár hozzá (tudom, gombhoz a kabátot). Aztán elkezdtem nézni az összeállítást, kivonogatva a 72.000 Ft-ból először a 30.000 Ft-os Radiolink AT9 távot, majd a kb. 15.000-et érő táskát, maradt 27.000 Ft a gépre. Na vajon mit adnak ennyiért, hiszen ez egy 250 ZMR kit ára, ha kicsit hunyorítunk. A váz elsőre furának tűnt, ugyanis ez egy H quad váz, nem a megszokott X. Két kartartó van, amelyek T alakban ágaznak el, a végén 1-1 GARRT 1806 2300KV motor. Nem sok embert ismerek aki ilyesmivel repül, de az 5"-os propellerek esetében a 1806-2204 között nincs túl nagy különbség. Sajna az ESC-k csak 10A-sak, ezzel el is felejthetjük a 60xx es propokat és a 3S-nél nagyobb akksikat. A peak értékeket sem találtam meg, szóval gyanús. A vezérlő a már ismert CC3D, jó az öreg a háznál, illetve kapunk egy szett propellert és a hozzá tartozó rögzítőket. Se FPV, se képernyő, se akksi, én ezt így egy kicsit karcsúnak érzem, de ki tudja, hátha beleszeret valaki ebbe a fura kis gépbe.
Eachine Falcon 180: Na mit fújt ide a szél? A szerintem remek Eachine Falcon 250 (aminek lehet, hogy tulajdonosa leszek, nem is olyan sokára) agresszív kisöccsét. A kis testre igaz a mondás: "Kicsi a bors de erős", lényegében a technikát sikerült átmenteni a nagy tesóból. Azonos ESC és motor, persze a vázméret miatt nem mennek fel rá a nagyobb propellerek. Ami viszont egy nagyon szimpatikus dolog, hogy a megvételkor választhatunk bele vezérlőt, ízlés szerint, CC3D/Naze 32, SP Racing F3 (én ezt venném) versenyzők közül. A kompakt méretnek azért vannak hátrányai is, pl. iszonyatosan össze van zsúfolva minden a vázban, viszont elég badass lett ez a zöld színezés, amit a tiltek és a motorvédők kaptak. Ugye azt mondanom sem kell, hogy a 180 mm-es váz szabad szemes röptetése általában gyors elhalálozáshoz vezet, illetve a Banggood számláinak indokolatlan gyarapításához, amennyiben az összetört dolgok helyett vennénk újat, szóval az FPV témakör kardinális kérdés ebben az esetben. 700 TVL kamera (aminél nagyobbat nincs értelme venni, az átvitel korlátok miatt), 200mW 40CH adó (ez az átlagnál több) szerintem ezek rendben vannak, a szemüveget meg szépen mindenki megveszi maga. Még nem jelent meg a gép (kb. 2 hét), ezért az árakról csak nagy vonalakban lehet nyilatkozni, de várhatóan 52-56.000 Ft között lesz, az RTF verzió, vezérlőtől függően. Én mindenkinek azt javaslom, várja meg az ARF-et 40-45-ért és hagyja az FS-i6 adót, mert előbb-utóbb úgyis kinövitek.
MJX X601H: A pszichológusom nem ajánlja az MJX X601-et, mert amióta meghallom azt a szót, hogy VÁZCSERE, elkezd néhány ideg rángani a szemem alatt. Persze nem biztos, hogy mindenki fullba nyomja a kretént, mint én a gépeimmel, annak lehet egy jó választás a fel barométeresített hexakopterek gyöngye. Mivel az MJX X600-ról kimerítő mennyiségben áll rendelkezésre információ a blogon, ezért koncentráljunk a lényegre:
- H mert van benne...BAROMETRIKUS SZENZOR, jéééj stadion nyomott egy hullámot
- új a távirányító: Syma kölcsönadta a vér gagyi távját, hogy kicserélje a remek régit. 70 méter hatótáv? WTF, a régin én vagy 300-at mértem. Ezt minek kellett kicserélni? A gép legjobb része volt...
- akksi tuning 600-ról 700 mAh-ra
- C 4015 real time FPV kamera, sajnos WIFI-s. Ilyen régebben is volt, csak más volt a számozás, a lényeg a 720p
- módosított, emelt lábak, ez már az első verzió második variánsában is megvolt. Sajna muszáj becsavarozni rá a lábat, mert nekem állandóan leesett, úgy viszont semmilyen értelmes táskába nem fér bele
- VR szemüveg támogatás, amiről nem tudjuk micsoda, egyelőre
Sajna a ropi váz maradt, a jó ötlettel kitalált, de rosszul kivitelezett motortartó bakokkal együtt. Ára 20.000 körül alakul, ha egyszer megjelenik. Van P.I.M.P. aranyban is, azt vegyétek. Képeket nem raknék fel, mert ugyan úgy néz ki, mint az előző verzió.
MJX X104T: Szerintem az előbbi, relatíve érdektelen modell helyett az X104 sokkal érdekesebb. Először is, aki megnézi a méreteket, az látja, hogy ez egy MJX X101, jelentősen áttervezve. Régebben is bírtam a 101-est, csak egyszerűen olyan gigantikus, hogy nem tud átcsusszanni a vámon, ezért sosem került igazán a blog látóterébe. Az X104 viszont, mint ha teljesen más lenne (látom hogy piros, de nem azért), pl. lefele állnak a motorjai és fordítva forgatja a propellereit is, hoppá. Ez a technika nem jellemző a brushed világban, vagy ha igen, inkább a forgásiránnyal játszanak a tervezők, lásd Eachine H8 3D, sem mint a karok állásával. Ez azért nagyon jó, mert így remélhetőleg nem megy tele minden fel és leszállásnál homokkal, meg mindenféle más dzsuvával a gép. Ami érdekes, hogy az akkumulátor paramétereit sikerült egy az egyben átmenteni (2S 1200mAh), DE az egyik legfontosabb feature, ami régebben nem volt, hogy végre kapott egy analóg, 5.8 as FPV-t a drága. Sajna az homályos, hogy ez az árban benne foglaltatik-e, vagy kameraként külön meg kell venni (szerintem igen), ha benne van, igen jó vétel 32.000 Ft-ért (120 dollár). Az egyik szemem azonban sír, ugyanis a táv...Kérem lapozzon az előző MJX X601-hez és nézze meg, mit írtam oda. MIÉÉÉÉRT KELLETT??? 100 méter hatótáv, de sebaj, itt van altitude hold.
Winsgland K3: A hextet legérdekesebb tagja, a Winsgland új zászlóshajója, amiről már írtam a CES 2016 cikkek alatt is, de akkor még nem volt tisztázott, hogy pontosan melyik gépek ellenfelének szánja a Wingsland. Nos, jelentem a közvetlen ellenfelek a DJI Phantom 4 és a Xiro Explorer 2 lettek, ennek megfelelően erőteljes hangsúly van az automatizáltságon, a kamera és fényképezési képességeken. A funkciók egész kavalkádját sikerült kiskanállal belenyomkodni a géptestbe: intelligens headlock (IOC?), POI repülés (gondolom Waypoint), RTH, Att. hold, dupla GPs rendszer, follow me, egy gombos fel és leszállás, ultrahangos és kameravezérelt pozícionálási rendszer (ez vajon a tárgyelkerülés lenne?), low voltage, intelligens terminál a telefonunkon (ebben a Xiro Explorer volt nagyon erős). A kamera természetesen 4K de csak 24 FPS (:, 180 fokban fordul körbe, 3 tengelyes gimbalon nyugszik és 94 a FOV-ja, 12MP a lencse, viszont a képtovábbítása Full HD, ami azért durva, mert még nem sok olyan telefont láttam, ami full HD-t tudna megjeleníteni. Az elmaradhatatlan okos akkumulátor 6200mAh-t tud, illetve a karokon a motorokból az első kettő felfele, míg a hátsók lefele kerültek beszerelésre. A váz kompozit műanyag köpenye egy karbon belső vázat takar, ami azért érdekes, mert eddig jellemzően csak egy merevített műanyag volt a gépek héja, illetve a leszállólábakból (3 van, a gép asszimetrikus) a hátsó valamilyen pneumatikus? elven működő csillapítást kapott, amivel el tudja nyelni az ütéseket. Ezt nem teljesen értem, miért jó, de eddig nem nagyon volt ilyen ebben a kategóriában, szóval minimum érdekes.
A hatótáv 800 méter, sajnos azt nem tudjuk, mennyi maga a képátvitelé. A táv minőséginek néz ki és szabadon kapcsolható Mode 1 és Mode 2 között. Szerintem a gép nagyon tetszetős kinézetre, leginkább egy idegen megszálló hajóra hasonlít, de ugye ízlésről nem vitatkozunk, bár a 400.000 Ft-os árért azért a szépség valamennyire elvárható.
Cheerson CX-10D: A Cheersonnak nem megy mostanában. A brushless fronton az egyedüli sikeres gépe a CX-20. A CX-22 nagy bukta lett, ontja a gagyi brushed műanyagmodelleket, CX-35, CX-33, CX-30, illetve kicsi de cuki gépeiről - igen CX-10 - próbál egyre több variánst lehúzni. Tavaly ilyenkor 4000 Ft körül lehetett venni sima CX-10-et, aztán jött a CX-10A, amiben volt Headless mode, majd a CX-10C, amiben volt kamera (7000-ért lol), most pedig a fantasztikus CX-10D. Őrületes funkciókat kapott, pl. MÁS SZÍNŰ, wov, pl. ilyen jelzőkkel illetik: "Colorful", "camouflage", hmm szerintem viszonylag ritka az, amikor egy kopter el akar rejtőzni a növényzetben. Persze már le sem írom, hogy milyen funkciót kapott ez is, úgy kezdődik hogy B és úgy végződik, hogy AROMETRIKUS meg még van benne egy szenzor is. A precíz irányítást azért megkérdőjelezném, lévén a táv dettó ugyanaz, mint az előző modelleké. A kameráját viszont elhagyta, hogy csak 5500 Ft-ba kerülhessen.