Vásár vasárnap - érdekes új termékek a netről - 29. hét

happy-monday-minions.jpgA Banggood belátó cég, meghallgattatnak imáink, ugyanis érkeznek a felfrissített verziók az Eachine márka versenygépeiből, a 250-es és 210-es modellből. Van újabb belépő szintű Syma X5, a szokásos frissítésekkel, de most kapott egy teljesen új designt is a gép. Plusz mivel csöccsel és kismacskával mindent el lehet adni, ezért van e heti cukiság is a TinyQ személyében, mini racerből még úgy is kevés volt a blogon.

Syma X5UW: Azt hittem, hogy a Syma a szokásos trükköt vetette be, rányomott egy baroszenzort a gépre, majd kilökte a világot jelentő deszkákra, had fogyjon. Szerencsére nem csak ez történt, hanem teljesen újra rajzolták a népszerű modellt, amit már gyakorlatilag boldog-boldogtalan lekoppintott, vagy megvett nem brandelt formában. Ami meglepő, hogy egész jó lett a design, a jellegtelenségből kitörni akaró koreai autó korszakra emlékeztet. Két UFO egymás hátán, egyik a test, a másik a kamera, dögös, fényes festékkel leöntve, engem megvettek vele, nekem ugyanis bejön. Mint azt sokan tudjátok, a Syma eddig sem a multikopterek designpápájaként híresült el, szóval nem ártott egy kis optikai vérfrissítés. Funkciók terén is bővülés tapasztalható, egyrészt az elmaradhatatlan magasságtartás, másrészt automatikus felszállás, landolás funkció is bekerült. Kapott egy új csili-vili távirányítót, ami egy rossz ízléssel megtervezett mini DJI távnak tűnik. A kamera 1MP, ez mint ha 2MP lett volna régebben, de kb. teljesen mindegy, ebben a kategóriában nincsen jó minőségű képalkotó hardver. A szokásos headless mód és az egy gombos visszatérés is a palettán található, gondoltam is, milyen sokat ad a Syma egy X5 áráért, aztán megláttam a pre-order árat: 90 USD, a teringettét, ez marha drága. 26.000 Ft? Miközben a Syma X5C 12.000? Azért ez egy picit durva árazás, de kíváncsian várom, hogy mikor esik majd 20.000 Ft alá.

Eachine Falcon 250 Pro / 210 Pro: Már megemlékeztem az Eachine Falcon 250-ről egy igen hosszú tesztben, amiben kétélű fegyverhez hasonlítottam a gépet. Egy nagyon erős, jól repülhető gép, idegesítő, nemtörődöm hibákkal, ezért meg is kapta a magáét az értékelés részben. A poén az, hogy elküldtem a Banggoodnak a cikket, mert még régebben kérdezték, hogy írok-e róla tesztet és gyakorlatilag a V2 verziókban azokat a javításokat látom megjelenni, amiket az előző gépben mindenki egyöntetűen - köztük én is - utált. Szeretném azt hinni, hogy én voltam a kiváltó oka a változásnak (persze nyilván nem:D), mert a javítások határozottan a gép előnyére váltak. Most itt az ARF verzióról lesz szó, RTF-ről csak néhány szót ejtek lejjebb, illetve mind a két gépméretre vonatkozik a frissítés. A slusszpoént is lelövöm, a Pro szó bekerült a névbe és minek van még ilyen a nevében? Naná hogy az Emax Nighthawknak, amivel a Falcont összehasonlítottam. Gyanús nem?:D Na de sebaj, nézzük mi változott:

  • háromféle vezérlő, CC3D, Naze 32 6DOF, SP Racing F3, vagyis végre mi választhatunk, ez remek
  • a karokról lekerültek a ledek, át a motortartó bakba, ami így átlátszó lett (írtam a cikkben hogy rossz helyen van)
  • a vezérlőt 90 fokkal elforgatták (írtam ezt is a cikkemben)
  • vágtak a karbon testen lukat, hogy hozzá lehessen férni a portokhoz (írtam ezt is a cikkemben)
  • kivették a bűn rossz FPV+kamera szettet (szóval ez szuper ARF) (írtam ezt is a cikkemben)
  • felhozták az XT60 csatlakozót felülre, fix helyre (írtam ezt is a cikkemben)
  • a frontra tettek ki ledeket, a gép hasa alá

Szinte tökéletes átalakítás, de azt még jelezném, hogy a Kingkong 210 GT-ről a frankó leszállólábakat szíveskedjetek átemelni, mert még mindig a régi, letörős láb van a gépen. Ami viszont visszalépés (már ha igaz), hogy az ESC csak 12/18A (bár egyes források szerint meg 20A), ezzel gyakorlatilag a gép elvesztené a 4S képességét, nagyobb propellerek esetén. Nem baj, jön majd a V3 és mindenki happy lesz:D (gyanítom egyébként, hogy elírás és az eredeti Fairy ESC-k maradtak 20/30A áramtűréssel) Az árak vezérlőnként változnak 33-35.000 Ft között, de erre jön még rá a táv+FPV+vevő+távirányító ára, szerintem korrekt a csomag.

Az RTF csomagot is megtaláltam menet közben, annak az ára 63-65.000 Ft között mozog, illetve tartalmaz egy 700TVL kamerát meg egy versenysávos 200mW FPV adót. Szerintem ennek az ára is elfogadható.

TinyQX90: A quadkopterek cuki kisállata, 90 mm-es méretben. Ez egy igazi mikro versenygép, bár brushed, ami azért nem annyira meglepő. Ellenben a motorja jó nagy, 8520-as és az akksija is méreten felüli, ugyanis egy 650mAh 1S akkumulátor biztosítja a delejt. A kis gép SP Racing vezérlővel van ellátva, 520 TVL-es kamerával és FrSky kompatibilis vevővel? Az össztömeg 38 gramm, ha jól emlékszem az Eachine H8 mini volt 34, szóval ez brutális lesz, ezekkel a motorokkal. Végre valami, amivel lehet gyakorolni a szobában is a széklábak közötti átbújást, mindössze 19.000 FT-ért.