Xiaomi Power Bank 2 teszt – Hideg fémbe öntött energia

20161019171652_27466.jpgRégebben írtam a Xiaomi power bankjáról, amit egymás között csak daginak becéztünk. Ezt végül egy barátomnak ajándékoztam, amit aztán megbántam, mert azóta rengetegszer lett volna rá szükségem. A jellemzően 5.000-5.500 forinttal megegyező dollárért megvásárolható második verzió sokkal filigránabb lett, mint elődje, na de vajon erősebb is? Derítsük ki együtt.

 

Kicsomagolás

Az elmúlt egy évben elég nagy Xiaomi janicsárrá nőttem ki magamat. Van tőlük fülhallgatóm, tabletem, volt az első, már elajándékozott power bankom és még biztosan van más is, ami most nem jut eszembe. Drón blogként stílszerűen egy Xiaomi Mi drón lenne a következő lépcső, de most csak a 2-es power bankra futotta.

Én azok közé az emberek közé tartozom, akik mindig otthon hagynak valamit. Ez persze ilyenkor mindig kell és mivel a 21. századi ember egyszerre 10 elektromos kütyüt hord magánál, ezért ezeket tölteni is kell valahonnan. Az autóban rendszeresített power bank már sokszor segített ezen, mert a szivargyújtóról könnyedén újratölthetem és „etethetem” róla a többi eszközömet.

Az előzőnek egyetlen baja volt, a vastagsága, így például a túrazsákom oldalzsebébe már nem fért el. Az új verzió sokkal vékonyabb, cserébe hosszabb, viszont legalább olyan, ha nem jobb minőséget képvisel, mint az előző.  Érdekes módon nehezebb lett, 250 grammra hízott, míg az előző alig haladta meg a 200-t. A kibontás után nem kell sokat gondolkodnunk, hogy a csomagban található eszközök mire valók: 1 darab kábel, a leírás és az áramforrás a jutalmunk.

20161019171652_64569.jpg

A Xiaomi nagymestere annak, hogy a semmit is úgy adja el, mintha az minimum egy aranyrúd lenne. Itt pont ilyen a design, hideg fém, szinte nulla illesztési hézagméret, alumíniumba mart Mi logó és egy nagyon diszkrét ledsor. Ez utóbbi a töltöttséget hivatott kijelezni, illetve az itt elhelyezkedő gombbal lehet bekapcsolni az eszközt. Nagyon érzi a cég, hogy mit kajálnak meg az emberek és bevallom, nekem is tetszik az összhatás.

 

Tesztüzem

A másik nagyon szimpatikus stílusjegye a cégnek, hogy nem kábítják a vevőket fölösleges funkciókkal, mint például az áramforrás házába integrált, teljesen zseblámpa funkció és hasonlók. Jellemzően azért alkalmazzák ezeket az elterelő hadműveleteket, hogy elvonják a figyelmet a neve nincs powerbankok valós kapacitásáról. A Xiaomi esetében ezek hiányoznak, viszont nagyjából azt is kapjuk, ami a dobozra van írva, vagyis 10.000 milliamper órát.

20161019171709_81102.jpg

Eleinte úgy gondoltam, hogy a névleges teljesítményhez képest 10% eltérés még tolerálható. Ez 9.000 mAh-t jelent, ennyit az elődmodell is tudott. Hivatalosan ugye ennél több, de a kisbetűs részt elolvasva kiderül, hogy van egy „capacity range” nevű sor, amibe a 7.500-10.000 közötti számokat írták. A reklámok egyébként tényleg nem hazudnak, élőben is nagyon vékony, mindössze 14 milliméter.

20161019171709_96935.jpg

Már lemeríteni sem volt olyan egyszerű, mert a kibontás után 3 db, félig feltöltött eszközt, két telefont és egy tabletet töltöttem fel vele, mire hajlandó volt megadni magát. Ebből azért látszik, hogy valós felhasználás esetén egy telefont nagyjából négyszer lehet vele feltölteni. Így akár egy hétig is folyamatosan használhatnánk, ami azért elég hosszú idő.

Itt ki is bukik a power bank egyik nagy hibája, hogy csak egyetlen USB kimeneti nyíláson tölthetünk, ami jelentősen korlátozza a használatot. Ez feloldható egy USB-s osztóval, ami ma már filléres tétel. A fifikásabb olvasóknak egyből beugrik majd, hogy vajon hány ampert tud leadni. 2.4-et 5 volton és 2 ampert 9 volton, ami szerintem nem rossz. A legmagasabb értéket a Xiaomi Mi Pad 2 tabletem produkálta, 1.3 A értékkel, tehát meg sem tudtam közelíteni a maximumot.

20161019171709_96796.jpg

Elvileg van egy alacsony kisütésű módja is. Ezt úgy tudjuk aktiválni, hogy ha a bekapcsoló gombot egymás után kétszer gyorsan megnyomjuk, akkor két órán keresztül kis árammenyiséggel tölt. A gyártó okos karkötőkhöz, headsetekhez és egyéb alacsony fogyasztású eszközökhöz ajánlja.

p1010529.JPG

Nem idegesítem tovább a kedves olvasót, megmondom, mennyi lett a mért kapacitás: 9122 mAh, ami teljesen elfogadható. Ehhez a Keweisi USB-s mérőmet használtam, ami nem a világ legpontosabb műszere, de szerintem egy házi teszthez elegendő. A teljes feltöltésre kb. 11 órát kellett várni, de ezeket az eszközöket úgyis mindenki éjszaka tölti, tehát ez nem igazán mérvadó.

1476930627699633.jpg

Sokszor olvastam, hogy a kisebb kapacitású power bankok előnye, hogy gyorsabban feltöltenek. Ha az abszolút számokat tekintjük, akkor ez igaz is, csak éppen semmilyen következtetést nem lehet belőle levonni. Ezért szoktam a kapacitás / idő értéket alapul venni. Teljesen 11 óra alatt töltődött fel, tehát 900 mAh ment bele óránként, ami nem túl gyors.

 

Összegzés

A Xiaomi Power Bank 2 pont ugyanolyan jó, mint az előző volt. A formája más, de ez ízlés dolga, mind a kettő minőségi termék. Nyugodtan megvehető 5.500 forintért, de szinte mindig akciózzák, ezért akár 5.000 Ft alatt is hozzá lehet jutni. Kapacitás szempontjából az egyik legmegbízhatóbb gyártó a Xiaomi, ráadásul a power bank vonal egész kis családdá nőtte ki magát az elmúlt években. Kaphatóak több színben, van egy- és több USB kimenettel rendelkező típus és a választható kapacitás is 5-20.000 mAh között változik, pont, mint Gombóc Artúr csokoládéi.

A készülék itt vásárolható meg (az árak az árfolyam ingadozásának függvényében és az akciók szerint változhatnak):