Rcmoment.com - Modelldömping az Európai Unióból

nyito_2.PNGSok levelet kaptam azzal kapcsolatban, hogy miért nem rendelünk több gépet és alkatrészt Európai Uniós forrásból. Erre általában az volt a válasz, hogy azért, mert nincs megfelelő választék. Van néhány kínai weboldal, ahol lehet venni termékeket EU raktárból is, ilyen például a Gearbest, de a legtöbb meglehetősen korlátozott kínálattal rendelkezik. Én persze sosem adom fel a keresést az egyre kedvezőbb források után, mert én is szeretnék ÁFA, vám és kezelési költség nélkül vásárolni. Szerencsére találtam egy új oldalt, az Rcmoment személyében, amely részben beteljesíti a várakozásokat.

Utálom a hírleveleket, 99%-ban a szemetesládámban landolnak, olvasatlanul. Néha azonban rám mosolyog a szerencse, vagy csak az rc modellező ösztönöm működött megfelelően, amikor az Rcmoment e-mailjét megnyitottam. Megint egy szokásos e-mail, túlárazott termékekkel, gondoltam. De aztán átnéztem az oldalt és kiderült, hogy igen kiterjedt európai raktárral rendelkeznek, ugyanis Németországból, Spanyolországból, Angliából, de még Franciaországból is szállítanak termékeket.

banner_2.PNG

A termékek elrendezése nekem nem túl logikus, van egy RTF/PNP/BNF rész, ahol többnyire a toy grade gépeket találhatjuk, van Aerial Photography (légi fotózás), FPV Racing, vagyis verseny drónok, és végül minden más. Szerintem követhetőbben is megcsinálhatták volna, de szerencsére ezt néhány egyéb funkció pótolja. Egyrészt a termékek felsorolásában láthatjuk, melyik raktárban található, másrészt a „quick view” funkcióval bekukkanthatunk a tartalomba, és megnézhetjük a képeket, és az árakat is. Okos funkció, használjátok.

Összeszedtem néhány gépet, amire szerintem érdemes egy pillantást vetni. Fontos, hogy most nem a minimális ár, hanem a plusz költségek elkerülése volt a cél. Gyorsan elmondom, hogy mit nem érdemes venni innen:

  • A DJI termékei az Rcmomentnél drágák, szóval ezeket nem innen venném, de lehet lesz rá valami akció
  • Minden, ami Kínából jön, ugyanis ezek többnyire máshol olcsóbbak, kivéve ha máshol nincs (lásd Goolrc G90)

Összeszedtem néhány gépet, amire érdemes vetni egy pillantást, illetve csináltam egy TOP 3 érdekességet, amit a táblázat alatt találhattok.

 Név

 CN ár (USD)

 Vámolás*

 Raktár

 Ár (USD)

 Ship.

 Össz (Ft)

 Gool RC T5W

 12.897

 19.395

 DE

 11.997

 0

 11.997

 Walkera Rod. 150

 53.997

 73.236

 DE

 59.979

 3.114

 63.093

 Syma X5HW

 nincs

 nincs

 UK

 8.271

 2.403

 10.674

 Syma X5 full**

 25.017

 35.272

 UK

 16.356

 3.306

 19.662

 Gool Rc 210

 26.997

 37.866

 UK

 26.997

 0

 26.997

 Syma X8C

 22.797

 32.364

 ES

 21.897

 0

 21.897

 Walkera Runner ARF

 234

 70.200

 DE

 45.897

 3.114

 49.011

* VÁM (4%)+ÁFA (27%)+posta kezelési költsége (2500 Ft); ** van benne hordtáska, meg kiegészítő alkatrészek, én még ezzel a variáns máshol nem találkoztam

Senkit nem akarok egyik modellre sem rábeszélni és biztos, hogy vannak olcsóbb beszerzési források is, de vegyük figyelembe, hogy itt a szállítási idők is sokkal rövidebbek, mint Kínából. Németországból a feldolgozás után például 1-4 nap a posta. Gondoljunk a 3 hete véget ért karácsonyi őrületre, milyen jó lett volna akkor innen rendelni.

Van három modell, amit külön kiemelnék, bár az egyik nem EU raktáras, viszont nem is fog a vámon fent akadni:

 

Kylin 250

Karbon vázas, zárt borítású versenygép, remek akkumulátor elhelyezéssel, németországi raktárból. A karok kaptak egy megerősített alsó részt, illetve a szett tartalmaz átalakító szettet 250-es méretről 280-asra. Minden viszonylag jól hozzáférhető és az akkumulátor is szuper védett helyen van, ami a mostani X vázas gépekről például nem mondható el. Nekem a kinézete is tetszik, egyetlen kérdés van, hogy a vezérlő melyik CC3D, a régi vagy az új, erre sajnos nem találtam információt. A drón egy integrált FC + OSD + PDB kombinációt kapott, míg az fordulatszám vezérlésért 20 A-s ESC-k gondoskodnak.

Rcmoment, DE raktárból, ára: 179,99 USD, 54.000 Ft
rm5968-2.jpg

 

JJRC Pro 200

Ne tévesszen meg a név senkit, ez egy Emax, versenymotorokkal és a szokásos karbon vázzal. 200-as váz, amin pont elférnek az 5 inches, rejtő színre festett propellerek (nem elbújni akarunk, de akkor is menő). Ágyútalpas, felfele elrendezett felépítmény, a karok remélhetőleg kompatibilisek az X és a HX sorozattal, vagyis a hosszuk variálható. Az ára picit húzós, ahhoz képest, hogy nem RTF, csak ARF modell, de ha kiszámolom, hogy annak idején mennyiért vettem az Eachine Falcon 250 modellemet, amit megfogott a vám – és ami azóta gyakorlatilag széthullott –, akkor nagyjából ugyanott vagyok árban, és ez egy sokkal erősebb és jobban megépített gép.

Rcmoment, EU vagy UK raktár, ára: 179,99 USD, 54.000 Ft
rm6248eu-1-8cae-uyz5.jpg

 

Goolrc G90

Mond valakinek ez a márka valamit? Mert nekem eddig semmit nem mondott. Viszont utána olvasgattam egy picit a Goolrcnek – meglepő módon még weboldaluk is van – és úgy tűnik, hogy az átbrandelt JJRC modelleken kívül van néhány sajátjuk is, ami érdekes lehet. Mivel a mikro szénkefés versenygépek kategóriájában gyakorlatilag mindenki ugyan azokat az alkatrészeket használja, nekünk teljesen mindegy, mi van rá írva, Goolrc, Kingkong, Eachine vagy akármi más. A Goolrc G90 is teljesen általános alkatrészekből lett összerakva, 8520-as brushed motorok, SPF3 EVO vezérlő, klasszikus 600 mAh akkumulátor. Van azonban két nagy előnye, amit eddig én még nem láttam: az ára és az ágyú felépítés, ami védi a kamerát. A 15.000 forintos árban pedig benne van a vevő is, itt éppen egy Frsky. Azt hiszem, hogy ha nem tudnám, hogy mi a márkája, azt mondanám, hogy egy új Eachine modell, de azoknál olcsóbb, hiszen még a szállítás is ingyenes.

Rcmoment, CN raktár, ára: 49,99 USD, 15.000 Ft

rm7361-001.jpg

 

Néhány kupont is összeszedtem, amivel lejjebb lehet nyomni az árakat (Január 31-ig élnek):

Globális

  • RCNY6: 55 $ rendelés esetén 6 $ kedvezmény
  • RCNY8: 85 rendelés esetén 9 $ kedvezmény
  • RCNY12: 110 $ rendelés esetén 12 $ kedvezmény

UK raktáras

  • UKWC5: 80 $ rendelés esetén 5 $ kedvezmény
  • UKWC9: 120 rendelés esetén 9 $ kedvezmény
  • UKWC12: 150 $ rendelés esetén 12 $ kedvezmény

 

Illetve kérek mindenkit, ha talál valami jót az oldalon, akkor írja le kommentben a poszt alá, mert több szem többet lát és biztos vagyok benne, hogy van egy csomó gép, amit nem vettem észre, előre is köszönet.

Címkék: hirek, drone, drón, rcmoment