Quanum V2 - mekka, szemüvegeseknek

78125_1.jpgLecseréltem a DIY UFO-t, mennie kellett a háztól. Nem volt semmi baja, nagyon jól működött, kényelmes volt, szerettem is, de sajna a fókusztávolsága nem volt megfelelő, ezért az elmúlt fél évben alig FPV-ztem vele. Viszont nem is olyan régen kipróbáltam egy Quanum V2-t, amiben a fókusztávolságot pont az én szememhez találták ki. Persze ha a két szemüveget össze akarnám hasonlítani, akkor a DIY UFO egy jobb minőségű dolognak néz ki, kívülről. Sajnos ha viszont zavar a kép, akkor nincs mit tenni, hiszen ennek a tárgynak a legfontosabb tulajdonsága a kép közvetítése. Így "anyagárban" átcseréltem egy Hobbykinges Quanum V2-re.

A Quanum V2 szemüvegnek első "olvasatra" igen sok hibája van, pl. az, hogy már nem lehet kapni:D Mi több, csak a szemüveg van benne az árban, nincs vevő, nincs antenna, de még egy nyamvadt akku sem fért bele az árba, ami eleinte 20.000 Ft körül volt, mára 7-8000 Ft-ra csökkent, de mivel mindenhol out of stock, ezért nem igazán lehet hozzájutni az eredeti forgalmazótól. Mivel ez egy Hobby King termék, mint minden ami Quanum (igen, a Cheerson CX-20 egy Quanum Nova, de mivel ott a gyártó a Cheerson, nem a Quanum, ezért az átbrandelt dolgokat megvehetjük máshonnan is), ezért ha a HK nem árulja, akkor csak használtan lehet hozzá jutni, ezért itt a beszerzési árat kell alapul vennünk, ami nekem 10.000 Ft volt. Sajnos, mivel vevőm nem volt, külön kellett egyet beújítanom a Banggoodról, így egy Skyzone diversity 48 csatornásra esett a választásom. Ezzel az adóval lett felütve az alap szemüveg, mint a tojásrántotta egy jó stifolderrel (kíváncsi vagyok, hány olvasom Googlizza most ki, hogy mi az:D).

Ezzel megoldottuk a vevő problémáját, illetve elég nagy tartományt hagytunk a 48 sávval, hogy ne zargassuk egymást, plusz a diversity tulajdonság miatt lehet játszani az antennákkal, kinek mi jön be.

Az akkumulátor problémát az alábbi módon oldottam meg: mivel a DIY UFO szemüveghez 2S akksikat használtam, de ez egy elég béna megoldás volt, mert nem volt kialakítva a szemüvegen akkumulátor fogadó hely. Az idő viszont kidolgozta a megoldást az optimális elhelyezésre, fel kellett velcrozni a szemüveg tetejére, így viszont állandóan birizgálni kellett a kábelt, ráadásul nem is volt olyan jó helyen. Ezzel szemben a Quanum V2-n van a pánton az akkumulátorok számára hely kialakítva, pont a vevővel ellentétes oldalon (hogy két irányból kapjuk meg a sugárzást a koponya CT-hez). Mivel nem kellenek magas C értékek a szemüveg etetéséhez, ezért én a kivénhedt 3S akksijaimat használom erre a célra, végre értelmet nyertek nyugdíjas éveikre. Ráadásul a pánt okosan úgy lett kialakítva, hogy a teljes felülete ruganyos, ezért lehet tuszkolni a tartóba mindenféle méretet. Én a DIY UFO-nál 900mAh-t, ennél 2200 mAh 3S-t használok, gondolhatjátok, hogy üzemidőben ez mekkora előrelépés (és valóban, én is csak gondolom, ugyanis még egyszer nem FPV-ztem annyit, hogy le tudtam volna meríteni). 

Maratoni FPV-zőknek a hosszúkásabb 5200mAh akksik is szóba jöhetnek azoknak - bár ezt nem próbáltam bele - de ha előbb akarnak szomjan halni, mint hogy az FPV képük lemerülés miatt elmenjen.

Kinézetre a szemüveget leginkább az iszonytató szó jellemzi, mondhatnám, hogy olyan, mint az Alien filmekből az arctámadó, de akkor ez előbbi megsértődne. Szerencsére én jellemzően csak belülről látom, úgy hogy engem nem zavar, de a filigranitás veszélye azért nem fenyegeti. Leginkább egy ketté vágott tejes dobozra hasonlít, amibe valaki részegen belefejelt, majd a romlott tej miatt az arcára ragadt az egész és most pánikba esve szabadulna tőle, de nem tud.

A viselése viszont meglepően kellemes és mivel a pántja tarkótájon állítható, ezért mindenki megtalálhatja a megfelelő pozíciót. Vannak mindenféle "fancy" külső gumitartók, lehet divatozni, ezt Upgrade Glovenak hívja a HK. Van piros fiúknak, rózsaszín lányoknak és terepruhás katonáknak, meg az alap.

Hasznos kiegészítő még a Goggle V2 Add on Kit, amivel kapunk egy telefonadaptert, amit így be tudunk tenni a sisakba és három különböző Fresnel-lencsét, amivel a nagyítást állítgathatjuk tetszés szerint. A virtual reality  képes telefonokkal tulajdonképpen kapunk így egy virtuális szemüveget is, tehát a variálásra azért ad lehetőséget a szemüveg.

És most jöjjön az a rész, amiért tulajdonképpen megvettem a Quanum V2-t, ez pedig a fókuszállítás. A képeken is látszik, hogy oldalt, a pánt mellett van egy csúszka, amivel a belső lencsét tudjuk tologatni a képernyő előtt. Ezzel tudjuk a nagyítást és a fókusztávolságot állítani, ami szerintem ESSZENCIÁLIS minden FPV szemüvegben, én nem is vennék már másmilyent. Kevésbé jól látoknak nem kell magyaráznom, hogy ha valaki egy kukásdobozzal az arcán repked, akkor abban mennyi hely marad a szemcsüvegnek, de higgyük el, hogy több mint elegendő. Ez pedig egy megfizethetetlen tulajdonság, amit mindig figyelembe kell vennünk a jövőben, még akkor is, ha valami mást akarunk helyette vásárolni.

A konkurenciát már nagyjából felsoroltam a DIY UFO cikkben, de mivel azóta sok víz lefolyt mindenféle folyókon, ezért idebiggyesztem, mit vesznek manapság az élet császárai a konkurencia szemüvegek közül (tehát nem Fatsharkot):

  • UFOFPV V3 (ez a DIY UFO utódja), diversitys, 40 csatornás vevővel
  • Eachine VR D2, szintén diversitys, 40 csatornás, DVR-es, állítható fókusztávolságú szemcsi, ami tripodra szerelhető
  • KDS Kylin Vision, 64 csatornás! vevővel, aki a nagy számokra gerjed
  • Quanum Cylcops az utódmodell
  • Quanum Genesis HD, Fatshark kooperációban készült csúcsszemüvege a Quanumnak
  • Walkera Goggle 4, diversity 40 csatornás vevő, aki a márkára gerjed

 Zárszóként, és összefoglalva a fent elhangzottakat, én elégedett vagyok a szemüveggel, annak verzatilitásával, szeretem az elemeket cserélgetni rajta és amíg elég valakinek ez a felbontás, egy jó értelemben vett igáslovat kap, alacsony árért. Külön öröm, hogy akinek vannak leszedált akksijai, azok remekül tudják használni őket a szemüveghez.