Vásár vasárnap - érdekes új termékek a netről - 42. hét

sanyi_1031.jpgÚjabb brushless csata várható a 100 dolláros szegmensben, hiszen az MJX is beugrott egy kis pofozkodásra a konkurenciával, de a Cheerson is nyújtogatja oroszlánkörmeit a mini brushed szegmensben. Jönnek fel a konkurens gyártók egymásra és hajtják le egymás árait, ami remek, így lesz egyre olcsóbb minden. Ráadásul sikerült levelet váltanom egy úriemberrel, aki az MJX európai disztribúciójánál dolgozik (eddig azt sem tudtam, hogy van ilyen:D), ezért most jönnek olyan információk, amiket közvetlenül a gyártótól sikerült megtudni.

Cheerson Tiny 117: újabb szénkefés versenygép a láthatáron, most a Cheerson műhelyéből. Az Eachine hordától eltérően ez most 1020-as motorokat kapott, 3 ágú propellereket, szóval menni fog, mint az ördög, a gyártó is 60km/h sebességet adott meg. Amennyiben ez igaz, akkor az XK X100-nak új konkurense lesz, ami mindenképpen jó, főleg ha akkora élvezetet fog nyújtani, mint az. A megnövekedett motorteljesítményt egy kis plusz súllyal ellensúlyozzák,  ugyanis az alap hardver 58.5 gramm, erre jön rá az akksi, így kapunk 90 grammot. Ha emlékeztek még a Tiny QX80 vidóblogjára, akkor ott a számok nem adták ki azt a jelzőt, amit dinamikusnak nevezünk, ugyanis a 66 gramm már túl sok volt a gépnek. Remélem, ugyan ezt a hibát nem követik el Cheersonék és nem egy lebegő papírnehezéket fogunk kapni. A vezérlő valamilyen F3 board, vevőkombinációk a szokásosak, a váz 100 mm-es, VTX adóteljesítményt nem adnak meg, de a gyártó szerint 200 méter. Így legyen és az ár is maradjon ennyi, mert a 70 dollár eléggé baráti, be fog férni 20.000 Ft alá. A gép DIY kitként érkezik, vagyis szerelős a móka.cheerson-tiny-117-mini-racing-quadcopter-800x258.jpg

Eachine Turbine QX70: kicsi sárga dongó a virágon, nagyon aranyos, de amilyen pici, olyan nehéz lett a klónhadsereg újabb közlegénye, a QX70-es. 4 ágú propellerrel és védőkerettel szerelt gép ideális lehet beltéri reptetésre (igen, ez egy hatalmas közhely, de pl. az XK X100 olyan gyors, hogy esélytelen vele bent randalírozni). Cserébe viszont biztosan nem ver bele a propeller az adó antennájába, mint a QX80 esetében, ahogy ez már velem is előfordult. A gép egyáltalán nem lenne érdekes, hiszen nem sokat ad hozzá a szériához, csakhogy van egy kulcsmondat a gyári leírásban: "QX70 it is armed with an omnipotent receiver which is compatible with various protocols." vagyis elvileg a vevő több protokollt is támogat. Erre nagyon kíváncsi leszek, már ezért érdemes megvenni ezt a kis gyöszt. A másik sor, amire fókuszálnunk kell, az alábbi: "supports Cleanflight and Betaflight, provide Acro/Rate mode, Angle mode, Air mode and more." vagyis több szoftver is futhat a vezérlőn, és tud elvileg acro módot is a gép, amihez azonban nem csak a mód, hanem a megfelelő teljesítmény is szükséges és ez a gép azért annyira nem könnyű. 54 gramm azért nem olyan kevés, nos meglátjuk, hogy ez akkumulátorral vagy anélkül lesz annyi. Ára 16.500-18.500 Ft.pff.jpg

MJX Bugs: Az első MJX modell, amely brushless belépő gép lesz a palettán, egy picit 100 dollár fölé árazva (de majd lemegy alá, hehe). A mostanában divatos 30.000 Ft körüli ársávra lövik be ezeket a kezdő modelleket, így mára igen szép cicaharc alakult ki a szegmensben. Az MJX itt új játékos, ám egy egészen érdekes modellel, a Bugs-al köszön be, brushless 1806 1800KV motorok és 7.4 inches propellerek hajtják majd a gépet. Eme túlméretezett propellerekből azért egy dologra biztosan lehet következtetni, hogy ez a pici motor bizony ezeket a nagy propellereket nem tudná megforgatni 3S-en, ugyanis ezek a motorok inkább 4-5-ös propellerekre lettek tervezve. A 2S akkumulátorral viszont lényegesen kisebb teljesítményt kapunk, motoronként 230 grammot, ez összesen 920 gramm, csakhogy a gép 485 gramm, ennek a duplája 970 gramm, ennyi kellene a viszonylagosan jó repülési képességekhez, de ez itt nincs meg. Éppen ezért vannak kétségeim a gép dinamikájával kapcsolatban.

Szerencsére volt lehetőségem beszélni az MJX európai kapcsolattartójával és kiderült néhány dolog a gépről. Az egyik, hogy az ESC-k nem 4 az 1-ben megoldást használják és képesek elviselni a 3S akkumulátorok feszültségét, tehát előfordulhat, hogy később lesz egy Advanced verzió, amiben majd más motorok kapnak helyet. A jelenlegi erőforrás egy 1800mAh 2S akkumulátor, amivel 19 perc repülési időt ígér a cég, de jó lesz az maximum 15-nek is. A jelenlegi modell nem rendelkezik magasságtartási képességgel, szóval a távirányító nemcsapjon be minket, annak ellenére, hogy az MJX X102H modellnek is ilyen van (ami egyébként nem volt rossz).442392mjxbug2.jpg

Nem csak ebben, de a kameratartó keretben is megegyezik a két modell, ami mint megoldás remek volt, nem úgy a rezgések, amiket a motoroktól kapott. Én még életemben nem láttam ilyen jellos képet, ezért erre külön rákérdeztem az MJX belső emberénél és ő azt mondta, hogy a rezgések sokat csökkentek, a maradékot a propellerek adják át a vázra (ez nem tudom mennyi, de mivel volt elég az előd modellnél, ezért lesz mit csökkenteni:D).

Jelenleg még nem tudja a gép a következőekben felsorolt funkciókat, de a későbbiekben lesznek MJX modellek, amelyek igen: GPS tartás, altitude hold és talán tárgyelkerülési képességekkel is rendelkezni fognak.

Még egy érdekes dolgot felfedeztem a leírásban, bevágom: "Smart remote control alarm function" vagyis intelligens távvezérléssel aktiválható riasztási funkció, bár ez nem tudom mit takar pontosan, lehet, hogy egy kereső funkció, amivel csipogtatni lehet a gépet, de az is lehet, hogy valamilyen low voltage alarm funkció (bár akkor miért remote?), de majd meglátjuk, amint megjelent a modell.

Címkék: drone, vv, drón, VV, MJX, Eachine, Cheerson