Hordtáska probléma - Miben szállítsuk a koptereinket

27641-2732061.jpgEddig igényesen Tescó-s szatyorban vagy vállra vehető laptop táskában cigöltem a gépeket magammal, amivel nem volt nagy gond, amikor kocsival mentem, de azért tömegközlekedéshez nem az igazi. Sajnos így igen erőteljes kompromisszumokat kellett kötnöm, a gép, a távirányító és az akkumulátorok fértek bele, de akár kannás bort is rejtegethettem volna a szatyorban, legalább is kívülről így tűnhetett. Külsőre egyáltalán nem olyan benyomást keltettem, mint aki repülő járműveket szállít. De ma elhatároztam, hogy ennek véget vetek és nem bohóckodom tovább, ezért elkezdtem nézni valami megfelelőbb alkalmatosság után. A Bangoodon vannak minőségi hord táskák, de vagy az áruk durva vagy specifikusan egy modellhez készültek. Azért néhányat ide vágok, hogy lássátok, miből lehet szemezgetni:

A sort még sokáig lehetne folytatni, de ami lényeges, hexa formához nem találtam táskát, tehát az MJX-et sehogy sem tudnám magammal vinni, ráadásul lesz egy donor gép, mert a repülési stílusom egyre inkább közelít a brutálishoz:D Ez viszont előre vetít mindenféle motor, akku és egyéb alkatrész cseréket "on site", tehát szerszámoknak is kell majd a hely. Az sem lenne utolsó szempont, hogy ha már a következő heti reptetésre, szombatra magammal tudnám vinni és tesztelni, tehát itthonról kell megvennem, hogy gyorsan hozzá jussak és ne kelljen a vámmal bajlódni. 

Elkezdtem nézni a magyar webet, mivel az adventi hétvégéken feloldódott a "Semjén átok", nyitva van minden. A Praktiker internetes oldala szerint 6.000 Ft-ért lehet kapni 3 részes alumínium koffert, szóval irány a Praktiker. Természetesen kettőből egyikben sem volt és azt mondták nem is lesz, ezért maradt a menekülés vékony ösvénye az OBI. Itt volt ilyen szett, azonban borsos 10.000 Ft-ért, de úgy döntöttem, hogy megveszem, a kisebb táskák majd jók lesznek a kisebb koptereknek. Ami fontos volt, az a mélysége a táskának. A méretei: 44,5x31x15 cm (szélesség*mélység*magasság), amibe két darab MJX X600 elfér kényelmesen egymás felett. Vettem még két különböző színű alkatrész szortírozó műanyag rendezőt (27,5x17,5x4,5 cm méretben), amely remekül be fog férni a kopterek alá. Mivel az MJX csak 4,5 cm magas (lábak nélkül, de a többit is így tervezem szállítani), ezért pont elfér a két gép, meg a dobozok, már csak a rögzítést kell megoldani, de erre számtalan megoldás kínálkozik, pl. a velcro.

A következő projekt az lesz, hogy valahogy habszivacsot vágjak vagy vágassak formára, amibe bele lehet illeszteni a koptert. Erre több lehetőség is kínálkozik, én szeretném ezt házilag megtenni és ehhez kaptam is egy jó ötlelet, amit itt megtekinthettek. Senkinek nem javaslom, hogy neki álljon ilyet barkácsolni, ha nem ért hozzá, de a lényeg, hogy meg lehet csinálni nem túl bonyolultan.

Egyelőre ennyit, ha lesznek tényleges tapasztalatok, akkor be fogok számolni róla.