Noname Powerbank teszt - Gyengék végzete

htb1s3a0fvxxxxaoxpxxq6xxfxxxn.jpgFRISSÍTVE: 2016.02.06

Vettem egy Powerbankot a Tiny Dealtől, mert kalandvágyó (vagy Olcsó János) vagyok, ezért rámentem egy jó kis noname modellre, ami az ígért 20.000mAh-val kecsegtetett, 9,99 USD-ért. A hü**ének is megéri, gondoltam, miközben magamban zárójelbe tettem az ígért kapacitást. Hozzá kell tennem, hogy mostanában rám jár a rúd, ami az internetes rendeléseket illeti, beragadt 9 csomagom Karácsony előtt (az én hibámból nagy részben), volt egy két mellényúlásom - pl. szortimentek, ez és ez, ezeket meg ne vegyétek - szóval nem voltam jó formában így az ünnepek környékén.

Kezdjük egy szolgálati közleménnyel, mert többek között ezért is van a blog: A FENTI TERMÉKET NE VEGYÉTEK MEG, mert nem érdemes. De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük meg, mit tud a termék.

Már a csomagolás is sokkoló. Az egy dolog, hogy a puritánságnak is van határa, na de a szöveg amit sikerült rá google fordítózni a doboz hátuljára, simán megér egy fényképet.20160104_152519.jpgA movable charger különösen megfogott, ezek szerint vannak mozdíthatatlan USB-s Power Bankok is Kínában, aki lát egyet, küldjön fényképet, mert érdekel. A built in identification chips-et nem találtam meg, pedig ropogtattam volna egy jót (oda is van írva, ate, szóval valaki már megette). Engem nem zavarna, hogy ha a termék jól működne, mert lehet mindenféle lőzungokat puffogtatni ilyenkor, hogy de ezért olcsóak a kínai termékek, mert ilyeneken spórolna, de akkor a Xiaomi és a Blitzwolf miért tudja ráírni normálisan angolul a tájékoztatót? 

Jellemzően a Power Bank tesztek semmi különöset nem szoktak tartalmazni, már csak azért sem, mert a tesztelő leírja az eszköz kinézetét, a manualból kiírja a műszaki paramétereket, mér néhányat, hogy mennyi a kapacitás, mennyi idő alatt tölti fel a kedvenc telefonunkat az akku és kész. Nos, ezt itt kicsit nehezebb megtenni, mert pl. nincsenek műszaki paraméterek, amiket ide írhatnék. Szerintem a Tiny Deal a Delphoi jósdában tudta meg hogy ez egy 20.000 mAh-s akkumulátor, mert sem az akkumulátoron, sem a csomagoláson nincsen feltüntetve. Következő kérdés, hogy vajon mennyi a kimenő teljesítmény? Na mit tippeltek? Nos, ez sincsen leírva, cserébe viszont az eszköz kapott egy szent zseblámpa funkciót, ráadásul egyből duál rendszerben. Ez a lámpa dolog olyasmi fétis lehet a kínaiaknál, mint a japán autókban a szent kvarz óra, akkor is megkapjuk ha nem kell.toyotamodelf_042.jpgGondolkodtam, milyen alternatív felhasználásra lehetne rávenni a Power Bankot, pl. ha egy sötét barlangban töltjük a telefonunkat (persze ilyenkor nem a kiváló Torchlight alkalmazást fogjuk használni, isten ments) vagy éppen a szekrény mögött keresgélünk valamit, miközben zenét hallgatunk a lemerülő mp3 lejátszónkról vagy valami hasonló. Valahogy nem érzem életszerűnek, különösen úgy, hogy egyébként a ledek elég gyengére sikeredtek.

Kinézetre semmi extra, kocka nyomat hatású felület, nem áll semmi csálén, illesztési hézagok rendben, tapintásra semleges, töltés közben sem melegszik. Nehéz, de hát kérem, itt 20.000 mAh-ról van szó, van benne anyag (jó igazából nincsen, de ezt majd a végén). A töltő oldalán egyébként 3 USB port is helyet kapott, megpróbáltam megmérni, mennyi áramot adnak ki, 460 mAh fölé nem sikerült küzdenem (ezt a remek teljesítményt egyébként egy WLtoys V686G 780 mAh 1S akkumulátorral értem el), szóval kb. annyit ad le, mint egy usb 2.0 port a laptopomon. Mivel az eredeti elképzelés pont ez lett volna, hogy a kis gyösz gépek akkumulátorait lehessen reptetés alatt is tölteni, ez azért nem annyira biztató (vagy nagyon sokáig kell repülni). Egy dologra viszont mindenképpen jó, túrázásnál ha rádugjuk a telefonunkra a Power Bankot akkor tudjuk...nem tudjuk, mert nem ér oda a kábel. 30 centi, na ne. Komolyan mondom, ezt a méretet külön ehhez az Power Bankhoz gyártják, mert én még 50 centisnél rövidebbet nem láttam. Szóval aki ilyet venne (0 ember) az kezdje azzal, hogy rádug egy másfél méteres USB to micro USB kábelt, hogy el is érjen a kábel valahova.

Most pedig jöjjön a slusszpoén, a TÉNYLEGES kapacitás. Az akkumulátort nullára merítettem 3 okos telefonnal (az Amazing horse Youtube videó 10 órás verziója gyorsan kivégezte), majd a bemenetre feldugtam a Keweisi USB áram és feszültségmérőt, aminek a tesztjét az oldalon megtalálhatjátok. Nézzük mi lett az eredmény. NÉVLEGES teljesítmény 20.000 mAh, VALÓS teljesítmény....dobpergés, fanfárok, hullik a konfetti....4160mAh!.Ez a hirdetett teljesítmény 20,8%-a, vagyis az 1/5-e. Ezt kideríteni valamivel több mint 9 órámba került, szóval a feltöltési sebesség is igazán fantasztikus.20160105_200001.jpgTegyük fel a kérdést, hogy megérte-e ezt az eszközt megvenni? Nevetni fogtok, de igen. Ugyanis az történt, hogy az alapból 20 dollárról leárazott terméket 9,99 dollárért vettem, de hirtelen felindulásból írtam egy levelet a Tiny Dealnek, hogy ez igazán hallatlan, hogy ilyeneket árulnak, úgy hogy felajánlottak 5.5 dollár kompenzációt. Ha ezt kivonom az eredeti árból, akkor ez a termék 4,5 dolláromba került, ez 22%-a az eredeti árnak, 20,8% teljesítményért és egy duál elemlámpáért. Ez mai árfolyamon számolva 1316 forint, ezért szerintem kapnék 4 darab normális tartós elemet, szóval ilyen értelemben megérte.

Ennek ellenére rendeltem egy Xiaomi 5.1V 10.000mAh Power Bankot, meglátjuk, az hogyan szerepel, lehet csinálunk egy Noname versus Xiaomi tesztet. 

Mivel mostanában nagy divat a spoilerezés (bár sajnos nem tudok olyan érdekeseket elsütni, mint az Aljas 8-as forgatókönyve vagy a Star Wars VII cselekménye), ízelítőnek néhány teszt a közeljövőből, hogy legyen mit várni:

Szerk. 2016.02.06: visszalapoztam ide, mert kíváncsi voltam, mi valósult meg az ígéreteimből. Ami igen, azt ki is húztam, ezzel a lendülettel:D

  • SJCAM SJ4000 teszt MEGVALÓSULT
  • Elmélkedés a 4K-ról ELVETTETEM, MERT NINCS HOZZÁ MEGFELELŐ AKCIÓ KAMERA
  • Legelterjedettebb RC rádiók MEGVALÓSULT
  • Hogyan válasszunk Rc Távirányítót
  • Nagy racer projekt - olcsó racer kezdőknek (a nagy kamerás kopter projekt analógiájára) HELYETTE EMAX NIGHTHAWK 280 PRO LETT
  • Folytatjuk a Nagy kamerás kopter projectet a következő részekkel MEGVALÓSULT
  • Nihui U 807 teszt - ha megjön MEGVALÓSULT
  • talán Blitzwolf töltő - ha veszek egy másik típust
  • Xiaomi Power Bank - ha megjön MEGVALÓSULT
  • Eachine H8 3D teszt - ha kölcsön tudom kérni
  • Imax B6 töltő teszt - ha megjött a tápegység MEGVALÓSULT
  • ha jobb lesz az idő és kijutok a szabadba, akkor lesz új Napló bejegyzés is MEGVALÓSULT
  • szokásos állandó rovatok, mint a Vásár vasárnap MEGVALÓSULT

Már nem kell sokat aludni a cikkekhez:D