Naplóbejegyzés XIV. - DJI F330 hibák és egyéb észrevételek

kerdes.jpgRég volt már Naplóbejegyzés, viszont sok volt az esemény, ezért is nem volt időm "papírra" vetni a dolgokat. Persze ez a jobbik eset, amikor van történés, pörög az élet kereke, csak aztán eljutunk abba a fázisba, hogy elkezdjük elfelejteni, mi is történt, mert az utolsó tapasztalat kilöki az elsőt és mint kihunyó csillagot. Szóval sok minden történt és ezek nem is annyira kapcsolódnak egymáshoz, úgy hogy most ez egy ilyen zanzásított naplóbejegyzés lesz, mindenféle összefüggéstelen történettel. Aki szereti a kirakós játékot, az nagyon fogja élvezni :D

Az Ogre Mark I. fronton több dolog is történt. Elkezdtem a mélyebbre ható beállításokat, amelyek jó sok órát vettek el az életemből. Még nem adtam fel, pedig mindenféle szoftveres problémák nehezítik az életemet. Az egyik, hogy a barometrikus szenzor a Naze 32-n kb. beállíthatatlan. 3 órát ültem a fűben egy laptoppal az ölemben és nyomkodtam a PID-eket, de nem bírtam lebegésre rávenni a drágát. Vagy túlszabályzott és pattogva kitört, vagy alulszabályzott és folyamatosan süllyedt. A kettő szélsőérték között volt mindenféle érdekesség, csak éppen szabályos, stabil lebegés nem. Már végig túrtam a fórumokat és egyetlen olyan bejegyzést nem találtam, ami arról szólna, hogy: igen, beállítottam, stabilan tartja a magasságot és a PID-ek az alábbiak:...Akinek van ilyen információja, az szánjon meg, mert már kezdek igen bosszús lenni.

Eltörtem az általam alkotott fa lábat. Sajna sikerült úgy esnem, hogy pont a töve kapta az ütést, amitől végig is repedt az egész láb. Hála az égnek, tartalékoltam a 365 forintos függönykarnisból egy 1 méteres szálat, amit gyorsan szétvágtam (vennem kellett egy fa fűrészt 2000 Ft-ért, ebből az összegből kb. 16 db láb kijönne:D), lefújtam fekete festékszóróval és  tadaam, készen is volt az új láb. 15 perc munka és 2 óra száradás után repültünk is tovább.

Feltettem a Cleanflight 13.1-es verziót, amit nem kínál fel a program, ám a hivatalos honlapon fent van, na ilyet ne tegyetek. A flashelés nem sikerült, az egész gépet szedhettem szét és kereshettem meg a boot pineket. Mivel a szakmámból fakadóan nagy gyakorlatra tettem már szert a számítógépek egyenesre hajtott gémkapoccsal való beindításában (nem vicc, tényleg), ennek a rövidre zárása sem volt feladat, csak bosszantó volt a szétszedés.

Más műszaki hibák is előjöttek, pl. letört egy kondenzátor az ESC-ről. Elvileg ez nem lenne akkora probléma (van máááásssíííík), csak hogy - bár szerintem a két dolognak nincs köze egymáshoz - nem sokkal később valahogy resetelődött az Eprom a Naze 32-ben, ezért az összes beállításomat elvesztettem. Pl. repülés közben Alt. hold módból hirtelen Acroba váltani egy 1 kilós géppel elég mókás. Viszont így legalább tud flippelni:D Ami még érdekes volt, hogy nem tudtam a backup filet sem visszatölteni a mentésből, viszont az újrakonfigurálást simán benyelte. Nem tapasztaltam még ilyet, ha valaki más igen, akkor írja meg. imag0335.jpg

A mennyire unalmas a kamerázás kérdésre is megkaptam a választ a hétvégén. Ha bemész a boltba és megveszed, majd felküldöd az égre, akkor nagyon. Ellenben ha te építed, állítgatod, szívsz a hibákkal, akkor unalmasnak semmiképpen nem nevezném, bár dühítőnek néha igen. Az mindenesetre kiderült, hogy van még mit tanulnom, ami a rezgések eltüntetését illeti. A Runcam HD egyébként semmivel sem alkalmatlanabb jó felvételek készítésére, mint egy SJCAM 4000 és még a súlya is kisebb. Ami viszont őrjítő, az a ba**kodás a videókkal és a feltöltés. Sikerült tegnap rém unalmas 20 percet felnyomnom a netre, 1 napi szenvedés után, szóval ezt valahogy át kell strukturálnom, mert már ott tartottam, hogy inkább hagyom a fenébe, de akkor meg nektek lett volna rossz.

Mikor indul a Mark II projekt? Lassan a körmömre fog égni a dolog, pedig még az Ogre Mark I.-et sem fejeztem be igazán (legalábbis ami a szoftveres részét illeti). De minden szónál többet mondanak a tettek a képek (vagy legalábbis egy:D) Sajnos a kép elég hitvány, a minőségért a HTC telefongyártónál kell reklamálni:imag0333_1.jpg

Szerk.: sajna a 8045x3/9045/1045-ös propellerek nem jók a ZTW motorra (ugyan itt: 8045x3, 9045, 1045-ös Gemfan propeller eladó:D), ugyanis rövid a motortengely, ezért nem ér át eléggé a propelleren ( és 5mm széles, a tolómérő szerint), szóval ezzel el is akadt a projekt, néznem kell valamit, ami jó rá, arra tippelek, hogy a DJI egybe öntött, önzárós propellere lesz a megoldás. Ami viszont üdvözítő, hogy a 9045 mellett a 1045-ösök is felmennek (éppen, majdnem egymásba vernek, szóval repülés előtt tesztelni kell, hogy tényleg összeakadnak-e). Aki esetleg tud 1045 Bullnose propellerről, az ne fogja vissza magát és írja meg ide a blogposzt alá.

Lesz e Mark III és IV? Lehet, ennyit mondhatok:D Tervek vannak rá és amióta aktívan használom az Ecalcot, egyre jobban belejövök a tervezésbe, ami nem éppen hátrány az ilyen esetekben. Azért, hogy beinduljon a tippverseny, elmondom, hogy egy másik projekthez rendeltem már ezt-azt, vázat, ESC-t, motorokat, vezérlőt, de ami épül, azt nem nevezném sem kamera platformnak, sem racernek, de érdekes lesz (pl. az, hogy a repülőgépmotornak kikiáltott brushless motorokkal hogyan fog repülni ez, a nem merevszárnyúak közé tartozó gép:D). Más okosságok is lesznek, de hagyom, hogy küzdjetek a kommentposzt alatt, a hozzászólások között, lehet tippelgetni:D 

Ami biztos, hogy a 360-as Mark II-vel elértem azt a mérethatárt, ami még az ingerküszöbömet nem haladja meg, ami a cipelés problematikáját illeti. Az viszont biztos, hogy ennél nagyobb merev vázas gépet nem fogok építeni, tehát a következő projektek mindegyike vagy kisebb lesz, mint 360 mm vagy a váz lesz összecsukható. Erre vannak remek alternatívák, találtam is vagy 15-20 féle karbonvázat, ami tetszik, de mivel nem akartam kiszórni még több pénzt (a két jelenlegi projekt is épp elég sokba kerül), ezért egyelőre ezt elnapoltam és akkor még nem is említettem a 20mm Super Racer projektet, amit még a nyár végéig be kellene iktatni (potom 90.000 Ft-ért :P), szóval ötletekben nincs hiány, ellenben a forrásokban igen.

A nap utolsó kérdése: Hogy lehet 12/2=7 ? :D Sok sikert a megfejtéshez.