Vásár vasárnap - érdekes új termékek a netről - 45. hét

066b61f18278.jpgSikeresen túléltük a November 11-ei őrületet de ettől az élet még nem áll meg. Jönnek az újabb modellek, picik és nagyok, de a DJI sem marad ellenfél nélkül a hétvégére. Ráadásul az Autel az egyik olyan cég, amelynek tényleg van némi esélye konkurálni a DJI-al a Xiaomi mellett, így végre talán nem lesz olyan egyoldalú a piac.

Egy kis érdekesség a cikk elejére: megnéztem, hogy a 2016 harmadik negyedévére hogyan alakult a legnagyobb dróngyártók listája és meglepetten vettem észre, hogy az Autel nincs rajta. Az első három várható volt, a DJI stabilan tartja a helyét. Kíváncsi vagyok, ki hányat ismer a listáról, jöhetnek a válaszok a bejegyzés alá.

FuryBee 180: A gép méretből adódóan nem tudja megforgatni az 5-ös propellereket, ezért 3 ágú 4-est pörgetnek a 2205-2300KV-s motorok. A vezérlő F3-mas, ahogy ez manapság illik, míg ESC-k 30/40A áramtűrésűek, ez talán egy picit túl is lett tervezve. Szerencsére ez is Blheli, így Suiteon keresztül lehet majd állítgatni az összes paramétert.

A vezérlő az eredeti szerepén túl OSD-ként és buzzerként is funkcionál, ami nekem nagyon szimpatikussá teszi a gépet. A gyári akksi egy 1500 mAh 3S 30C akkumulátor én ezt eltenném szűkösebb időkre és pattintanék rá egy 1300 mAh 4S 75C akkut, mondjuk a Tattu kínálatából.

A gép RTF csomagban, Flysky Fs-i6 távirányítóval kiegészülve 250 dollárba, vagyis 72.500 Ft-ba kerül, ami szerintem egy kicsit sok, de ha megnézzük a konkurenciát, akkor nagyjából azokat is ide árazza a gyártó.

Autel Robotics X-Star: A CES újdonságai kapcsán már írtam a cégről, még 2016 első negyedévében. Ami akkor érdekessé tette őket. hogy az Autel nem egy újabb kínai DJI Phantom klónt gyártó cég, hanem amerikai és olyan "egyedi hívságokat" tudhat magának, mint a 24 órás ügyfélszolgálat, ami Kínában nem egy jellemző szolgáltatás.

Az Autel egyértelműen ugyan abban a szegmensben kavar, mint a "nagy testvér", a modellpalettájuk is kizárólag kameraplatformokból áll. A design a teljesen megjegyezhetetlen semlegesség mintapéldája, de jellemzően egy 1000 méterre lévő kameraplatformot úgy sem fogunk elég jól látni ahhoz, hogy zavaró legyen. Szerintem a modell kapcsán a vízválasztó az ár lesz, ez előrendelésben 339 dollár, tehát nem éri el a 100.000 Ft-ot, ami azért alámegy még a legolcsóbb DJI Phantom 3 Standard árának is.

Ezért cserébe kapunk egy 3 tengelyes gimbalra elhelyezett 1080p kamerát (egyes források szerint 4K), duális GPS pozíciótartást, WiFi alapú FPV-t (hasonló a Lightbridgehez?), 25 percre ígért repülési időt egy 4900 mAh 4S akkumulátorral és egy csomó elektromos alapszolgáltatást, ami az ilyen gépek sajátja (RTH, IOC, Geofence stb.).

Ennek ellenére sok kérdés merül fel, elsősorban a megbízhatóság kapcsán, illetve az alkatrész utánpótlás is kérdéses lehet, bár ha a Banggood forgalmazza a terméket, akkor azért jó eséllyel lehet majd kapni hozzá mindent.

Boecon 120:  szép neve lett a gyermeknek, bár az európaiak nehezen fogják kimondani. 120 mm-es szobai versenygépről van szó karbon karokkal, de műanyag testtel, ami jót tesz a súlynak, ugyanis 44 gramm a kicsike. A BNF modellbe egy Scisky F3-mas mikrovezérlőt, 8520-as motorokat és egy teljes FPV rendszert sikerült belezsúfolni.

Sokkal fontosabb azonban, hogy a gépet a konkurenciával is összekóstoljuk, mert az árazási részleg egy picit fullban nyomta a kretént, amikor ezt a gépet 27.000 Ft-ot írt az árcédulára BNF modellként. Erre ugyanis még rá kell számolnunk a távirányító költségét is, így egyből repülünk a 40.000 Ft-os kategóriába, ezért a pénzért pedig már elég sok mindent lehet venni. Ebben az árban azért vannak érdekes dolgok, ilyen pl. az OSD, ami még ritkának mondható ebben a szegmensben.

 

Címkék: hírek, drone, drón, Hírek, Autel