ZNTER 1.5 V AA akkumulátor teszt – Hamis-e a baba ?

new-technology-4pcs-znter-1-5v-aa-1250mah-li-polymer-li-po-rechargeable-lithium-li-ion.jpg
Nagyjából két hónappal ezelőtt untam meg az állandó elemcserélgetéseket a drón távirányítóimban. Ha csak a televízió távját nyomkodtam volna, soha nem jut eszembe átváltani elemről akkumulátorra, de mivel a fenti repülő alkalmatosság adói szabályosan zabálják az áramot, vettem néhány Sorbo márkájú, AA méretű, Lipo áramforrást, amit le is teszteltem. Már akkor is érdekelt, hogy a Znter 500 forinttal drágább termékei mennyiben térhetnek el az előzőtől. Közben azonban közel 7.000 forintig kúszott fel az ár, tehát igencsak indokolt volt a teszt.

 

Kicsomagolás

Az elemek csomagolása a legtöbb esetben teljesen érdektelen. Műanyag fólia papírlapon, ha ezt bársonytokba rejtjük el, akkor sem lesz különleges. Itt sem volt az, ezért repült is a kukába egy szemvillanás alatt.

Egy AA elem külseje szintén nem a figyelemfelkeltésről szól. A lényeg az, hogy a megfelelő műszaki adatok – kapacitás, feszültség – rajta legyenek a burkolaton. Itt annyi érdekességet találhatunk, hogy az akkuk oldalának felső harmadára integráltak egy micro USB csatlakozót, így „polgári eszközökkel” is könnyedén tölthetőek.

123e6af9-aeea-118d-8a11-044f4e6e7a30_1.jpg

Znter mellékesen olyan "neves gyártó", hogy a Google a "Znter offical page" keresőszavakra, az F.C. Internazionale labdarugócsapat honlapját hozza fel.

 

Tesztüzem

A Sorbo akkumulátor cikkében nem írtam le az egyik hibát, amit az elmúlt két hónapban fedeztem fel. Egy sok portos töltő esetében – mint amilyen a Blitzwolf 40W-om – sajnos beletakar a kupak a mellette lévő csatlakozóba, ezért az öt helyett csak hármat tudtam használni. Persze 5 db USB toldóval megoldható a helyzet, de kinek van otthon ennyi és ki akar egy kazalnyi kábelt a szobája közepére?

9b484ab5-a0c5-4dad-968d-8273ef701367ss.jpg

Ezt a problémát alapesetben a Znter sem oldja fel, kivéve, ha megvesszük a 4 dollár, vagyis 1.160 forintos felárért kínált 4 in 1 micro USB kábelt, amivel egyetlen portról is tölthető a teljes szett. Itt azonban bekerül még egy tényező a képbe, a töltő által leadott áram elég-e 4*1250 mAh-s akku feltöltésére vagy sem. Ez összesen 5 A-t tesz ki, amennyiben a termékre írt kapacitás valós. Ezért megmértem a 4 darabból álló szett minden akkumulátorát.

ac198b56-ba62-4ae7-8f59-f433c1b73056_1.jpg

Az eredmény elképesztően lesújtó lett. A méréshez a szokásos Keweisi USB tesztert használtam, ami nem egy labor műszer, de azt sem tartom valószínűnek, hogy ennyire félre mért. Az alábbi kapacitás eredményeket kaptam: 437, 448, 456 és 504 mAh. Táblázatos formában ez így néz ki:

 Akkumulátor

 Akku 1

 Akku 2

 Akku 3

 Akku 4

 Ráírt kapacitás

 1250

 1250

 1250

 1250

 Valós kapacitás

 437

 448

 456

 504

 Százalékosan

 34,96 %

 35,84%

 36,48%

 40,32%


Azt gyanítom, hogy az akkumulátorokat elcímkézték, ugyanis van ennek a terméknek egy AAA méretű, 400 mAh-s változata is, mert ez az eltérés egyszerűen olyan nagy, hogy ekkorát senki nem hazudik. Egy 400 mAh-s szett 6.090 Ft. Ez nagyon sok, ennyit senki nem fog adni 4 db, ilyen kis kapacitású telepért. Ha viszont valóban a 400 mAh kapacitású variáns lett elcímkézve, akkor a mérési eredmények 10-15%-kal jobbak lettek, mint vártam.

p1010541.JPG

Becsületből azért bele tettem a Flysky Fs-i6X távirányítómba és bekapcsolva hagytam éjszakára. Mivel szuper idegesítően csipog, hogy jelezze az inaktivitást, nagyjából 1 perc után, ezért kivittem a konyhába. Reggel, mikor felkeltem, még mindig csipogott, majd nagyjából fél órára rá lemerült. Ez durván 8 óra folyamatos üzemnek felel meg, ami nem is olyan rossz.

f587ac18-7a1e-25c1-db4e-4d4450acf589_1.jpg

Ha a televízióm távirányítójába tettem volna bele, akkor 2 év múlva fogyott volna ki, a fali órámban meg mondjuk egy év múlva, utána pedig egy éjszaka feltölthetem. Ebből a szemszögből nézve kényelmes és gyors megoldás arra, hogyan váltsuk ki otthon a normál AA elemeinket, ráadásul nem kell állandóan elzarándokolni a boltba és újra megvenni.

Az akkumulátor tényleg 1.5 voltos, tehát a régebbi 1.2 V variánsokat is kiváltja. Állítólag nincsen memória effekt sem, vagyis a kapacitás a használattal nem csökken, ezt ennyi idő alatt nem tudtam kipróbálni. Van még egy csomó, a gyártó által emlegetett előny, könnyebb, mint az átlagos elemek, a fóka bébik sem halnak ki, és így tovább, de ezek egy átlagember életében irrelevánsak.

 

Összefoglaló

Nehéz mit írnom a cikk végére, mivel a kapacitások annyira eltértek a várttól, hogy igazából nem tudom értékelni ezt a terméket. Lehet mérési hiba is, hiszen egy 1000 forintos eszközzel teszteltem. Ennek ellent mond, hogy számtalan power bankot megmértem már vele, ahol a kapacitás egybevágott a használati tapasztalatokkal, például 3-4 alkalommal is fel tudták tölteni a telefonomat.

Lehet, hogy elcímkézésről van szó, én erre gyanakszom, pénteki termék, már mindenki ment volna a kocsmába és nem figyeltek oda a jelöléseknél. Ha azonban ez a valós kapacitás, akkor nem javaslom megvételre, mert 7.000 forintot biztosan nem ér 4 db, 400 milliamper órás akku pakk, különösen úgy, hogy a négyes osztókábelt plusz további 1.160 forintért lehet megvenni.

Helyette még mindig a Sorbo akkumulátorokat ajánlom, ami ugyan 1200 mAh, de direktbe dugható a töltőkre és a megvétel óta hibátlanul szolgál.

Az akkumulátorok itt vásárolhatók meg (az árak az árfolyam ingadozásának függvényében és az akciók szerint változhatnak):

Jobb alternatíva AA akkumulátorra:

Remek 5 portos, USB töltők