Vásár vasárnap - érdekes új termékek a netről - 27-28. hét

happy-sunday.jpgA mai VV igen érdekes gépeket tartogat. Tudtátok hogy JJRC=Emax, legalábbis egyes gépek esetében? Beindult a nagy átcímkéző gyár Kínában. Vannak aztán új versenyzőink a szuperolcsó százezer tengelyes gimbal+ kamera kategóriában, ahol már egy ideje folyik a vér a Mi Drone és a DJI Phantomok között, alájuk dobnak be most ey desszantost az Ideafly műhelyéből. Van egy igen elvetemült, összecsukható 295 mm-es versenydrónunk, illetve a Fluoreon lenyúlta az Eachine racert, kidobálta belőle az alkatrészeket és végre feltöltötte valami értelmessel (nem vízzel). Kavarnak a kínaiak, mint fáradt ló a kamillában, de ez nekünk csak jó, mert van miből szemezgetni.

JJRC JJPRO sorozat: Ez mi? Ke? What? Was? Egy JJRC Emax belsővel? Persze külsőre is 100% Emax, mégis JJRC felirat van a gép nevében. Lelepleződött a drónipar egyik nagy rejtélye, igazából a JJRC (is) az Emax-szal dolgoztat. Ez jó nekünk, mert az Emax sokkal jobb minőségű cuccokat csinált eddig, mint a JJRC szóval ezen a téren mindenképpen lesz előrelépés, ellenben az biztos, hogy a ceruza is vastagabban fog majd. Az összes alkatrész gyakorlatilag Emax: 2205 2600KV motor, Skyline vezérlő, Emax lightning 20/30A ESC és az egyéb szokásos FPV dolgok (ami pl. az én Nighthawk Pro 280-amon remek) és mellé még egy EM-16 ( Flysky FS-i6) 6 csatornás táv. Én ezt nem venném így meg, hanem helyette az ARF-et egy Flysky FS-i6-al, mert ugye fel tudjuk okosítani 10 csatornára és így nagyjából minden benne van a csomagban, ami kell. Nos az ára, 54-63.000 Ft, attól függ, hogy ARF vagy RTF verziót veszünk, de szerintem ha hozzácsapjuk a Flysky FS-i6-ot, 13.000-ért, akkor is megállunk 70.000 FT alatt. Most mondjam azt, hogy ebben a méretben jelenleg ez a legjobb kis racer? Akkor azt mondom, AZ.

JJRC H31: quadkopter, őrző-védő orkoknak, nézzétek meg, a videót és megértitek:D Két dolgot emelnék ki, egyik, hogy mennyit bír ez a gép, a másik, a kinézete, nem kiköpött XK Stunt 350? Nekem egyből az ugrott be róla. Szerintem egy nagyon sportos kis gépet ismerhetünk meg a JJRC H31 személyében. Lehet hogy ez egy posztapokaliptikus quadkopter? Ráadásul még vízálló is, bár arra azért nem vennék mérget, hogy nem lehet elpusztítani, de szívesen tennék vele egy próbát. Az elektronikai/mechanikai részről nem sokat lehet tudni, de azt kimondhatjuk, hogy amit kibír, az durva. 3.7V 400mAh akksik és szinte 100% hogy brushed a gép, na de ki ne akarna egy ilyet, ami olyan gyors és ellenálló mint a Nihui U807?. A távirányítója kiköpött JJRC X1, ami annyira azért nem jelent jót, de ha esetleg véletlenül 300 méter lenne a hatótávja és nem a beígért 50-60, az nem lenne rossz. A képeken a fényei gyengének néznek ki, reméljük azért élőben jobbak lesznek. És az ára? 29 USD? vagyis kicsit több, mint 8000 Ft. Van még kérdés?

Ideafly Mars 350: Amikor ezt a gépet megláttam, egyből a tipikus állatorvosi ló esete jutott eszembe. Megnéztem a hivatalos honlapot - http://www.idea-fly.com/ -, ahol egy videó fogadott, az alábbi felirattal: "Born for kill Phantom 2". Húha, itt valaki nagyon kemény, terjengett az izomszag rendesen, egy kis nyelvtani hibával fűszerezve. Gondoltam, akkor érdemes megnézni a videót, ha már a cég híján van a szerénységnek. A videó címe a youtubeon (nem elírtam, tényleg ez): "Boring to kill Phantom 2". Vagyis unalmas megölni a Phantom 2-t (vagy valami ilyesmi, igazából nyelvtanilag sem jó, de hogy még az értelmét sem sikerült eltalálni, azért az nem semmi), vagy valami hasonló.

Nyilván azt akarták írni: Born to kill Phantom 2 (but died:D), ez lenne a helyes, de ez már önmagában annyira nagyképű, hogy az már fáj. A gép egy hihetetlenül jellegtelen kinézetű, klasszikus 350 mm-es motortávolsággal rendelkező gép, ami a Zeppelin léghajó és egy Subaru hűtőnyílásának szerelemgyereke. A videó 2015-11-06-án került fel a hivatalos oldalra, de csak nemrég lett elérhető a gép. Jelezném, hogy 2015 novemberében már rég volt Phantom 3, tehát valahogy az egész koncepció le van maradva, most pedig már itt van a Phantom 4. Valahogy az egész történet tipikus, a "szok, ócóóó, te nézed szemeddel, zokni nyúliiik, vigyá kociii" kínai korszakot idézi a budapesti Tigris piacról, a 90-es évekből. Szerintem a XiaoMi, a Blitzwolf, a Lenovo, a Huawei vagy akár a DJI nagyon szomorú, hogy ilyen cégek miatt veszik egy kalap alá az egész kínai piacot. A műszaki és szoftveres paraméterek sokat ígérnek, de az a baj, hogy egy ilyen belépő után ki hisz el bármit is nekik? Én semmit. Külön felhívnám a figyelmet a propellerre, ami egy az egyben DJI propeller koppintás és a sajtó anyag szerint: "not easy to deformation", vagyis nem könnyű deformáció. Chinenglish. Tetszik érteni ugye? Ha nem, akkor el lehet rá költeni 280$ (80.000 ft) + szállítást (98 vagyis 28.000 Ft) és később jó sokat szívni vele.

Fluroen Racer 250: Ez egy Eachine racer 250-es, vagy még sem. Tudjuk, hogy Kínában nagy divat az átcímkézés, de itt azért egy kicsit többről van szó. Ugyanis majdnem mindent sikerült megszüntetni, ami rossz volt az Eachine racerben (azért a műanyag karokat nem), kaptak egy normális ESC-t, 20A-s végre és nem 12A, így meg lehet a gépet hajtani 4S akkumulátorral is. A CC3D beesett a kukába, helyette egy Naze 32 ugrott be a helyére, én azt gondolom, ez is előrelépésnek tekinthető. Ezen kívül még matricáztak egy sort a fiúk, sok-sok Fluoreon matrica, illetve ami feltűnt, hogy a táv maradt Flysky. Kifogyott az etikett a matricázógépből? A többi gyakorlatilag ugyan az, mint az eredetinél, mindezt 80.000 Ft-ért, előrendelésben. Szerintem borsos, de adnak hozzá FPV kijelzőt is. Képeket nem teszek fel, mert mindenkinek a fülén folynak már ki, képzeljetek el egy Eachine racert Fluroen felirattal. Na pont ilyen.

Mana 295 foldabe racing drone: szerencsére kifogytunk a kópiákból és a viccgépekből, végre itt van egy érdekes koncepció. Én nagy barátja vagyok mindennek, ami kis helyen elfér, ami ebben az esetben összecsukhatóságot jelent. A 295 mm kicsit sok, szerintem ezt már nem nagyon lehet racernek nevezni, annak ellenére, hogy a gép egyáltalán nem gyenge. Bár a gyári propok 5045-ösek, a nagy váz miatt a 6045 simán felmegy rá, az ESC-k pedig 20/30A-sok vagyis még 4S-el is vígan elrepdes, nem fogjuk úgy érezni, hogy kevés az erő. A vezérlő egy érdekes darab, a típusa ismeretlen, de F3-mas, ami jót jelent. Mivel van benne altimeter, ami gondolom valamilyen barometrikus szenzor lesz, ezért képes tartani a magasságát, illetve van benne iránytű is, tehát akár egy GPS-es modul felszerelése sem lenne ördögtől való (bár alapból nincsen). Azért a srácoknak itt is sikerült összehoznia egy elírást: az FPV kamera 2800 TVL-es, vagyis valószínű hogy 800. Az FPV lánc többi eleme rendben van, persze a minőséget látatlanban nem lehet megállapítani. A gyár 1500mAh-s akksikat ajánl, de egy ekkora dögre szerintem simán fel lehet rakni 1800-2100-asakat is, főleg ha 4 cellával hajtjuk. Ami még érdekes, hogy a hátsó ledek felett van egy LED panel, ami valaminek a kiíratására szolgál, sajnos erről nem találtam infót, hogy mire, esetleg az FPV csatornára (F1, F sor 1-es csatorna?). Ami viszont érthetetlen, hogy a két verzió között ami megvehető, az NTSC és a PAL adás-vételi mód a különbség, Európában ugye PAL-t használunk. A gép PNP verzió, vagyis a táv, a vevő és az akkumulátor is hiányozni fog a dobozból, ezért a 70.000FT egy kicsit soknak tűnik.