Vásár vasárnap - érdekes új termékek a netről - 19. hét

sunday-funday.jpgAz asztrológusok megjósolták, hogy ezen a hétvégén jó fényszögek lesznek a racerek számára és tényleg hopp, újabb racer roham de még milyen? Különböző méret, különböző koncepció, különböző ár. Úgy látszik mindenki rákapott arra, hogy a vásárlókat tömje kész versenygépekkel, így megspórolva a hobby építgetős részét. A kérdés az, hogy lenyomják-e az igen csak kapós Eachine Falcon 250-et vagy a kistestvérét/gyerekét jelképező Eachine Falcon 180-at? Akkor lássuk "Let's get it rumble".

Kingkong 210GT/210MM: Kezdjük a legérdekesebb 'raceszel' :D, hogy van belőle egy GT és egy MM verzió is és a Pick Ászt átemelték az Eachine Falcon 180-tól, vagyis választhatunk vezérlőt CC3D (ne) és SP Racing F3 közül (de). Ez már önmagában elég ütős, na de kacsintsunk rá a többi műszaki adatra is. ESC BLHeli 20/25A 2-4S (4 gramm a súlya, baszki...), remek, megy nagyobb akksival is és a BLHeli firmwarek tudják a Oneshotot és az Active Breakinget, ez a kor szellemének megfelel. A motor 2205 2300KV, szintén 2-4S-re tervezve, hmm, 2205? Ez eléggé rájátszik a mostanában igen divatos Emax RS 2205-re (az ún. "red bottom" motorra), szóval ez valószínűleg egy erős motor lesz, független attól, hogy Kingkong van-e ráírva, vagy sem (vajon ki gyártja?). A váz full karbon, ahogy ez ebben a kategóriában elvárható, az FPV rendszer 600mW!, ami elég durva, nem baj, majd sütünk rajta szalonnát. A kamera 700TVL, ez éppen annak a határa, ami még szerintem jó (800TVL jobb, a magasabb felbontást pedig nem érdemes megvenni). A táv viszont, hát mit mondjak egy Flysky FS-i6-ról? Alap táv, alap vevő, kezdésnek elmegy, de azért hosszabb távon érdemes ezt lecserélni. Ami viszont nagyon érdekes, hogy a csomagban van 20 db (vagyis 5 csomag) Kingkong 5040 propeller, vagyis RÁFÉR az 5040, ami tök jó, lehet cserélni 5045x3-ra (ha kibírja az ESC, de ehhez látni kellene egy motorterhelés tesztet, szóval csak óvatosan). Én személy szerint elég jó propellernek tartom a Kingkongot, szóval ez egy kedves kis figyelmesség, még akkor is, ha összegben nem jelentős tétel. Ami még érdekes, hogy mostanában már nem menő a motortilt, ahogy Zsoleszfpv is megírta, helyette motorvédő műanyagot kapott a gép, érdekes megoldás, viszont plusz súly is. Ez volt a GT verzió, de van nekünk egy MM is.

Az MM abban különbözik a GT-től, hogy:

  • 2204-es motor a 2205 helyett
  • 12A  ESC 20 helyett
  • 322 gramm 306 helyett
  • 800 TVL kamera 700 TVL kamera helyett
  • 200 mW FPV teljesítmény 600mW helyett

Khmm, megér ez 10.000 Ft mínuszt?

Akkor most írjuk le az árakat, kezdjük felülről, lefele: GT-SP  Racing 64.000, GT-CC3D 61000, MM-Naze32 56.000 Ft. A GT-ből ha lenne egy ARF verzió 50.000-ért azt simán megvenném egyből, így azonban le kell nyelnünk a Flysky FS-i6-ot, ami tulajdonképpen fölösleges.

Diatone Tyrant sorozat: A Dyatone márkát a közepes vázairól ismerjük, de most összedobtak egy teljes sorozatot a kedvünkért (és a pénzünkért). Ezek egyébként méretükben különböznek csak, 150 mm, 180 mm és 215 mm, de az alapkoncepció ugyan az (a kis különbségekre azért kitérek). Én elsősorban a legnagyobbról ejtenék néhány szót, a 215mm-es motor to motor távolságú gépről, ami egészen érdekes, ha csak néhány paraméterét, pl. az ESC-t, 20/23A (bár ez a burst elég alacsony, nem tudom honnan szedték elő, de eddig csak 20/25 vagy 20/30A-s ESC-ket láttam). A motor nem a szokásos 2204, hanem egy 2206 2000KV, nos ez vajon jó-e vagy sem? Próba nélkül nem nyilatkoznék, na de egy lassabban forgó motor egy KISEBB gépen nem a legjobb konstelláció. Aztán, ott a vezérlő, Naze32 Rev 6, ejj nem ezzel van annyi gond? De bizony, szóval ez nem egy selling point. A kamera 600 TVL, ez még elmegy, ahogy a 200mW VTX adó is. Propellerből 5 inches való rá. A váz brutálisan vastag, 4mm-es karok, gyakorlatilag törhetetlen, viszont cserébe nehéz is, 340 gramnm ezzel szemben pl. a Kingkong GT csak 306 gramm, de aztán pl. ott van az akkumulátor ajánlás: 1300-2200!!! mAh 3-4S. Most őszintén ki rak egy 215 mm-es gépre egy 2200-as akkumulátort? Ez a gép is kapott egy motorvédő+leszállótalp kombót, ami nekem szimpatikus. A váz felépítése érdekes, van egy őrtorony az elején, ami a kamerát védi, gondolom mögé szánták az akkumulátort, viszont a szendvicsszerkezet erősnek néz ki. Az ára a PNF gépnek 59.400 Ft, de most ki venné ezt meg a Kingkong GT 210 helyett...

Ugorjunk a 180-asra, ami annyiban tér el a 215-től, hogy ezen a klasszik 2204-2300KV motorok, de már csak 4025-ös propeller, vagyis egyel kisebb mint a "tesáú". Súlyra 320 gramm :D, szóval azért ez is egy kicsit túlsúlyos. A váz gyakorlatilag azonos, ellenben az ár 56.000 Ft, szintén PNF verzióban.

És akkor a legkisebb, a 150-es,  amiben megint csak más a motor, Bx1306-3100KV és 3030-as a propeller. A váz is teljesen más, de a Banggoodnak sikerült beszerkesztenie ide is a 185-ös váz képét, ügyes, kár hogy totál máshogy néz ki. A kamera viszont felfele kilóg a vázból, kíváncsian várom, mikor fejezi ki le egy "arra járó" faág a gépet. Az ár 54.000 Ft, ami azért húzós, egy szerintem elrontott vázgeometria és egy problémás vezérlővel szerelt gépért, amiben nincsen táv, vevő és egy akkumulátor, lesz ez vagy 80.000 a végére...

Eachine Blade 185 FPV: Az Eachine invázió újabb katonája, az Eachine Blade "közepes" modellje, amennyiben az egy egérarasznyi, 5 mm-es különbség miatt - amit a két gép között fel lehet fedezni - a Bladet nagyobbnak tekintjük. Ez a gép azonban az új divat szerint kapott a nyakába egy GPS modult, meg egy új vezérlőt, egy Naze 32 Rev 6-ot. Nos, ha elgondolkodunk azon, hogy pontosan miért is kell egy racerre GPS modul, mire jutunk? Azért hogy jól tudja tartani a magasságát? Akkor ott a barometrikus szenzor. Vagy hogy stabilan tartsa a pozícióját? Pont az lenne a lényeg, hogy nyomjuk neki mint a barom, nem pedig hogy bejárja a szántóföldeket egyedül. Mondjuk arra lehet jó, hogy megtaláljuk a magas fűben a gépet, ha esetleg elrepülne, na de egy racernél az első dolog az, amit propeller nélkül megnézünk, hogy működik-e a Fail safe. Ezen kívül plusz súlyt kell cipelnie a gépnek, ami egy versenygép esetében erőteljesen kontraindikált, plusz az ár is magasabb. Ezt sikerült társítani a fenti Diatone gépeknél már véleményezett Rev. 6 vezérlővel, ami azért nem az igazi. Kétségtelen tény, biztosan van olyan felhasználási terület, aminél előnyös a GPS, de a gép elvesztés ellensúlyozására egy 1000 forintos, távról is vezérelhető csipogó is megfelelő. A váz 185 mm, ez pontosan ugyan akkora, mint a 180-as váz, ellenben nem megy már rá az 5-ös propeller, mint a 200-as vázakra, viszont még nem is elég kicsi, hogy igazán mini gépnek lehessen hívni és igazán jókat lehessen vele mókázni beltérben. A többi paramétert megtekintve láthatjuk, hogy a BG-nek semmi mást nem kellett csinálnia, mint leemelni a raktárban porosodó alkatrészek közül egy marékkal és leszórni a vezérlő köré: 1806-2300KV, ami érthető a 4-es prop matt. ESC 12/15A-ez is teljesen rendben van, a 4-es prop nem nagyon tud több áramot felvenni, mint 15A. A többi műszaki paramétert mindenki elolvashatja a fenti linken. A gép legnagyobb baja és egyben egyetlen különlegessége, az ára: 70.000 az RTF, ami szerintem nagyon sok ezért a gépért, ellenben az ARF 49.000 Ft-ért sokkal barátibb. Ha mindent beleszámolunk (OSD, FPV rendszer) nem is olyan rossz ajánlat, csak miért nem fért bele pl. az árba egy normális kamera? 520 TVL? Viszont legalább a fölösleges GPS-el nincs megterhelve...