Vásár vasárnap - érdekes új termékek a netről - 24. hét

wake-up-to-sunday-fun-day-graphic.jpgMa egy kicsit alkatrészezni fogunk, mert már a múlt héten is kellett volna, de a Mi Drone megbontotta a status quo antet, ezért elcsúsztak a dolgok. Tulajdonképpen ezek is új modellek, hiszen ebből rakjuk össze őket. Aki figyeli, mi most az aktuális, az láthatja, hogy kitört a racer forradalom, mindenre rá van írva hogy racer, pro, for fpv racing, stb., mert most ez a menő. Ami még nagyon pörög most, azok a motorok, egyre nagyobb RPM, kisebb, de sokágú propellerek és iszonyatos áramfelvétel.

MOTOROK

A tendencia mostanában az, hogy vagy megemeljük a motorok erejét (2204-->2205) vagy megemeljük a fordulatszámot (2300KV-->2500KV-2700KV) és lecsökkentjük a propellerméretet (6"-->5"), így a motorok sokkal gyorsabban pörögnek fel, de kisebb tömeget forgatnak, emiatt gyorsabban reagálnak. A másik fontos dolog, hogy ha a propellerméretet lecsökkentjük, miért ne toldjuk meg +1-4 propellerággal? Így lesznek az olyan szörnyetegek, amelyek 5045x3 vagy 5040x4 vagy valami még durvábbat forgatnak.

Emax RS 2205 /2300KV/: mondhatjuk, hogy az úttörő motor volt pár hónapja. LIHV 4S-en 1322 grammot emel, ami brutális. A szokott jó minőség, cserébe magas ár, 5000 Ft körül kapható. Ezt láttam élőben repülni egy 200-as vázon, kegyetlen. 28 gramm, ami egy picit nehéz, red bottom néven is szokták emlegetni. Régóta kapható.

Kingkong 2205 /2300KV/: nem láttam még róla tesztet, na de hogy lehet ilyen olcsó? Én úgy tudom, hogy a Kingkong motorokat az Emax bérgyártja, de a 2341 Ft-os ár akkor is sokkoló, ez fele az Emax RS motor árának és nyilván nem fele annyit tud. Sajna tesztek még nincsenek róla, de szerintem nagyon rossz nem lehet. Már kapható. 30 gramm, ami szerintem sok, viszont ez a legszexibb külsőre (ami persze tök lényegtelen, mikor 100-al tolod ki a szemét, de valamit írni kellett:D)

DYS SE2205 PRO /2300KV,2550KV/: nekem a DYS egy nagy kakukktojás. Príma motorokat gyárt magasabb kategóriában, én is használom a BX2212 920KV-t, illetve most rendeltem tőlük repülőgép brushless motorokat, amik szintén remek paraméterekkel rendelkeznek, ezek alapján ezek a motorok is valószínűleg jók. A súlyuk kicsit sok, 29,34 gramm, viszont a 2300KV-s 1080 grammot emel 4S-en, ez 3 ágúval, LIHV-val el fogja érni az Emax szintjét, míg a 2550KV kevesebbet emel, de gyorsabban forog. Mind a kettőn 200 körüli vázra ajánlják, ami nem is véletlen. Az ára mint az Emaxé, fene tudja, látni kéne élőben mit tud.

DYS SE1806 /2300KV, 2550KV, 2700KV/: Ez egy fokkal kisebb motor, elvileg 200 vagy az alatti vázra érdemes tenni, de még megforgatja az 5-ös propellereket is. A Súlya nagyon kevés, 23 gramm, ami nagy előny tud lenni ( ez ugye 4 motoron 28 gramm nyereség), viszont a teljesítménytűrése csak 243 W, így elég könnyű egy 5045x3-mal szétrángatni. Elvileg bírják a 4-5S-t is, de azért nagyon nem erőltetném az utóbbit. Egy 2700KV-sat azért megcsapatnék 3S-en. Nemrég láttam egyet élőben (Miron és Jázon kollégának köszönhetően), ez a DYS MR 2205 2700KV-s motorja, brutális volt, 3S akkumulátorral olyan, mint a többi 4S-el, nálam ez a titkos esélyes, szóval valami ilyesmit várnék el a DYS SE 1806-tól is, csak kicsiben. 4200 Ft-ot kóstálnak a motorok és mindegyik kapható.

Sunnysky Lite Version Edge /2300KV, 2480KV/: semmit nem lehet tudni az új Sunnysky motorokról. Az előző 2205-ös is elég erős és könnyű volt, ez pedig szerintem egy direkt versenyre kitalált, kikönnyített verzió lesz, a fentiek teljesítményével. Én nagyon vágyom már ezt a motort, mert a súlycsökkentés utazó nagykövete vagyok, vagyis ami könnyű az rossz nem lehet:D 3669 Ft a jelenlegi árfolyamon, de semmilyen paraméter nem áll rendelkezésre, amiből következtetni lehetne arra, mit is kapunk a pénzünkért. Egyes források szerint 28 gramm a tömege, teljesítményre mint az Emax red bottom, de olcsóbban. Várjuk nagyon.

ESC

Emax Lightning 30A: Erősebb motor, több áram, nagyjából ez egy kőtáblába vésett igazság. Kisebb súly, könnyebb mozgás, ez egy másik. Ezért is érdekes az új 30/40A Emax Esc, ami alig 5.5 gramm. This thing rocks. Ja és van ám neki egy felesége is, Fortissima Fingus, illetve az S35-ös verzió 35/45A-es áramtűréssel (bár még erről sincs hivatalos adat, de én tudom hogy van:D).

PROPELLER

Gemfan 5040x4: Nindzsacsillag 1-es verzió. Már a 3-mas propeller is nagyon sok áramot vesz fel (30A 5045-nél 4S akkumulátorral), na akkor ez mit csinálhat az árammal? Csak úgy falja, tehát teljesen indokolt a 30/40A-s ESC.

Gemfan 5040x6: Továbbfejlesztett nindzsacsillag. Ha a propellerek száma lineáris lenne az áramfelvétellel, akkor ha a 3ágú 5045 30A körül vesz fel (Emax 2205 red bottom), akkor vajon a 6 propelleres 60-at? Valószínűleg azért nem, de ha az 5040x4-hez már ekkora ESC-k kellenek, akkor vajon ehhez mi kell? A gond az, hogy a magasabb áramtűrésű ESC-k lényegesen nehezebbek, illetve jelenleg nincsen olyan racer akkumulátor, ami ezt a képes kiszolgálni. Számoljunk csak utána, egy kicsinek nem mondható 1500mAh 4S 65-130C-s akkumulátor 195A-t tud kiadni maximum, 5-10 mp-ig, normálisan pedig csak 97,5A-t ami már biztosan nem szolgál ki 4 db bika erős motort (ez ugye nincs 20A/ motor). Plusz a motorok is biztosan szét fognak égni. Nem beszélve a pilóta képességeiről, szóval jelenleg a legerősebb motor+brutális akksi+4/6 ágú propeller nem biztos hogy értelmes választás.

 

Címkék: vv, Hawkeye, DYS, Emax, Sunnysky, Gemfan