Quadkopter blog

2016.már.27.
Írta: Jackal_ Szólj hozzá!

Vásár vasárnap - érdekes új termékek a netről - 13. hét

3.jpgA mai vendégénekesünk egy igen különleges gép. Én nem nagyon láttam még aszimmetrikus, két motorral fel, míg két motorral lefelé kialakított gépet. Már ezért is megéri vetni rá egy pillantást. Aztán támad az MJX egy új sorozatnyi géppel, egyiket egyenesen a nyuszi hozta Húsvét alkalmából. Aztán végre megjelent a Xiro Explorer 2 és a Phantom 4 konkurense, hasonló funkciókkal és árazással, szóval van miről beszégetni.

Tovább

Konfigurálás Baseflighttal I. - Emax Nighthawk alapbeállítások

skylin32.jpg

FRISSÍTVE: 2016.04.08.: néhány aprósággal kiegészítve

Végre eljutottam addig, hogy legyen fél órám állítgatni az Emax Nighthawk Pro 280-amat és a DJI F330-amat. Aki esetleg nem tudná, a Flight controllerek szinte mindegyikét, amelyik komolyabb gépben található (a szénkefésekét persze nem) lehet paraméterezni az igényeknek megfelelően. Mi több, ha nem RTF verziót, hanem pl. ARF-et veszünk, akkor KELL IS állítanunk rajta, mielőtt fel tudunk szállni vele. Ehhez azonban szükség van egy Configurator programra, mint pl. a Baseflight...

Tovább

Tilt rotor - egy nem is annyira új technológia

1407326774_ares.jpg

FRISSÍTVE: 2016.04.08: javítottam egy félreérthető dolgot

A 12. heti Vásár Vasárnap kapcsán eszembe jutott egy téma, amiről - még sok más mellett - nem volt szó, ez pedig, hogy egyes járművek milyen technikával oldják meg a levegőben maradást. Ha megkérdeznénk egy gyereket, hogy miért hívjuk úgy a repülőt, ahogy, valószínűleg valami olyasmit válaszolna, hogy: "azért mert repül". Persze ez az analógia sok szempontból sántít, hiszen tudjuk hogy sem a gólya, sem a bumeráng, sem pedig az eldobott samott tégla nem tekinthető repülő járműnek. Ellenben homogenizálni sem lehet őket, hiszen vannak merevszárnyú, forgószárnyú, változó szögállású, tilt rotor rendszerű repülő alkalmatosságok is és ezek egybegyűrűzése egészen elképesztő járműveket tud összehozni, erről lesz ma szó, egy kicsit bővebben.

Tovább

DJI Flamewheel 330 teszt - gyakorlásra tökéletes

f330_release_b.pngA névadó természetesen a váz. A DJI alapvetően a vázméret alapján szokta paraméterezni a gépeit, tehát ha látunk egy számot a névben, az jó eséllyel a motorok közötti távolságot fogja jelenteni, pl. az S1000 1000mm széles, a Flamewheel 330 pedig 330 mm motortól motorig mért távolságot takar. Az, hogy mit teszünk rá, már egy másik kérdés. A DJI egyébként régebben (2012-től?) ARF verzióban árulta a kitet, nem pedig simán vázként, hogy mi volt benne, azt az alábbi linken találjátok. A műszaki paraméterei a sorozatnak egyébként ezen a linken olvashatóak. 

Tovább
süti beállítások módosítása