Quadkopter blog

2016.jún.04.
Írta: Jackal_ 4 komment

Xcopter Ecalc - tervezzünk drónt

countingcover.JPGMost hogy lassan vége az Ogre Mark I. projektnek, elkezdtem gondolkodni (sőt, igazából már vettem ezt-azt), hogy hogyan kellett volna kezdenem az egész tervezést. Milyen hibákat követtem el - de erről most itt nem lesz szó, hehe - mit csinálnék máshogyan. Ami biztos, hogy mivel a Mark I. nem szűz alkatrészekből lett összerakva, ezért a mozgástér adott volt, hiszen volt motor, esc, vezérlő, meg egy váz, ez egészült ki a maradékkal, ami most is rajta van. Ha viszont nulláról kellett volna tervezni, akkor fáradtságos napokat tölthettem volna el papírok és excel táblák felett görnyedve, de azt meg ki szereti? Nyilván senki, tehát kellett valami sokkal hatékonyabb, ezt a szemléletet pedig legjobban egy szoftverrel lehet megtámogatni. Így jutottam el az Xcopter Eclachoz.

Tovább

RDS reloaded - feltűnik az Alfahím

13324369_1112164268843966_813863362_o.jpg

FRISSÍTVE: 2016.06.02.: Time attack új képe

Régebben írtam az egyetlen magyar fejlesztésű drón szimulátorról, a Real Drone Simulatorról, amely az akkori cikk írásának pillanatában még csak pre-alpha stádiumban volt. Ettől függetlenül érdemes volt róla leközölni egy jelentősebb cikket, hiszen mind maga a kezdeményezés, mind az a tény, hogy hazánk fiai alkottak valami maradandót, megérdemel egy bejegyzést. Nos, örömmel jelenthetem, hogy a projekt nem szunnyadó vulkánként várja jobb napjait, hanem éppen kitörni készül, ezért ismételten felelevenítjük azt, hogy miről is szól ez a projekt, illetve hogy milyen változásokat tartogat a szimulátor a közeljövőre nézve.

Tovább

Építési napló 1.3 - a lélek a szoftverben lakozik

unnamed_1.pngAzt hittétek, hogy ha összedobáljuk az alkatrészeket, már kész is a gép? Ó, ez hiú ábránd és örök hiba, hiszen a gép lelke nem a hardverben lakozik. Az áram őszinte, oda megy, ahova kötöd, ott ráz, ahová nyúlsz, ha értesz hozzá (én pl. nem:D) akkor méréssel még diagnosztizálni is lehet a problémákat. Persze van néhány nehezítő körülmény, de hardver sosem hazudik, mindig ad jeleket, igaz néha füst formájában. Ellenben a szoftver, Dante poklának különböző mélységeit tartalmazza, rettenetes mennyiségű kínnal és különböző szívásfaktorokkal. Ezt fejeljük meg a "világ legstabilabb operációs rendszerének" a sajátosságaival, a különböző konfigurációs rendszerek - mert olyan jól sikerült összeválogatnom, hogy Emax=baseflight, Ogre=cleanflight, Falcon=Librepilot mindegyik különbözik - beépített szívásaival, az eltérő ESC firmwarekkel. Akkora szivornya az egész, hogy az ember már szinte vágyik rá nem? Hát nem...

Tovább
süti beállítások módosítása