Quadkopter blog

2015.dec.31.
Írta: Jackal_ Szólj hozzá!

Új évi szavazás - Miről szeretnétek olvasni jövőre?

unclesamealreadyhasyou061314.png

Miről szeretnétek cikkeket látni jövőre? Hiszen ez a blog elsődlegesen értetek van, nektek kell eldöntenetek, hogy mi kerüljön ki rá. Mélyítsünk a témák hangvételén vagy puhítsuk fel őket? Elektronikai fejtegetés jöjjön vagy inkább Anettka drónnal? Ez mind rajtatok múlik, úgy hogy kérlek szavazzatok. Mivel minden témát nem tudok feltenni a szavazó lapra, akinek van valami jó ötlete, az kérem, hogy írja be kommentként a bejegyzés alá. 

Nagyméretű, kamerás multikopter projekt IV. - Propellerek és a Wingsland Scarlet Minivet

sku224524-43_1.jpgNegyedik delikvensünk a Wingsland Scarlet Minivet lesz, de előtte beszélünk pár bekezdésen át a propellerekről (és ennek kapcsán egy kicsit az ESC-kről). Miért érdekesek a propellerek? Nos több szempontból is, hiszen a propeller olyan a multikoptereknek, mint az autónak a kereke. Ez segít a levegőben maradni, ettől függ, mennyi levegőt vagyunk képesek magunk alá lapátolni. Általában két különböző típusú propellert szoktak használni, attól függően, hogy a cél a stabilitás vagy a gyors "gázreakció". A stabilitás akkor fontos, ha kameraplatformot keresünk. Ehhez relatíve nagy felületű, lassan forgó propellerekre van szükség. Ezért, ha megnézzük azokat a gépeket, amelyek komolyabb kamerát képesek vinni, szinte kivétel nélkül kis állásszögű, nagy felületű - 8" vagy nagyobb - propellerrel vannak felszerelve, amelyek lassan forognak. A forgásértékeket a motorokra írt paraméterekből lehet leolvasni, általában 850 és 1000 fordulatot tesznek meg 1 volt emelkedésre. Ezzel szemben a versenyre épített kopterek jellemzően 5"-6"-os propellereket kapnak és gyorsan forognak, nagyjából 2000-2500 fordulatot tesznek meg 1 volt emelkedésre. Mivel a forgó tömeget fel kell pörgetni, illetve le is kell lassítani, ezért a kicsi, de egyben sokat emelő propellerek előnyösebbek a mozgékonyabb gépek számára. Na de honnan tudjuk leolvasni, hogy egy propeller milyen adatokkal rendelkezik? Nézzünk néhány példát:

Tovább

WLtoys V686G teszt - Svájci bicskának indult, de kicsorbult

201501161058216275.jpgFRISSÍTVE: 2016.01.21.

Elmesélek egy történetet, mielőtt elmondom, milyen a quadkopter. 5 évvel ezelőtt mikor az első Notebookomat vettem (mármint saját pénzből, megdolgozva érte és nem volt használt) rettenetesen sokat gondolkodtam rajta, melyik típust vegyem. 3 hónap és több száz típus átnézése után megvettem életem legutáltabb laptopját. Ezt fűszerezte a totálisan idióta HP szerviz és a változatos műszaki hibák, amelyek megkeserítették az életemet. Hogy ez mennyire nem túlzás? Itt van néhány példa: a teljes széria rossz volt, 3x kellett kicseréltetnem a notebookot, amit pestiként Tatabányán vettem, ezért állandóan vissza kellett mászkálnunk. A billentyűzet első oszlopában voltak a különböző funkció gombok, ami miatt nem lehetett normálisan gépelni a klaviatúrán, a HP szervíz 8 hét - azaz NYOLC HÉT - alatt küldte vissza nekem azokat a gumi lábakat, amiket a szervizük elhagyott, de ezeket nem tudtam feltenni mert KÖR helyett KOCKA alakúakat küldtek (ehhez mennyire kell hülyének lenni?). Lényeg, másfél év után eladtam és 1 hét alatt vettem egy másikat, amit 3.5 éve boldogan, hiba nélkül használok. Viszont így ennyi év után visszagondolva, lehet hogy nem volt olyan szörnyű, mint amilyennek akkor láttam. Éppen ezért nem kell minden áron halálosan rákészülni valamire, amit meg akarunk vásárolni, csak simán vegyük meg, mert különben az elvárásaink olyan nagyok lesznek, hogy egy tökéletes tárgy sem tudná azokat teljesíteni. Már pedig a WLtoys V686G quadkopter távolról sem az.

Tovább

Youtube és Facebook - terjeszkedünk a kibertérben

facebook-video-vs-youtube-1.jpgNem vagyok egy nagy közösségi média janicsár, de végre rászántam magam, hogy ezt a területet is kipolírozzam. Azért hogy nektek kényelmesebb legyen a blogot olvasni, illetve mi is még több emberhez el tudjunk jutni, megpróbáljuk még inkább kiterjeszteni az elektronikus jelenlétünket a kibertérben:D. Éppen ezért, az alábbi helyeken is követhettek minket:

Facebookon az alábbi linken értek el minket: Multikopter blog (igen, tudom hogy Multirotor blog a neve a blognak, de a webcím sem multirotor.blog.hu, hanem http:\\quadkopter.blog.hu mert valaki már lefoglalta, ezt majd alkalomadtán egységesíteni fogjuk, ha lehet. Ha valaki ég a vágytól és szeretne nekünk logót rajzolni, akkor az ötleteket, megvalósításokat szívesen fogadjuk). Aki megtalálja a lenti képet, az jó helyen jár, azt kell likeolgani meg ismerősnek jelölni orrvérzésig :D Már egy minta póló is készült a lenti képpel, meg lehet majd csináltatok valamilyen frankó webcímes pólót is, de egyelőre marad a lenti kép.alias_review_banner_big.jpgAki szeretne nekünk üzenetet küldeni, az mától a Facebookon keresztül is megteheti vagy a szokásos mindenamirepul@gmail.com email címen, de elérhettek a prohardver drón topicjában is, vagy privát üzenetben a Jackal2 felhasználónév alatt. 

Youtube csatorna kapcsán, szeretnénk kiterjeszteni egy kicsit az oldalhoz tartozó videókat, mert a kopterekkel kapcsolatos egyik fő terület ugye a videózás és fényképezés, szóval nem árt, ha ilyen is van az oldalon. A másik, hogy a következő pár nap egyikén megjelenő WLtoys V686G teszthez tartozik videó is, hiszen biztosan sokan kíváncsiak arra, hogy a kamera mire képes. Sajnos az időjárási körülmények nem igazán alkalmasak arra, hogy bármilyen videót vagy fényképet készítsünk, de mindenképpen rajta vagyunk a dolgon, ha az idő javul.  Addig is nyomjatok egy követést a csatornára, ha szeretnétek látni, a következő videókat. Szintén lehet kommentelni a csatornán a videók alatt, de lehetőleg ezt kulturáltan tegyük, ha valaki el akar küldeni az anyámba, kérem tegye inkább az email címen.

Csapágy, motorcsere és súlykönnyítés az MJX X600-on

bearings-group.pngAki már szedett szét bármit, aminek tengelye van, az tudja, hogy a tengely valamilyen csapágy körül fordul el. Azért használunk csapágyakat, hogy csökkentsük a súrlódást (vagy növeljük a viszkozitást, ahogy tetszik), növeljük az élettartamot és hogy stabilizáljuk a forgó tengelyt. A súrlódást nem szeretjük, csúnya dolog, energiát emészt fel, hőt termel és egyben a hatékonyságot is csökkenti. Már pedig egy forgó motornál ez az egyik legfontosabb szempont, ezért minden motorhoz tartozó áttételhez tartoznak csapágyak. Nagy bánatomra az MJX X600 esetében ezek sima réz csúszó csapágyak (brass bearings) amelyek nem az ellenállásukról híresek. Sokkal jobb ennél egy golyós csapágy, olyanok amelyek a nyitó képen is láthatóak.

Tovább

Facebook és néhány dolog Updatelve

stay-updated.jpg

Frissítettem néhány cikket, az aktuális tapasztalatokkal, egyrészt azért, hogy legyen valamilyen visszajelzés a részünkről, másrészt hátha nektek is megjön a kedvetek, hogy dobjatok nekünk levelet, hogy ti milyen tapasztalatokat gyűjtöttetek. Terjeszkedünk továbbá a közösségi médiában is, erről majd külön cikk fog értekezni, reméljük így ti is könnyebben és kényelmesebben hozzájuthattok az információkhoz. Hajtás után a frissítések listáját láthatjátok:

Tovább

Hogyan töltsünk tömegesen - csatlakozók és akkumulátorok

e71bdfe0e7216253d870caf80879520396f9d29f.jpg

FRISSÍTVE 2016.01.10

Akinek volt valaha egynél több akkumulátortípus a kezében, az biztosan gondolkodott már azon, hogy ugyan minek kell minden második akkumulátort különböző csatlakozókkal ellátni. Ez tud problémát okozni, hiszen nem tudjuk őket egy töltővel tölteni és ha veszünk több pótakkumulátort, akkor a probléma még inkább fent fog állni. Éppen ezért először azt kell tisztáznunk, hogy milyen különböző csatlakozókba futhatunk bele és miért.

Tovább
süti beállítások módosítása